Georgia Rule (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Jane Fonda, Lindsay Lohan en Felicity Huffman

Rachel (Lindsay Lohan) is een rebelse tiener, die door haar labiele moeder (Felicity Huffman) wordt gedwongen om de zomer bij haar grootmoeder (Jane Fonda) door te brengen. De reis die Rachel moet maken en het verblijf bij haar oma, zorgen ervoor dat zij geestelijk sterker en volwassener wordt.

avatar van flyer
Heerlijke fim met best wel humor. Deed me soms denken aan on golden pond. Voor mij 4.5sterren

avatar van Yugnav
ben in slaap gevallen in de bios, vond er egt nx aan:S

vind jane fonda beter acteren in monster in law dan in dit film dus een 3*

avatar van queenie
aardige film om een keer te kijken alleen vond ik Lindsey wat te overdreven overkomen. Jane Fonda acteerde goed en leuk. De film op zich kon beter uitgewerkt worden nu ging het soms te vlug en van hak op tak. 3* voor de moeite

avatar van M*kkeltJ
Leuke film,
ik vindt dat dit keer Lindsay beter acteerd dan in de andere keren!
Alhoewel dat ik die Kinderfilm ook wel goed vondt van haar.
De film zelfs is leuk om met je familie te bekijken op een zaterdag avond.
4,5 *

avatar van M*kkeltJ
En Jane Fonda ,
vindt ik gewoon hilaries.
Ook toen ze in die ene film speelde met J.lo:P
gewoon leuk om te zien die actriece

Logan...........wat een vervelend mens is dat toch. Begrijp niet waarom dit verwaande kind nog filmrollen krijgt aangeboden.

Jammer voor de andere zoals de bejaard Jane Fonda, die wel gewoon een aardige rol neerzetten.

Jane Fonda zal nooit in de voetsporen komen van haar pa Henry en broer Peter.

humor is hier dus niet aan de orde

enfin, ik geef voor alles 2 sterren.

Leuke film! Redelijk geacteerd, beetje jammer van de onduidelijke uitleg over het einde.

geogra rules niet, ik rule, de film is een goede rule, maar in het midden vind ik de rule een stuk minder omdat de rules van deze film veel meer rule kunnen zijn. Maar niemand weet dat als je op het laatst goed kijkt die je dat die rules veranderen en de de aard van de rule verpest wordt door deze rule film, des al niet de rule, geef ik deze rule film een rullende 3

avatar van skysouthpark
leuke film, ik heb hem zaterdag gezien in de bioscoop.
het is ook echt niet bedoeld voor kleine kinderen. echt meer voor tieners en volwassenen. het is niet zoiets als herbie, of mean girls, waar lindsay lohan ook de hoofrol in had.
ik weet dat het er niks mee te maken heeft.. maar wat is die lindsay dun zeg! holy hell...
nou jah,
3,5 stereen

leuke film , heb me er best bij vermaakt

avatar van Cfour
Leuke film waarin Lindsay Lohan best geinig acteert. 2,5 sterren.

Niet echt geweldig...Niet dat ik echt had rondgekeken waar het over ging, maar dit had ik niet verwacht. Ik vond Felicity Huffman heel erg goed, maar de rest...Het begin vond ik echt heel raar en het was alles behalve romantisch of een komedie.
2.5 *

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een best wel leuk filmpje.
meer drama dan humor maar toch een lekker weg kijk filmpje.
Ik vond Lindsay Lohan goed acteren had haar eerder gezien in freaky friday waar ik haar ookal goed vond.
4 sterren.

avatar van (R)filmmaker007
die hard schreef:
enfin, ik geef voor alles 2 sterren.

je bedoeld lohan, als je de naam nog niet deftig weet... Ze krijgt zoveel filmrollen aangeboden omdat ze zo'n goede actrice is misschien??

Niet zo'n geweldige film trouwens maar lohan, Huffman fonda en Garrett Hedlund maken het goed

best goede film. niet echt veel komedie.
goed geacteerd door Lindsay Lohan, had dat niet verwacht.

avatar van joe black
super film!

Geen meligheid, goed verhaal, en drie héél stek acterende vrouwen én een stevige dosis humor.

En Jane fonda! Man, man. Wat lijkt zij op haar vader! en ziet er nog steeds goed uit voor haar leeftijd.

avatar van Esther_ke
Goede film.
Knap acteerwerk voor Lindsay Lohan.

Ik zou bij filmgerne het woord komedie weg laten, er zitten wel grappige stukken tussen, maar ik zat me niet heel de tijd kapot te lachen.

neo (crew)
Dit is overduidelijk een mix tussen drama en komedie. Dan was het gewoon (niet volledig) jouw humor. Bij komische films hoef je toch ook niet perse continu helemaal dubbel liggen om het in dat genre hokje te kunnen plaatsen. Net zo min als een actiefilm iedere minuut actie moet bevatten.

Kun je deze film ergens in Nederland kopen??
want ik wil hem heel graag zien maar ik kan hem nergens vinden.
En als je weet waar je hem kan kopen, kun je me dan misschien vertellen waar je hem kan kopen??

alvast bedankt

avatar van Erwinner
haaijj schreef:
Kun je deze film ergens in Nederland kopen??
want ik wil hem heel graag zien maar ik kan hem nergens vinden.

alvast bedankt

Vanaf 15 febr. ongeveer te koop

onverwacht goede film, deze is echt een aanrader !

avatar van markie1978
Flauwe vrouwe film, niet mijn genre. In de film is wel redelijk goed geacteerd, maar om nou te zeggen dat het een aanrader is??? Nee dat kan ik niet zeggen, of je moet van dit soort fims houden.

avatar van james_cameron
Potentieel interessant drama, maar door de oppervlakkige uitwerking en de kunstmatig aanvoelende emoties werkt de film zelden. De standaard vrolijke Hollywood-muziek helpt ook niet erg mee. Lohan doet haar best in de hoofdrol maar ze kan haar personage niet genoeg leven inblazen. Ze blijft een karikatuur. Fonda en Huffman doen het helaas niet veel beter in de andere twee, nogal geforceerde, hoofdrollen. Goedbedoeld en best sympathiek, maar de film schiet gewoonweg tekort.

Het is echt een van mijn favoriete films. Ik heb keihard gelachen, en het is gewoon een goed verhaal met goede acteurs en actrices. Ik las hier ergens dat iemand de film langdradig vond, daar ben ik het helemaal niet mee eens, voor mij kon die niet lang genoeg duren. Echt een topfilm !!

james_cameron schreef:

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, alle actrices doen het perfect, en de film schiet helemaal niet tekort, het is juist een geweldige film !!

avatar van T.Bos
Heftig thema, menselijk drama, op een rare manier verwerkt als (mislukte) romantische komedie. Alle 3 de hoofdrollen vertolkt door sterk acterende vrouwen. Alleen om de één of andere manier komt het verhaal niet goed genoeg uit de verf. Misschien omdat de mannen in het verhaal niet sterk acteren of weggevaagd worden door het trio filmdiva's. Hinkt op twee gedachten en wordt daarom niet een ultiem werkje vind ik. Het rare reli-sausje is m.i. misplaatst. Vond het alles bij elkaar wel 3,5* waard. Snap eigenlijk niet dat mensen bij het kijken naar deze film hebben zitten lachen. Het thema is erg schrijnend en emotioneel zwaar, maar luchtig gebracht. Daarom is het nog niet grappig ?

avatar van GGG
GGG
Mmmm, ik vond het een rare en slechte film. Snap best waarom het zo slecht gaat met die Lohan...lijkt wel d'r werkelijke leven. Ik zou deze niet kiezen voor een gezellige avondfilm.

nou, comedy niet echt, er zou een kern van waarheid in kunnen zitten, dit soort dingen gebeuren....dat jonge ding is in deze film een oergevaarlijke vrouw, zelfs voor haar vader..*** 3.5

avatar van tal1b
erg leuk gedaan, Lindsay Lohan heeft goed gespeeld moet ik zeggen