Georgia Rule (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Jane Fonda, Lindsay Lohan en Felicity Huffman

Rachel (Lindsay Lohan) is een rebelse tiener, die door haar labiele moeder (Felicity Huffman) wordt gedwongen om de zomer bij haar grootmoeder (Jane Fonda) door te brengen. De reis die Rachel moet maken en het verblijf bij haar oma, zorgen ervoor dat zij geestelijk sterker en volwassener wordt.

ik vind Lindsay Lohan hierin heel goed!!

avatar van soom
Harlan en Rachel zijn een erg lief, schattig koppeltje. die voor mij de film echt leuk maakte(n) om te zien. Tot de laatste seconde van de film toe, komen ze zeer overtuigend over. Miss Lohan is echt in staat om te acteren, en voor mij kan ze nauwelijks meer stuk, wat ze privé doet moet ze zelf weten, als ze maar blijft acteren vind ik het best.
Felicity is een aangename verrassing. In Desperate Housewives, wat ik ooit heb gevolgd, vond ik haar nogal overdreven, in films komt ze imo beter uit de verf. Geef haar een goed script, daarmee kan ze wel iets. Aangenaam vermaak, met wat stekende dialogen, wordt nergens vlammend, maar ook niet echt zwak. 3,5*.

lindsay lohan kan wel degelyk acteren
en jane fonda erby is al helemaal goed
Maar ze waren iets te sterk tegenover de mannen in de cast.
ook al draaide de film natuurlyk wel om hun 3.
een 3

avatar van MissyNador
Nicole89 schreef:
Niet echt geweldig...Niet dat ik echt had rondgekeken waar het over ging, maar dit had ik niet verwacht. Ik vond Felicity Huffman heel erg goed, maar de rest...Het begin vond ik echt heel raar en het was alles behalve romantisch of een komedie.
2.5 *

Ja he.. ben het helemaal met je eens. had liever het romantische deel wat sterker gezien

MissyNador schreef:

Meer romantiek erbij zou de film wel leuker maken maar dan word het al gauw een standaard verhaal. Nu vond ik het juist wel origineel met dat hele mormonen gebeuren.

Ik had er totaal iets anders van verwacht, meer een standaard verhaal, dat ze een romance zou krijgen met Harlan en dat het weer über cliche zou gaan worden. Dat is totaal niet het geval, Lindsay Lohan vond ik echt goed acteren, ze acteert sowieso niet slecht maar je kan wel merken dat ze gegroeid is. Het is dus geen standaard verhaal en behoorlijk raar dat het door sommigen als wegkijker word beschouwd, alsof het een luchtige film is. Hoe kun je seksuele misbruiking nou luchtig noemen!

Sommige vonden Rachel te overdreven, dat vind ik niet, het kan altijd erger. Het is nu juist niet eens dat het een standaard karakter is zoals films in Ice Princess, A Cinderella Story , What a Girl Wants ect...

Anyway: mooi einde en voor mijn doen niet standaard, aanrader

avatar van Ilhem_
Aan het begin van de film begreep ik er niets van. Maar later vond ik hem heel goed zelfs. Lindsay Lohan vind ik ook leuk spelen.

jelle92
Prachtfim echt een aanrader. Linsay Lohan is echt gegroeid!

avatar van nachtvlinder
een komedie was het niet echt, eerder diep tragisch, maar de boodschap ontgaat me , was het wat er kan gebeuren als mensen zo vreselijk principieel, dogmatisch of conservatief zijn of juist het tegenovergestelde ? of de gevolgen van incest ? vaak goed geacteerd, maar dat er genoeg ellende in de wereld is wist ik al. of was het dat er (bijna) alleen losers zijn of zo ? een greep uit het leven, zonder begin en eind.

avatar van matti
Een 'hartverwarmende komedie' volgens het dvd-doosje...Vond er weinig hartverwarmends aan en ook niet komisch.
Beetje vreemde film voor de rest.

Lindsay Lohan in deze film . Ze heeft er wel eens slechter uit gezien.

avatar van W.M.J.M
Wat lijkt Jane Fonda toch veel op haar vader.

avatar van valerio2003
Ja,ze lijkt zeker veel op haar vader het is wel een mooie vrouw om te zien vind ik voor haar leeftijd.
Ik vond dit echt een superleuke film en ik vond Lindsey Lohan echt supergoed in deze film.

avatar van Aapje81
Lohan tilt deze film na een hoger niveau. Ze acteert goed ziet er geweldig uit en ik zou graag zien dat ze meer van dit soort dingen zou maken.
Natuurlijk weet ik wel dat deze film nog andere kwaliteiten heeft maar het charisma van Lohan gaf hier voor mij de doorslag

Lohan absoluut de verrassing van deze film. Maar ook de andere 2 dames doen het goed. Jane Fonda is een prachtige dame en dat straalt ze in deze fil mook uit! Ja aanradertje wel in dit genre.

avatar van missl
heftige maar mooie film. goed gespeeld door de dames en je wordt als kijker soms op het verkeerde been gezet.

avatar van Mellowcard
Harlan en Rachel zijn zo schattig saampjes.

Ik vond deze film echt teleurstellend; sommige verhaallijnen worden gewoon niet genoeg uitgediept en de film raakt maar niet op gang, tot hij dan opeens voorbij is. Om vlug te vergeten, wat geen probleem zal zijn. Toch 2,5 sterren omdat ik om de een of andere reden toch de moeite heb genomen hem uit te kijken. En alle hoofdrolspelers hebben overigens al veel beter gedaan in andere films.

avatar van notorious_kim
Deze film had ik reeds in de cinema gezien toen hij speelde. Maar toen nooit een recentie over geschreven. Onlangs uit de ex-rentals meegebracht omdat ik deze toch als een aangename film had ervaren en na de flop van My big Phat hip hop family deze erin gestoken. En hij is me even goed bevallen.

Het verhaal is zeer goed. Sommige verhaallijnen had ik wel wat dieper uitgewerkt willen zien, het is toch vooral de Rachel lijn die wordt uitgewerkt. Wat normaal is, zij is ten slotte het hoofdpersonage. Maar toch, ze zouden het nog iets dieper kunnen gemaakt hebben. De opbouw van het verhaal zit wel zeer goed in elkaar, en houdt je geïntresseerd.

De cast was sterk. Felicity Huffman zie ik sowieso al graag spelen, haar rol in Desperate Housewives zet ze schitterend neer, en ook hier speelt ze een fantastisch overtuigende rol. Jane Fonda had ik nog niet zoveel zien spelen, maar zet haar rol als grootmoeder sterk neer. Mijn schrik was voor Lindsay Lohan, ik was zot van haar in The Parent Trap, maar spijtig genoeg heeft ze nadien veel floprollen neergezet en heb ik mijn respect voor haar verloren. In deze film slaagt ze erin een beetje van dat respect terug te winnen. Ik denk dat ze veel van zichzelf in het personage kon terugvinden en dat dat een grote reden is waarom ze dit zo goed neerzet. Ik hoop dat ze weer meer goede films gaat maken.

De inbeeldzetting was niet echt origineel, maar het verhaal is goed uitgewerkt, en de film gaat nergens vervelen, dus zeker geen klagen. Al denk ik dat de regisseur hier en daar wat beter zou gekund hebben.

De film had veel overtuigingskracht, ik geloofde echt het verhaal en leefde er in mee. Zelfs bij deze tweede keer te bekijken, bleef ik nieuwsgierig en viel ik niet in slaap.

Na het tweede keer te bekijken had ik hetzelfde gevoel als de eerste keer, een leuke film zonder meer. Hij laat niet iets achter, maar het is geen verspilling van tijd.

7/10

avatar van valerio2003
Die Harlan speelt het trouwens ook supergoed aangezien hij ook dezelfde acteur is uit Death sentence en Four brothers,waar hij juist een keiharde criminelenrol in had.
Hij is echt veelzijdig met de rollen die die tot nu toe hebt gespeeld.
Complimenten daarvoor want ik had hem bijna niet herkend in die andere films.

Ilhem_ schreef:

dat had k ook.

Best wel giede film. een 3,5

avatar van yazzminex3
Het verhaal is heel goed . Het acteerwerk ook, vooral dan Lindsay lohan !

ik heb hem eigenlijk naar binnen gehaald voor mijn vrouw, maar eerlijk is eerlijk het is een goede film die ook mijn aandacht vast kan houden, terwijl het toch niet mijn genre film is.

Wat een prachtfilm is dit.
Heb hem nu pas in huis, Gelijk gekeken en wil hem blijven kijken zo goed dat de film is !
Ook goede acteerprestatie's van Lindsay, Jane & Felicaty.
3Goede actrice's.

avatar van Najade
Ik vond het een leuke dramafilm. Sommige dingen blijven voor mij nog onbeantwoord, vond wel jammer, wilde wel weten hoe sommige dingen eindigen..

avatar van Jazzthieve
Niet slecht, zeker niet slecht. Ik kijk meestal niet naar dit soort films maar aangezien er niets anders op televisie was besloot ik om deze uit te kijken, de film beviel mij wel.

avatar van Tun-89
Zeker een goede drama. Goed verhaal, sterk acteerwerk van Jane Fonda en Felicity Huffman. Ik ben fan van Lindsay Lohan, dus ik vind het altijd leuk om haar te zien maar ook in deze film vond ik haar erg goed acteren, en gewoon vermakelijk om haar te zien.
Ook veel grappige stukjes in de film.

Zeker een 3 *

avatar van OlafK
Een behoorlijke verrassing.

In Georgia Rule wordt de nogal rebellerende Rachel (glansrol van Lohan) door haar aan alcohol verslaafde moeder naar haar oma, Georgia, gestuurd. Georgia is een vrouw van de oude stempel met zeer strikte regels. Ze woont in een zeer strenge gemeente en de nogal losgeslagen Rachel valt daar meteen op. Wat volgt, is een reis op weg naar volwassenheid die de nodige tegenslagen kent.

Een behoorlijk clichématig gegeven dus, maar toch weet de film behoorlijk te verrassen. Dit komt vooral door het acteerwerk dat in orde is en ook door de prima sfeer die het filmpje kent. Lohan laat zien dat ze daadwerkelijk kan acteren en ook Fonda speelt haar rol met verve. Ik vond alleen Felicity Huffman (die de rol van de moeder van Rachel speelt) niet echt sterk.

Al met al is Georgia Rule een aangename film. 3,5 sterren.

avatar van TragieStar.*
Georgia Rule.

Leuke film. Heb erg genoten.
Er zitten vele leuke momenten in de film. Drama en Humor. En dat overlapt elkaar goed.
Lindsay Lohan schitterd weer in deze rol. Jane Fonda heb ik zelf niks mee maar deed het wel aardig. Felicity Huffman heb ik nooit echt zien acteren in een film maar dat deed ze toch ook aardig.
Veel cliche momenten in de film maar dat houd de film juist ook vast.
Het verhaal is ook leuk. Alleen hier en daar beetje saai.

Toch erg genoten. Ga ik snel weer eens bekijken.

De film had wat drama en komedie. Zeker een film met beide aspecten. ik zou zeggen het is echt een 'meiden' film is want mijn vriend vond er geen reed aan.
Het had een goed verhaal maar soms een beetje over de top.