In the Land of Women (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jon Kasdan
met Adam Brody, Meg Ryan en Kristen Stewart

Carter is een scenarist uit Los Angeles, die naar Michigan reist om daar een tijdje in een buitenwijk door te brengen. Hier kan hij in alle rust herstellen van zijn stukgelopen romance en tegelijkertijd voor zijn zieke oma zorgen. Na een tijdje is hij echter in een relatie verzeild geraakt met zowel een moeder als haar dochter, die aan de overkant van de straat wonen.

mooie drama/romantisch film!
de film begint als een standaard romantische film... jongen verliest vriendin.... vertrekt en zoekt ergens anders rust... ontmoet weer iemand...
Maar dan komt er heel wat anders dan wat je verwacht of wat een ''standaard'' romanntische film zou doen en dat maakt deze film beter en leuker en sterker!! (zonder iets te verklappen!)
tis zeker niet een vrouwen film (ben zelf een man en hebme er erg mee vermaakt)
en tis zeker een aanrader

Goeie film over een jonge schrijver die, na het breken met zijn vriendin, bij zijn oma intrekt en kennis maakt met de overburen. Weinig verhaal, maar het draait dan ook om de drie hoofdpersonages die heerlijk worden vertolkt door Adam Brody, Meg Ryan en Kristen Stewart. Een aangenaam tempo en deze feelgood-film zit eigenlijk vol mooie momenten en goeie dialogen.

p.s. vind deze poster eigenlijk niet echt bij de film passen.

Mooi verhaal

avatar van blurp194
Indertijd wel gezien, en toen wel redelijke indruk van. Maar ik vond het bij de herziening deze week toch een beetje tegenvallen. Ok, het acteer- en camerawerk is best goed, en er zit zat drama in het verhaal, maar ik vond het deze keer wat weinig loskomen. Wat dan wel weer perfect zit is het heerlijk kalme tempo van de film. Wellicht vreemd om op dat idee te komen met alle dramatische ontwikkelingen, maar toch was dat het eerste dat bij me opkwam.

Deze film is het op alle vlakken net niet voor mij.

In het verhaal zit een goede potentie en loopt goed in elkaar over. De uitwerking van de verhaallijn is echter wat rommelig. Zijn oma, Paige en Eric worden naar de achtergrond geschoven terwijl ze een grotere rol hadden kunnen spelen. Ook de relatie tussen Carter en Lucy loopt wat rommelig en onrealistisch.

Al met al een vermakelijke film die aardig goed wegkijkt. Voor mij een krappe 6/10 (3*)