Georgia Rule (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Jane Fonda, Lindsay Lohan en Felicity Huffman

Rachel (Lindsay Lohan) is een rebelse tiener, die door haar labiele moeder (Felicity Huffman) wordt gedwongen om de zomer bij haar grootmoeder (Jane Fonda) door te brengen. De reis die Rachel moet maken en het verblijf bij haar oma, zorgen ervoor dat zij geestelijk sterker en volwassener wordt.

• woensdag om 20:30 uur op TV (RTL8)
avatar van Sukantara
Ok film, maar daar blijft het ook bij voor mij. Hij is wel aardig, maar wel wat mmm traag zeg maar.

Lindsay Lohan zat zeker goed in haar rol...
Een leuke film..

Jammer dat Lindsay Lohan zo'n trainwreck is en bekender om het gedonder in haar leven dan haar rollen. En niks voor haar in het verschiet. Jammer! Leuke actrice. Jane Fonda heb ik vaak genoeg beter gezien dat wat ze hier deed. Felicity Huffman kwam niet erg uit de verf. Heb haar wel beter gezien zoals in Transamerica als transgender: geweldig!
Ach, ik heb me niet verveeld maar vond het niet echt geweldig. Hoopte op een lekker tv-avondje en dat werd het niet echt. Er had toch meer uit gehaald kunnen worden met deze actrices en verhaallijn, maar ja.......

avatar van rep_robert
Toch een behoorlijk genietbare film, dat het vooral moet hebben van de leuke en spontane cast, niet van het o zo geweldige verhaal.
Ook het soort coming to age achtige verhaal spreekt me wel aan, i.c.m. de vrolijke setting bezorgt Georgia Rule voor een simpel, maar leuk avondje vermaak.

Koektrommel
Stomverbaasd.
Dit was zowaar nog een goede film ook, met een best wel aardig verhaal. Zelfs dat gevangeniskind acteerde heel aardig.
Maar of ik 'm ooit zal herzien? Waarschijnlijk niet, maar best vermakelijk. En drama / komedie ben ik het niet mee eens. Gewoon drama, met enkele semigrappige momenten.

avatar van lizzy123
De film was leuk om te zien, sommige scene´s zaten goed in elkaar, Het was een leuke drama film. Linsday lohan speelde zeker een rol, die het op haar lijf is geschreven. Het is jammer dat zij zoveel in het nieuws komt. Deze film doet er zeker aan denken.

Persoonlijk denk ik dat ze meer uit het verhaal hadden kunnen halen. Maar het was wel een vermakelijke film hoor....
Prima voor de anders zo saaie avonden. Verspil je geen tijd aan...

Deze film heeft mij echt verrast!

Leuk, vermakelijk, verrassend verhaal (niet clichematig!) en aardig gespeeld.

avatar van chameau 1
Een strenge rol voor Jane.Verrassende film heb er van genoten

avatar van 606
Aardige film met komische stukken en een best wel heftig verhaal erin verwerkt.
Goede rollen en best prima geacteerd.
Einde was niet heel goed.

3 sterren

avatar van DragQueen
Best een aardige drama-film, die over het algemeen ook onderhoudend blijft. het verhaal zit ook wel aardig in elkaar. al is de uitwerking wat doorsnee te noemen. het acteerwerk is verder prima van Fonda, huffman en vooral Lohan. 3 sterren.

avatar van Kisje
Een erg goede Lindsay Lohan... De rest van de acteurs ben ik niet erg overtuigd. Vooral Huffman stelt me iet of wat teleur...

Oké voor een keertje heen te kijken, maar meer echt niet.

Leon17
Best heftig verhaal, en goed acteer werk van zowel Lindsay Lohan, Jane Fonda en Huffman. Met plezier naar gekeken, verder niet heel speciaal.

avatar van Fryce
Mooie sfeervolle film.

avatar van Kr!kke
Het dramagedeelte in deze film was redelijk aangenaam om zien, maar de komische stukken moeten mij toch totaal ontgaan zijn. Verder moet ik een pluim geven aan Lohan, die het toch behoorlijk doet (wat ik dan ook totaal niet verwachtte).

avatar van bjerik76
Ik was toch verast.
De eerste 20 minuten zijn slecht, de teksten en humor vond ik zo letterlijk opgelezen uit het script, het kwam zo gemaakt en geacteerd over dat ik eigenlijk wilde stoppen.

de 20 minuten daarna gebeurde er eigenlijk ook weer niet veel.

Kortom, pas na 46 minuten kwam het verhaal pas echt op gang, en gebeurde er wat, dat je toch als kijken wil weten hoe/wat.
Verder word je als kijker ook wel aan het twijfelen gezet over het verhaal van Rachel.

Ik vond de humor net iets TE, maar toch wel een mooie film, met mooie beelden en landschappen.

avatar van Divoboy
Heb deze film al zovaaaak gezien, mooie film! Lindsay Lohan doet het echt top in deze film.

avatar van EveAndro
Seksueel-misbruik thema. Film waarbij je geruime tijd denkt...waar gaat dit eigenlijk heen .
Blijft tot op het laatst boeien omdat dan pas de waarheid aan het licht komt. Goed gespeeld en vooral gekocht om Jane Fonda te zien.Zij speelt een strenge oma-rol en, hoewel ook wel een beetje ongeloofwaardig, vonden we het aangenaam om naar te kijken.

3 en halve *

avatar van Sjoerdow
Vreemd en irritant verhaal, dat buitengewoon ongeloofwaardig is en naar het eind toe opeens een kwade genius zoekt in de vorm van de stiefvader.

Lohan is irritant en kan gewoon niet acteren naar mijn idee, Huffman speelt goed en Fonda soms té overdreven.

Zelden heb ik een film gezien waarin een familie zoveel verborgen issues heeft en dat leidt tot een warrig verhaal met veel zijplotjes waar niks mee gedaan wordt. En laat ik dan tot slot niet vergeten te melden dat die poster totaal niet representatief is voor de toon van de film.

Overdaad schaadt. Twee sterren voor het entertainment gehalte.

avatar van witboek
Soms moest ik denken, moet ik nu lachen of serieus zijn want het thema is niet echt om te lachen.

avatar van Phantasm
Aardige film waarin niet echt veel valt te lachen, had er gewoon wat meer van verwacht.

kevinverwijst
Hele goede film met een zwaar heftig thema ik vind deze film dan ook meer een Drama film dan een Komedie ik denk dat ze de plank totaal mis hebben geslagen met het promoten en dat het daardoor niet het grote succes werd dat het had kunnen zijn kwa financiën. Lindsay Lohan en Jane Fonda stelen wel echt de show. Hoe het verhaal nou echt in elkaar zit blijft ook tot het einde een verassing. Ik was wel blij dat het geen meisje wil jongen of andersom verhaal was. Het is gewoon echt een serieus verhaal.

avatar van marximaal
Gewoon een mooie film met een goed verhaal.

Matige film waarin een lastige tiener door haar moeder bij oma gedropt wordt voor de zomer. Een aardig verhaal waarbij het drama-gedeelte toch de overhand neemt. Ondanks een leuke cast komen de personages niet goed uit de verf en het zakt hier en daar wel wat in.

avatar van Decec
Een goede drama/komedie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

avatar van m1701
Heerlijke film! Vooral Lohan is altijd weer leuk om naar te kijken.
Verhaal ook goed. Echt een feel good movie

Waardeloze film. Geen fijn verhaal, ongeloofwaardig en zeker niet grappig.

Goede film met Lohan in een goede rol. Ook het sexueel misbruik wordt goed gebracht met de twijfel of het wel echt is gebeurd. Ook aan het eind als Lohan zelf zegt, dat het niet gebeurd is, blijft er twijfel.
Dat het toch echt waar is, is wel wat Amerikaans. Gelukkig komt Lohan er niet als onschuldig slachtoffer vanaf. Hoe fout de stiefvader ook is. Beter was geweest om het in het vage te houden.
De sfeer in Idaho is wel wat erg cliché.
Ook Felicity vond ik geloofwaardig als alkoholiste.

avatar van bjerik76
gister toch weer gezien, en het blijft een mooie film waar je de eerste 30 minuten even doorheen moet, tot de eerste bekentenis word gedaan.

avatar van W.V.
Deze stond al een tijdje op mijn must see lijstje. Toen deze laatst op tv werd uitgezonden maar even op de harde schijf gezet, ik kan dan de reclames door spoelen. Gisteren bekeken en ik moet zeggen dat de film mij niet tegen valt, verdienstelijke acteer prestaties van de drie hoofdrolspeelsters en opvallend genoeg steekt Lohan er boven uit. Het verhaal wordt goed uitgewerkt zonder daarbij over dramatisch te worden en dat voorkomt dat dit een dertien in een dozijn film is geworden. De muziek is goed, gek genoeg let je daar niet op, pas toen ik de film aan een tweede kijkbeurt onderwierp viel mij op hoe passend en toch onopvallend de muziek is. Het enige minpuntje van de film vind ik de rol van Elwes, die man kan niet acteren. Verder scoort de film bij mij een ruime voldoende.

avatar van Zwolle84
Weer zo'n komedie die graag drama wil zijn. Houd het gewoon luchtig en Lohan doet de rest. Maar nee, het moet weer bijna twee uur duren vanwege allerlei niet-werkende moeilijkdoenerij. Zelfs Lindsay kan de boel niet redden - en dat zegt wat.