November Christmas (2010)

geregisseerd door Robert Harmon
met John Corbett, Sam Elliott en Sarah Paulson

Een vader vreest dat zijn doodzieke dochter Kerstmis niet zal halen. Om haar toch een onvergetelijke feestseizoen te geven, beraamt hij een plan om alle feestdagen een maand eerder te laten plaatsvinden, zonder dat zijn dochter dit doorheeft. Niet alleen krijgt hij hulp van zijn buurman, een rustige boer, maar ook de dorpsinwoners dragen hun steentje bij.

Dooz
Lekker zoet sappig kerst verhaaltje, leuk vond ik

avatar van Nicolage Rico
En dan toch een onvoldoende?

avatar van GGG
GGG
Mooie sentimentele kerstfilm met twee van mijn favo's. John en Sam. Heerlijk om te kijken naar hun prachtige acteerprestaties.

avatar van Nicolage Rico
Zo zoet dat er haast niet doorheen te komen is. Zelfs in het meest ideale dorpje van de wereld zijn ziektes. Helaas mist de film enige ontwikkeling om een echt verhaal te worden. Grootste pluspunt is dat de film niet zolang duurt.

Het is niet dat het zieke meisje slecht speelt - integendeel - en ook het idee dat heel het dorp vervroegd is versierd voor het meisje is goed gevonden, maar redden de film niet van een ruime onvoldoende.

En meteen m'n tanden poetsen.

avatar van Norma
Ja mierzoet is hij zeker. Ik vond het uitgangspunt nog wel aardig en het is redelijk verrassend dat de acteurs niet eens zo slecht uit de verf komen; met name Sam Elliott, die hier in zijn rol van “good old neighbour” al een aardig aandeel in het feel-good gehalte voor zijn rekening neemt. Het einde had wat mij betreft open mogen blijven en een ander begin had ook niet misstaan, want hier wordt de afloop in feite al weggegeven.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Leuk verhaal...
Gezellig kerst en sneeuw...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Sam Elliott...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...

avatar van Shadowed
Prima.

Toch niet heel erg tegengevallen dit, ik wilde het jaren geleden al eens kijken maar toch maar niet van gekomen. Nu, helaas wel na kerst, toch nog aan toegekomen. Dit is ook een typische film die alleen rond kerst een beetje werkt.

Prima, tot sterk acteerwerk van de acteurs die stuk voor stuk een vrij beperkt script voor zich krijgen. Vooral Elliott steekt wel boven de kudde uit. Karen Allen viel me wat tegen, met die blik die me wel een beetje de kriebels gaf na enig moment.

Het verhaal is geweldig bedacht, hier kan je veel mee doen, vooral op emotioneel gebied. Helaas laat de film het daar een beetje liggen. De film is mierzoet, waar je tanden bij afvallen. Hierdoor is echte emotie of sympathie een beetje ver te zoeken.

Wel mooi kleurengebruik hier en daar, en de film is overduidelijk vanuit een goed hart geregisseerd. Je kan dit eigenlijk gewoon niet slecht vinden, omdat het duidelijk goed bedoeld is.