Keith (2008)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Todd Kessler
met Jesse McCartney, Elisabeth Harnois en Jennifer Grey

Natalie is 17 jaar oud en heeft een perfect leventje: het gaat goed op school en ze heeft leuke ouders. Dit verandert drastisch wanneer ze Keith ontmoet. Keith leidt een allesbehalve goed leventje en heeft in zijn ogen niks te verliezen.

avatar van Nagini
Zeker een topfilm. Heb 'm per toeval gedownload en was er weg van. Vandaag voor de 2e keer gezien.
Word door beide spelers erg goed geacteerd.

avatar van ralfsjam
Rutte schreef:
maarja, ze kunnen iets verwachten! maar wat? er is immers iets met keith volgens Rutte....

Allicht. Want veel kijkers zullen naast de recensies ook de plotomschrijving vast wel gelezen hebben, dus er is zeker wat met Keith.

Beste Ralfsjam, als er ook maar iets van een spoiler in mijn bericht zou hebben gezeten, dan zouden de leden van de crew hier toch al lang iets mee gedaan hebben na bijna 2 weken, of denk je niet soms? [/quote]

ik kreeg laats een bericht van de crew over een film van een jaar geleden.... moet je na gaan! iemand moet het maar net zeggen tegen ze, of ze moeten er zelf toevallig tegenaan lopen...
maargoed, misschien zeur ik te veel over jou spoiler, en valt het alles mee..

maargoed, misschien zeur ik te veel over jou spoiler, en valt het alles mee.. [/quote]

Nee hoor, ik vind het geen gezeur... Het is je goed recht om iemand ergens op te attenderen.

jammer dat zo'n kijkwijzer maar 1 kant op werkt. bij deze film had er beter aangegeven kunnen worden dat hij niet geschikt is voor mensen boven de 12.

avatar van kanjertje
Stomme film die nooit op dreef komt.
Je wilt hem net niet afzetten want je denkt......nu gaat het komen en wordt ie misschien beter, maar dan valt het niveau weerom neerwaarts.

Tijd geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. Nouja, de film is misschien voor een ander publiek, al heb ik geen idee voor wat voor publiek. Wat was alles zo heerlijk standaard in deze film. 'Keith', het personage waar de titel naar is vernoemd. Waarom? Omdat ie ziek is . Blijkt meteen het enige gegeven waarmee ze het allemaal goed willen maken. Een mooi nietszeggend script omheen bouwen met nietszeggende personages, om het nog niet over de tagline te hebben.. love is a force you can't control

De film is erg langzaam. Ik heb vaker op het punt gestaan om hem uit te zetten, maar ik bleef hopen op een keerpunt. Dit gebeurde uiteindelijk ook.

Bovendien was ik toch benieuwd wat er zou gebeuren tussen de beide hoofdrolspelers. Hij bleef me dus toch wel boeien.

En ik wilde weten wat de reden van het gedrag van keith was. Is hij manisch, is hij depressief, is hij autistisch? Vanaf het moment dat je weet wat er echt met hem aan de hand is, is het een enorm ontroerend drama.

Bijzonder en apart romantisch drama.
In het begin van de film vraag je je als kijker af wie er nou van wi geobsedeerd is?
Na een uur wordt een hoop duidelijk, met name door het merkwaardige gedrag van de jongen Keith.
"Keith" is een sterk drama die boeit van begin tot eind.
Uitstekend acteerwerk en dito verhaal.
3,5*/4*

sel
ik dacht dat het weer een standaard chichflick zou zijn, maar had ik het even mis. deze film verrasde mij enorm. het is een prachtige romantische speelfilm. die iedere gevoelige ziel gezien moet hebben. het acteerwerk is erg goed en het verhaal wordt mooi opgebouwd. deze film komt zeker in mijn eigen collectie te staan.

avatar van Shora
kanjertje schreef:
Stomme film die nooit op dreef komt.

Helemaal mee eens!

avatar van queenie
tegenvaller. de film komt niet op gang en blijft chaotisch en boeit niet. 1*

Ker
Niet al te spannend, net A Walk to Remember gezien, die was eerder uit, en volgens mij is deze film vrij veel gecopieeerd van die film.

avatar van wwelover
Had totaal geen hoge verwachtingen van de film, maar het is me allemaal reuze mee gevallen. Je kan de film beschuldigen van veelvoudig plagiaat, omdat de film gewoon niet origineel is, maar toch is het een boeiende film en prettig om naar te kijken. Zal wel nog meer in de smaak vallen bij tienermeiden. En niet alleen om Jesse McCartney. Het verhaal is wel cliché, maar niet voorspelbaar. Tenminste het eerste uur niet, daarna wel natuurlijk.

Cast is prima, had niet verwacht dat die McCartney een goede rol zou neer zetten, maar hij deed het echt goed. Elisabeth Harnois doet het ook fantastisch, en ze ziet er nog goed uit ook. Verwacht nog veel van dit duo. O ik zie nu pas dat Harnois al 30 is. En dus 28/29 toen ze deze rol speelde.... Ook vreemd. Ze ze is 8 jaar ouder dan McCartney haha

Hallo,
Ik zoek nu al weken lang naar deze dvd
kan iemand mij soms zeggen waar ik deze dvd kan kopen?
Met vriendelijke groeten
magalie2811

avatar van ane19
Magalie2811 schreef:
Hallo,
Ik zoek nu al weken lang naar deze dvd
kan iemand mij soms zeggen waar ik deze dvd kan kopen?
Met vriendelijke groeten
magalie2811

Deze dvd wil ik ook.. dus ik vraag me ook af...

hele mooie film!
had niet verwacht dat het zo zou aflopen.
goed gespeeld ook door de acteurs.
denk dat dit me nieuwe lievelingsfilm word!

In het begin van deze film dacht ik naar de zoveelste clichématige, simpele, aandoenlijke tienerromance te kijken, maar na verloop van tijd krijgt het goed opgebouwde plot een verrassende wending. Ik ben bang dat ieder woord wat ik verder over deze productie zeg er één teveel is en de inhoud verraadt. De beide hoofdrolspelers acteren sterk.

Vond de film helaas een beetje tegenvallen, ik had zin in een beetje romantise komedie en na het lezen van best veel positieve dingen ben ik deze film gaan kijken.. maar ik kon me niet echt inleven in het verhaal.. er zaten wel een paar leuke twists in waardoor ik bleef kijken maar toch na het kijken vandeze film blijf ik zitten met een beetje teleurgesteld gevoel...
beetje tegenvallende drama film, 2*

avatar van Moemsie
Mooie film...begint als een doorsnee highschool film, maar gaat al snel een andere kant in; boeiend om naar te kijken

avatar van tukkerstein
Matige film, titelrol Keith wordt zeer irritant neergezet door Jesse McCartney, en alhoewel zijn personage groeit naar mate de film vordert blijft hij gewoon irritant. Verder gewoon een erg duffe film en de zogenoemde "plottwist" maakt maar weinig indruk als je als kijker het liefst ziet dat de hoofdpersonages gewoon een gruwelijke dood sterven.

Vervelende film maar wel enigszins kijkbaar.

Aardige film waarin een succesvolle scholiere een partner krijgt aangewezen tijdens de les die het leven minder nauw neemt. Een liefdesdrama waarbij je vanaf het begin al wel weet dat er iets meer aan de hand is. Clichématige personages en ook de relatie tussen de twee komt niet altijd geloofwaardig over. Toch kijkt de film wel gemakkelijk weg en wort het nergens vervelend. Een magere 3.0 sterren.