Center Stage: Turn It Up (2008)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Steven Jacobson (II)
met Rachele Brooke Smith, Kenny Wormald en Sarah Jayne Jensen

De danseres Kate Parker, die alles van zichzelf geleerd heeft, heeft altijd al willen optreden met het American Academy Ballet. Maar als zij na een auditie niet aanvaard wordt, leert zij dat er meer nodig is dan precisie en perfectie om succesvol te zijn in de danswereld. Met een bocht van 90 graden gaat zij naar een hip-hopclub en met de hulp van een goed uitziende voormalige hockey-speler, vindt zij misschien de passie terug die zij nodig heeft om haar dromen te doen uitkomen.

Geen minuut verveeld in deze best aardige dans/film.

avatar van MissyNador
Een van de zovele dansfilms. Dit is toch wel een van de slechtste. De acteerprestaties zijn erg slecht.

Dit is echt een van de mindere films.

MissyNador schreef:

Waarom geef je in hemelsnaam dan 2.5 ster?

Heb hier toch wel met plezier naar gekeken. Wel voorspelbaar en het lijkt ook heel veel op de meeste dansfilms. Maar een 4 omdat ik dansfilms toch graag mag kijken!

teigetje37
Verassende leuke dans/drama film.

Beter dan verwacht zelfs.

In de stijl van Save the last dance, een aanrader als je deze film ook leuk vond.

Leuk gecast, Rachele Brooke Smith natuurlijk spelende sensuele actrice, leuke verschijning om te zien.

Een film voor een leuke ontspannende film avond met een bak popcorn...of voetjes van de vloer ( hahaha).

Al met al met veel plezier naar deze film gekeken.

Wwardering: 3 1/2 sterren

avatar van SpooXxX
Dat er dansfilms uitkomen... PRIMA! Zorg wel voor een soort van originaliteit.

Deze film is een regelrechte kopie van Save the last dance vs Coyote Ugly. Het ergste is dat hij bijna soort van identiek is aan Make it happen. Pff..... kopieren van een kopie.... Easy money?

En het dansen...? PLEASE!!

Nu maar hopen dat al deze slechte films de grond in geboord worden met de nieuwe parodie van de Wayens: Dance Flick

avatar van little cindy
Mooie dansfilm, heb er van genoten. En ik weet het, het is weer zo'n 13 in een dozijn,... dus je houdt ervan of niet...

avatar van kanjertje
Leuke film.
Wel totaal voorspelbaar en bijna identiek hetzelfde scenario dan die andere gekendere dansfilms.
Dus weinig origineel
Daarom 2,5

avatar van Elineloves
Leuke film, kijkt lekker weg. Normaal ben ik niet van de dansfilms, maar deze is me erg meegevallen. Het zijn natuurlijk niet de beste acteurs, maar ze wisten het verhaal goed neer te zetten.

3.0 *

avatar van Punkette
Voorspelbare film. Leek idd erg veel op Make It Happen zoals bijvoorbeeld dat haar auto word ingenomen en dat ze gaat dansen in een club. Ik vond hem opzich wel leuk vanwege de knappe jongen, haha. Een 3,0*

avatar van Nagini
Ik vond het een leuke film!
Lijkt idd wat op Make It Happen, maar ach, als je van dit soort films houd maakt dat helemaal niet uit.

Geen hoogstandje, MAAR wel 10x beter dan Make it Happen. Jeetje, wat was dàt een vreselijke film.

deze film is een hele leuke dansfilm. hij is stukken beter dan het eerste deel. die eerste vond ik echt saai. in dit deel komen echt veel betere dansen in.

oh my, slecht acteer werk, geen bijzonder plot, en alhoewel ballet ontzettend moeilijk is, kunnen ze wel ineens streetdancen en kennen ze nog allemaal dezelfde danspasjes ook.
nou, vermakelijk, maar meer ook niet.

avatar van krosnicky
is dit een vervolg op center stage uit 2000

ja voor zo ver ik weet wel. alleen er zijn wel nieuwe personages bij. en een nieuw verhaal.

avatar van skullcandygirl94
woeps, die auditie scene is wel erg slecht. ten eerste is het nogal logisch dat kate parker niet word gekozen aangezien als je een klassiek ballet auditie doet je geen dikke laag make up (oogpotlood, mascara en oogschaduw) op doet. je kunt op zn minst je haar in een knot doen dit meisje heeft zich even in 5 min. gekleed en ze komt over alsof het haar niks kan schelen. haar pointeshoes heeft ze verkeerd vastgemaakt ( bij een van de eerste lessen word uitgelegd hoe je dat moet doen en ik neem aan dat ze veel getraind heeft anders de je voor zo'n school geen auditie) en ze staat verkeerd op haar pointeshoes. dat valt erg op.

en sinds wanneer mag je lange oorbellen dragen tijdens het dansen in de les?!

erg jammer dat ze een bijna soortzelfde film wilen maken als step up....

Vervolg op de eerste film uit 2000, dat eigenlijk geen vervolg is maar een apart verhaal.
Enkele acteurs uit de eerste film komen wel in deze film voor en ook de locatie is dezelfde, maar de ene film heeft totaal niets te maken met de ander wat het verhaal betreft.
Maar het is dus wel een mooie film, vooral voor balletliefhebbers en mijn vriendinnetje is er daar eentje van. Mede door haar een dikke 4,5
Maar ik kon me er ook wel in vinden, puike muziek trouwens in deze film.

leuke film.heb me zeker vermaakt.ik hou zoiezo wel van dansfilms.heb deze ook zeker in mijn verzameling.