My Fake Fiancé (2009)

Alternatieve titel: My Fake Fiance

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gil Junger
met Melissa Joan Hart, Joseph Lawrence en Nicole Tubiola

Een verhuiswagen met al Jennifer’s spullen wordt gestolen. Ze loopt een kennis, Vince, tegen het lijf die een torenhoge gokschuld heeft. Ondanks hun wederzijdse afkeer voor elkaar, besluiten ze voor de huwelijkscadeaus te gaan trouwen. Zodat Jennifer haar huis kan inrichten met nieuwe meubels, en Vince zijn schulden af kan betalen.

avatar van Katharina
Ik zie dat ik de eerste ben die bij deze film een berichtje schrijf, dus door mijn toedoen gaan mensen wel of niet deze film kijken .

Wat ik van de film vond. In eerste instantie harstikke fout (niet op een irritante manier) maar leuk geacteerd (lekker grondig) en vooral het acteerwerk van Melissa Joan Hart vond ik leuk en grappig.
Het verhaal slaat natuurlijk nergens op. Maar de invulling was zo schattig! Deze film is met recht een romantische komedie. In eerste instantie wat meer komedie en daarna werd het romantisch.

Deze film is echt een aanrader voor iemand die een aangename 95 minuten wil, zonder veel diepgang.

avatar van Nagini
Helemaal mee eens!
Erg vermakelijke (al wel voorspelbare) film maar gewoon leuk avondje film kijken.
Aanrader!

avatar van Aapje81
Je hebt het allemaal al eens eerder gezien maar de film heeft op een bepaalde manier wel charme dus daarom een kleine voldoende.

avatar van Fran
Ik vond het verhaal behoorlijk standaard. Dat hebben we wel vaker gezien in verschillende vormen. Sommige stukjes waren ook behoorlijk ongeloofwaardig en overdreven. Een voorbeeld hiervan is de rol van The Monkey en zijn twee handlangers. Zodra deze karakters in de film kwamen begon het een beetje een Disneygevoel te krijgen.

Daarentegen was het acteerwerk boven gemiddeld en de chemie tussen de twee hoofdpersonen was top.

Alles bij elkaar opgeteld is deze film het toch wel waard om naar te kijken maar hoger dan een gemiddelde score kom ik niet.

avatar van Tommeh
Matig en ongeïnspireerd filmpje. Het verhaal zit vol clichés en na 5 minuten weet je al hoe het zal eindigen. Ook als komedie stelt het al weinig voor, met als dieptepunt de bruidsjurken-pas scene, die je in 99% van dit soort filmpjes terug ziet komen.

Het is dat de hoofdrolspelers er zin in hadden en hun rollen redelijk overtuigend neerzetten waardoor ik nog op 2 sterren kom.

avatar van DeCol
Stond vanmiddag toevallig op en ik dacht, laat ik hem gewoon afkijken. Ik heb eigenlijk drie woorden voor deze film. Voorspelbaar, geloofwaardig en charme.

Het hele verloop van de film is erg voorspelbaar en natuurlijk zie je het einde al mijlenver aankomen. Verder is het erg ongeloofwaardig allemaal. Typisch is ook weer dat de schuldeisers van Vince kinderachtig zijn, iets wat je vaker ziet.

Maar zoals Aapje81 ook al aangeeft had de film toch zo zijn charme. Voornamelijk door de hoofdrolspelers die toch een bepaalde click hadden. Samen met een schaars aantal grappige momenten toch nog een redelijke film.

avatar van SnakeDoc
Aardige film om ff tussendoor te kijken.
Zag hem net op Film1.

Maar te voorspelbaar en beetje flauw op sommige momenten.

avatar van DieGo
Tja, je kan het einde na minuut 1 al raden en de clichés stapelen elkaar op, en toch is het best een aardig filmpje. De cast had het duidelijk naar zijn zin tijdens de opnames want vooral het bruidspaar zet een prima prestatie neer. Joseph Lawrence zag ik voor het laatst in zijn Blossom tijd, waar hij alleen een beetje de stoere tiener uithing, maar hij heeft me echt in positieve zin verrast.

avatar van Decec
Ik vond flauw film en niet uitgekeken. Dus ik ben niet op zoek naar komedie film. Ik geef geen sterren.

avatar van kanjertje
Mager beestje zowel inhoudelijk als qua acteerprestaties.
Heb geen enkele keer moeten lachen met deze komedie.
En inderdaad erg cliché en voorspelbaar
Aléé een kleine 2,5 toch

avatar van nightbreed
Met echte acteurs en wat aanpassingen in het script zou dit misschien wat geweest zijn.

avatar van rebeccaharleman
Net als hun serie, echt geweldig! Vanavond weer een nieuwe aflevering van 'Melissa and Joey'!!

avatar van soom
Het is handig, om films te kijken via Youtube, aangezien het (nu nog) gratis is. Deze had ik dus ook via Youtube ontdekt, een paar keer voorbij zien schieten, maar het leek me een b-film, en ik kijk toch het liefst films uit de zogenoemde a-lijst, omdat dat meer verhaal met zich meebrengt (denk ik).

Maar goed, na gister If Only gezien te hebben, kon ik niet anders dan dit eindelijk wel eens te bekijken. Ook omdat ik wel benieuwd was naar meer van Gil Junger.
Het valt weer iets tegen, iets minder dan If Only, hoewel het duo Melissa en Joey als Jennifer en Vince nog wel leuk genoeg zijn om de romantiek te kunnen zien in dit verder-niets-aan-de-hand filmpje.

3*. (Vanwege Melissa, Joey, wat aardige en leuke stukjes en een mooie afsluiter) Niet helemaal overtuigend verder, ken wel iets meer overtuigender films in dit genre, maar toch leuk genoeg.

avatar van Antonev
Prettig filmpje! Het was niet groots, maar er valt genoeg te lachen.