Step Up 2: The Streets (2008)

Alternatieve titel: Step Up 2

Drama / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Briana Evigan, Robert Hoffman en Telisha Shaw

De straatdanseres Andie komt op een nette school voor kunst terecht. Op school moet Andie zich anders leren gedragen, maar ze probeert niet te vergeten waar ze vandaan komt. Als ze samen gaat dansen met de populaire Chase om de ondergrondse danswedstrijd, genaamd The Streets, te winnen, krijgt ze de kans om de twee werelden waarin ze leeft, te overbruggen en haar grote droom waar te maken.

avatar van takeshi-san
leuke film en ook heel voorspelbaar

avatar van chevy93
Ik zie dat ik hier nog nooit een berichtje heb geplaatst. Ik heb destijds eerst Step Up 2 gekeken en daarna pas deel 1. Ik denk niet dat dit iets aan mijn beoordeling heeft veranderd, maar je weet het maar nooit.

Step Up 2 is zoals een muziek-/dansfilm hoort te zijn. Verhaal hoeft niet spectaculair te zijn, degelijk is genoeg. De acteurs hoeven niet super te acteren (persoonlijk niks gemerkt van slechte acteerprestaties). Het draait puur om de dans en muziek. En die was uitstekend. Betere muziek dan in deel 1 en betere dansers dan in deel 1. Vooral de eindscène (in de regen) was echt geweldig!

Ik weet ook nog dat ik nog dagenlang Low in mijn hoofd heb lopen zingen. Toch wel een teken dat een film geslaagd is, lijkt mij.

avatar van Gang_Star
Na gisteren deel 1 te hebben gezien, gelijk vandaag maar deel 2 gekeken. Wederom is de soundtrack weer een pluspunt voor mij. Alleen tja... Step Up vond ik persoonlijk wat luchtiger. Vond die wat makkelijker wegkijken. Niet dat ik met Step Up 2 moeite heb gehad, maar het kon me gewoon wat minder bekoren dan deel 1. Daarbij vond ik tyler gage(geloof ik dat zijn naam is) oftewel Channing Tatum, veel boeiender dan Robert Hoffman. Vond hem echt geen uitstraling hebben en vond zijn karakter zelfs heel vervelend.
De dansscene's waren in mijn opzicht weer van hoog niveau, met als hoogtepunt de scene in de regen.

3* voor deze redelijk vermakelijke, maar mindere Step Up dan deel 1.
Ben toch benieuwd geraakt naar deel 3.

avatar van Metalfist
It's not where you're from. It's where you're at

Recentelijk deeltje 3 nog in de cinema gezien maar ik had de indruk dat 2 nog altijd wel het superieure deel was van de trilogie. Toch begon ik een tikkeltje twijfelen dus toen ze dit 2e deel op televisie gaven heb ik hem opgenomen om hem later nog eens rustig op mijn gemak te zien. Vandaag was die dag en ik moet toegeven, the Streets staat nog altijd als een huis tussen de 2 andere films.

Volgens mij ligt het aan het feit dat hier gewoon meer sfeer inzit. De evolutie van de danscrew is geloofwaardig, in hoeverre dit bij dit soort films kan, maar vooral het dansen zelf is van een erg hoog niveau. Het plot zelf is, zoals in elke Step Up film tot nu toe, compleet verwaarloosbaar. De film opent nogal leuk maar vanaf dan is het één en al cliché wat de pot schaft maar stoort het? Helemaal niet. Step Up 2 is dan ook een feelgood film van de bovenste plank waarbij je gewoon weet dat de MSA Crew zal winnen maar je zou het ook niet anders willen. Het moralistische geneuzel en gezever neem je er maar voor niets bij. De kracht van de film zit hem dan ook in het dansen, zoals ik daarjuist al zei. De muziekstijl is helemaal niet mijn stijl, ben zelf meer een fan van The Beatles of Led Zeppelin, maar dat neemt niet weg dat het allemaal erg genietbaar is. De moves zien er stijlvol uit en het is allemaal zo ontzettend goed gechoreografeerd. Het moment dat Moose voor het eerst begint te dansen is gewoon goud waard. Sowieso een erg leuk personage eigenlijk, ben blij dat hij ook nog in het derde deel tevoorschijn kwam. De 'gevechten' kennen een lekkere evolutie die nergens ongeloofwaardig wordt. je ziet de groep echt groeien met natuurlijk de climax als hoogtepunt. En wat voor een hoogtepunt! Het moet denk ik al 2 jaar geleden zijn dat ik de film nog zag maar de moves in de regen kon ik me nog goed voorstellen en terecht want dit is een erg hoog stukje choreografie. Dit blijft toch de beste climax van de 3 Step Up films.

Qua cast is dit ook goed te pruimen, het was in ieder geval boven verwachting. Leuk om Tatum nog even voorbij te zien komen maar de ster van de film is toch Briana Evigan. Ontzettend mooie meid maar de scènes tussen haar en Tyler behoren dan ook tot het hoogtepunt van de film. Heerlijke stem heeft ze ook. Robert Hoffman, degene die dus Tyler speelt, was wel een tikkeltje minder. Hij had net zoals Tatum in de eerste Step Up een te hoog Wigger gehalte. Dat is dan ook een minpunt hier in deze Step Up, de film kent teveel van dit soort types. Langs de andere kant waren de echte 'ghetto' mensen ook redelijk storend. Blijkbaar is het cool om elke zin te beginnen en te eindigen met het woordje 'Yo', althans toch volgens Black Thomas die de rol van Tuck vertolkt. Vond dat eigenlijk één van de minste personages. Eén van de beste is zonder twijfel Adam G. Seviani die de rol van Moose op zich neemt. Je zou nooit verwachten dat hij kan dansen en dan schudt hij de meest ongelooflijke passen uit zijn mouw. Dit geldt trouwens voor de meeste randpersonages, het lijken allemaal wat kneuzen (bij gebrek aan een beter woord) maar eens ze beginnen zijn ze niet meer te stoppen. Deze Step Up begint dan ook aan de lijn die voortgezet werd met het volgende deel, namelijk die van leuke bijrollen. Er valt genoeg af te lachten met types zoals Jenny Kido.

Dit soort films blijft toch een hoge vermakelijkheidsfactor hebben. Het is allemaal cliché, nergens verrassend of spannend maar dansen kunnen ze wel zeker. Niemand gaat een prijs winnen voor acteren maar bij de choreografie is dit een andere zaak. Evigan blijft het hoogtepunt van de film.

avatar van schaap2403
deel 1 is het verhaal beter.
deel 2 is de dans velenmalen beter.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film herbekeken en ik moet toegeven dat de film qua dans een zeer hoog niveau kent. Het verhaal kent de problemen van een sequel en de montage is alleen bij de muziek zeer goed, maar dat maakt dan ook veel goed. Dit is een film die vooral bij liefhebbers van het genre zeer goed in de smaak zullen vallen. Een leukere sfeer ook dan in deel 1, dat meer richting romantisch drama ging. Terwijl hier de passie voor het dansen toch primeerde. De nodige humor zonder er echt op te blijven doorbomen, kleurrijke figuren en ook de BBQ met de salsa is een frisse verademing zodat de film niet heel de tijd of ballet, of hiphop uitstraalt maar gewoon zich wil profileren als muziekfilm in 't geheel. Ben beetje benieuwd naar Step Up 3, dat toch goeie recensies kreeg.

avatar van Davidus
Ook hier verpest het "verhaal" de energie. Laat het verhaal toch weg. Gewoon lekker dansen, rappen, battlen , weet ik veel wat niet meer, maar dat pseudo- dramatische gedoe haalt de hele vaart uit de film en leidt nergens toe.
Verschil met dl 1 is dat die irritante Tatum er niet bij was en Briana Evingan prettig speelt. Maar verder....

avatar van Jozz
Nu heb ik zelf wel waardering voor breakdance/streetdance, wat maakt dat ik deeltje 2 qua dans toch wel een graadje beter vind dan deel 1. Het verhaal is wederom een noodzakelijk kwaad en stelt niets voor. Dat moet je bij deze film ook helemaal niet bekritiseren, er is nu eenmaal een kapstok nodig om een dansfilm aan op te hangen die het grote publiek anderhalf uur kan laten boeien. Nu moet ik zeggen dat de dans in deze film sowieso meer voorop stond t.o.v. deel 1.

Acteurs doen hun ding prima, maar blinken natuurlijk vooral uit in hun danskwaliteiten, waar ze vooral op geselecteerd zullen zijn.

Bijzonder is het niet, maar het kijkt lekker weg! Aardig voor de gewone kijker, topfilm voor de dansfanaat.

3.5

avatar van Davidus
Jozz schreef:

3.5

Had de drama en verhaal dan weggelaten, vond dit echt verstorend werken.
In deel 3 is dit veel beter gedaan

avatar van kliko29
Deeltje 2 direct na deel 1 gekeken en moet zeggen dat deel 2 me beter bevalt. Hoger tempo, lekkere muziek en veel dans. Top!!

Ik denk dat ik deel 2 leuker vind dan deel 1!

avatar van Sjoerdow
Ik snap HE-LE-MAAL niets van dit gemiddelde.

Prikt dan niemand door dit pseudo-dramatische verhaaltje heen? Als ik goeie dansers wil zien, dan ga ik wel naar die afvalraces op tv kijken of zappen naar een muziekzender.

Ik stoor me vreselijk aan het feit dat deze film enkel en alleen scoort op de "leuke" dansscenes. Voor mij komt er wat meer bij kijken dan een visueel spektakel.

avatar van JustMike
Davidus schreef:

Had de drama en verhaal dan weggelaten, vond dit echt verstorend werken.
In deel 3 is dit veel beter gedaan

uuh, dat vond ik niet echt. Ik vond hier het verhaal beter dan in deel 3. Maar in deel 3 word er WEER beter gedanst.

Ik heb genoten van de film, en van het dansen!

En toen was er regen! 1.50 (1.70)
Een volledig nieuwe cast is doorgaans een weinig hoopgevende factor op succes en dat cliche gaat ook voor deze tweede Step Up aflevering op. Met name het eerste uur mag dit vervolg de veters nog niet strikken van het origineel. De cast loopt achter de feiten aan, de muziek suckt zwaar, om maar in het taaljargon van de straat te blijven en biedt het verhaal tergend weinig houvast. Lege personages, loze dialogen en een weinig boeiend plot doen vervolgens de rest. Het laatste kwartier beleefd de film nog een kleine opleving met de geslaagde battles, maar daar is alles ook wel meegezegd. Voor de fans van Evigan, die met haar veel te diepe decolleté parmantig in de rondte liep te paraderen, was er wellicht meer om positief over te zijn, maar in niets kan dit tippen aan het origineel.

Tarkus schreef:
Zoals dat wel meer het geval is met sequels is dit 2de Step Up avontuur iets minder dan het eerste.
Niet dat het scenario niet goed zou zijn, of de muziek en dans, maar wel de eerste helft van de film is wat traag. Begon de eerste film van in het begin met opzwepende muziek, dan valt dat hier wat tegen, het duurt effe eer alles wat op gang komt.
Maar het 2de deel van de film maakt wel veel goed, en dan vooral de danspartij in de regen, die is werkelijk subliem.
Kortom, goed vervolg toch op de eerste film, al had het eerste deel beter gekund.
Maar voor de muziek- en dansliefhebbers is dit weer een ideale film.

Ook deze opnieuw bekeken, ditmaal op blu-ray.
En ook ditmaal heb ik niets te wijzigen aan mijn eerste commentaar.

avatar van Decec
Een uitstekend drama/muziek film...
Dit is tweede deel, heb alleen 3e deel gezien,
nog geen 1e deel gezien, jammer...
Prima verhaal...
Uitstekend achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Uitstekend acteerwerk...
Ben benieuwd voor de 4e deel...

Robert Hoffman is een lekkerding

avatar van PSV_Supporter
Beste deel uit de serie. Vanavond weer gezien, nadat we vorige week Step Up 4 in de bios zagen.
In vergelijking met 4, is dit verhaal veel beter, logischer en geloofwaardiger. De dans is fantastisch en de muziekkeuze vind ik ook beter in deze film.
Dat de film begon met een soort van flashmob, deed direct even denken aan deel 4, maar deze was vele malen geloofwaardiger dan welke mob dan ook in deel 4.

avatar van Kondoro0614
Even keertje gewaagd. Nog nooit echt een Step Up film afgekeken, meestal tot de helft. Maar ik heb me toch nog aardig vermaakt hier mee!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:

Dit blijft genieten voor liefhebbers van dansfilms. Zoals een actiefilm vol explosies, een Disneyfilm vol prinsessen en liedjes en een horrorfilm vol schrikmomenten. Het verhaal is misschien wat mainstream en zal dan ook geen groot publiek trekken. Maar het dansen zit wel goed. Het had mooi geweest als beiden elkaar aanvulden, maar je gaat toch ook niet voor het verhaal naar Guardians of the Galaxy of X-Men kijken veronderstel ik.

avatar van krosnicky
Niet echt een dans film fan maar ik vind dat ze bij de step Up reeks ( voorlopig toch ) altijd met een goed verhaal afkomen hier ging het toch iets meer om dans dan om verhaal maar dat stoorde niet het bleef boeiend naar het einde toe zwakte het wat af maar dan werd alles terug goed gemaakt in het laatste kwartier leuk was ook om Tatum nog even terug te zien zijn Cameo was zel groter dan ik had gedacht nu ja niet echt mijn genre maar toch goeie film iets je minder dan deel 1 maar goed

avatar van Alathir
Deze Step Up vond ik ook weer zeer leuk. De muziek vond ik zelfs beter dan in de eerste. Het dansen, vooral in de regen, was erg vet. Hoffman is wel minder dan Tatum. Ik weet niet maar door zijn lach doet hij mij denken aan Jim Carrey. Wel grappig om Jim Carrey zo te zien dansen haha. Nee, wederom een fijne vermakelijke film en het verhaal mocht er nog wel zijn, het is niet dat het ingewikkeld hoeft te zijn. Het is maar een dansfilm dus dit verhaal was prima.

dit deel vond ik een heel leuk deel.vooral het einde dat ze dansen in de regen ja mooi gedaan.ja hou wel van dans films.

Een tijdje geleden heb ik Step Up (2006), een alleszins vlotte en aardige dansfilm gezien, die mij goed beviel. In de veronderstelling dat dit een sequel was heb ik mij ook aan deze film gewaagd. Dat viel nogal tegen. Nog los van het matige acteerwerk moet ik voor mezelf vaststellen dat ik geen fan ben van streetdancing en de bijbehorende muziek. Toegegeven het ziet er spectaculair en acrobatisch uit, maar het is niet mijn ding.
En dat gedoe in de stromende regen. Wie verzint er nou zo’n anticlimax?

avatar van IH88
“That's not how we do it. This ain't High School Musical!”

Redelijk tweede deel. Het verhaal is weer voorspelbaar en de dansscènes zien er wat inspiratieloos uit. Op de laatste scène in de regen na dan. Ook de twee mannelijke hoofdrolspelers zijn erg matig, maar gelukkig doet Briana Evigan het wel goed en weet ze de film op bewonderenswaardige wijze te dragen. En de wat rauwe en grauwe sfeer bevalt me wel, maar er wordt jammer genoeg te weinig mee gedaan. Als het danswerk dan ook nog eens matig is, blijft er maar weinig van de film over. Gelukkig maakt het laatste gedeelte wel wat goed.

avatar van Zwolle84
Bijzonder zwakke opvolger van een verrassend sterk eerste deel. Eigenlijk alles wat die film zo goed maakte, ontbreekt hier. De dansscènes - toch de ruggengraat van zo'n film - zijn erg oninteressant en weinig spectaculair, de muziek is ongeïnspireerd en de karakters variëren van zoutloos tot irritant.

Hopelijk zijn de volgende delen weer beter.