Now Is Good (2012)

Alternatieve titel: Voor Ik Doodga

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Ol Parker
met Dakota Fanning, Jeremy Irvine en Paddy Considine

Tessa is een zeventienjarig levenslustig meisje. Wanneer er bij haar een terminale ziekte wordt vastgesteld, besluit ze een wensenlijstje samen te stellen van alles wat de doorsnee tiener nog zou moeten doen, waaronder haar maagdelijkheid verliezen en drugs gebruiken. Met de hulp van een vriend begint ze de lijst af te werken. Terwijl haar ouders en broer in angst leven om Tessa te verliezen, ontdekt zij zelf juist een heel nieuw leven waarin ze vastbesloten is om elke dag zo intens mogelijk te genieten. Verliefd worden op Adam, haar nieuwe buurjongen, stond niet op de lijst, maar blijkt uiteindelijk de grootste uitdaging te zijn.

erik1677
Met the runaways dacht ik dat dakota fanning haar beste rol had gespeeld, maar ze gaat hier met now is good gewoon ver over heen.
wat een prachtige film!
En zij, zij is nu al een van mn favoriete actrices. Ik ben benieuwd wat ze nog allemaal in de toekomst gaat doen.

Snap al de negatieve commentaar niet goed. Deze film deed me sterk denken aan 'Komt een vrouw bij de dokter'. De constante tweestrijd tussen het slecht en het goed in haar en de andere personages maakt dat deze film geen cliche hollywood film is. Als je dan de verfilming van 'Komt een vrouw bij de dokter' ziet, is deze laag volledig verdwenen en werken de emoties allesbehalve.
Voor mij werkte dit in deze film volledig wel. Vond dit geen cheap emo film, maar een zeer realistische verfilming van iemands laatste dagen.

Dikke verdiende vier sterren!

avatar van cantforgetyou
Wij vonden dit een goede film. Het is niet één van de beste films in dit genre, maar zeker geen slechte film. Dakota speelt goed en haar tegenspeler ook. Hopelijk breekt hij nog eens door, want na 'War Horse' hebben we niet veel meer van hem gezien. En het is wel een leuke verschijning. Terug naar de film. Gewoon een keer kijken. Zeker de moeite waard. Eventjes vonden we de film 'in kakken', maar dat kwam toch weer goed. Het einde is een beetje snel afgewerkt.

avatar van hannes64
Fanning speelt als altijd ongelooflijk goed, vooral haar britse accent is me opgevallen.
Hoe zij dat speelt, heel goed uiteraard.
Niet een echte tranentrekker, maar toen Considine zijn verhaal deed aan zijn dochter, had ik `t ook niet even meer.
Leuke, kleine, maar indringende film over 1 van de rotste ziekten die er maar bestaat,namelijk Leukemie.
En ik kan er over mee praten, maar dat is meer een persoonlijk iets.
Met liefde gemaakt, zou ik maar zeggen.

avatar van Al DeNiro
Erg ontroerend.

Niet de allerbeste film over dit thema, maar toch, zeker naar het einde toe, een ontroerende prent.

avatar van ibendb
I'm alive...

Now Is Good
is een aangrijpende film over een 17-jarig meisje, Tessa, die weet dat ze nooit 18 zal worden. In deze film zie je hoe zij en iedereen rondom haar ermee omgaat. Tessa heeft een lijst opgesteld met wat ze nog allemaal wil doen; een soort bucket-list. Hierin staan allerlei dingen. Van autorijden tot drugs nemen...

Dakota Fanning. Wauw. Wat een acteerprestatie. Dankzij haar is deze film écht wat geworden. Ze speelt erg geloofwaardig. Maar ook Paddy Considine speelt erg realistisch de vader. Zijn reacties op Tessa's leed is gewoon hartverscheurend. Zijn meltdown op het eind was fenomenaal geacteerd. Chapeau!

Het verhaal was best realistisch. Een soort Achtste-Groepers Huilen Niet voor een ouder publiek. Die Adam werkte me best erg veel op de zenuwen. Hij kwam nu echt niet goed over. In het begin wist ik niet wat ik van hem moest denken, maar naarmate de film vorderde kon ik 'm meer waarderen. De film duurt niet te lang, is erg vlot en kakt nergens in. Op het eind betrapte ik me wel met tranen in m'n ogen.

avatar van Gish
Aangrijpende film. Verhaal is vaker vertelt en meestal slechter. Ol Parker kan niet alle cliche's vermijden, maar de film als geheel komt erg oprecht over.
A Walk To Remember met Mandy Moore is een vergelijkbare film.
Dakota Fanning is echt prachtig, uitstekend gecast voor de hoofdrol en een groot actrice.
Mooie chemistry met Irvine ook, een groot talent.
De mooiste scene is tegen het einde als Fanning alleen aan de keukentafel zit en naar haar broertje kijkt, een moment om stil van te worden. Prachtig.

avatar van Re73
Aangrijpende film.

avatar van gillie24
Ik kan mij eerlijk gezegd niet heugen dat een film ooit zo'n indruk op mij heeft gemaakt.
Wat een indrukwekkende en aangrijpende film. Weggeblazen ben ik.

Het komt allemaal zo ongelooflijk echt over. En dat is een groot compliment aan de cast, met name Dakota Fanning is fenomenaal. Alsof ze het echt heeft meegemaakt, zo komt het op mij over. Ook de chemie met een eveneens indrukwekkende Irvine is zo intens goed, zo voelbaar. Prachtig.

Pakkende titel ook.

avatar van Ajax&Litmanen1
Pffff, dit was slecht zeg. Ik heb op zich geen probleem om een tranentrekker te bekijken, maar hier ligt het sentiment er wel duimendik bovenop dat we Tessa zielig moeten vinden en dat ze zal sterven. Maar het ergste van alles is nog dat dit gewoon een hele rommelige, matige film is. Het onderwerp is zwaar, maar de uitwerking is helaas gewoon slecht. Dakota Fanning...ooit een irritant kind met irritante rollen in films, probeert er wel wat van te maken. Ze doet het redelijk, maar haar personage Tessy is egoïstisch, bot en vervelend, waardoor ik nooit enig gevoel van echte medelijden met haar kreeg. Eigenlijk zit de film vol met vervelende mensen, op de vader na. Dat is wel weer een goede rol van Paddy Considine. De wanhoop maakt zich meester van hem.

Verder heb ik gelukkig geen ervaringen met mensen in mijn buurt die een sterfproces met de ziekte leukemie meemaken, maar voor mijn gevoel moet dat veel zwaarder zijn dan de film toont. Er zit 1 scene in met Tessa die een bloeding krijgt, maar verder toont de film weinig. Eigenlijk had ik richting het einde het gevoel dat ze even snel een groot deel van het proces in een paar minuten filmtijd willen stoppen. De film eindigt ook wel vrij abrupt en maakt bij mij eigenlijk nauwelijks emoties los. Dan vond ik een film als My Sister's Keeper (2009) toch een stuk overtuigender en aangrijpender als film met de laatste periode van een leukemie patiënt.

Aardige film over een zeventien-jarig meisje met kanker die een lijst maakt met dingen die ze nog wil doen. Mooi om te zien hoe het hoofdpersonage omgaat met haar naderende dood. Een aantal mooie en ontroerende momenten, maar de romance komt wel wat geforceerd over. Dakota Fanning en Paddy Considine zijn goed, Jeremy Irvine als de love-interest wat minder. Net geen 3.5 sterren.

avatar van Decec
Een mooie drama/romantiek film...
Ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Paddy Considine...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...

avatar van Leland Palmer
Weinig bijzonders, maar kijkt redelijk weg. Beetje jammer ook van de vreselijke versie van Lana Del Rey's 'Blue Jeans' in het begin van de film. Geweldige plaat anders.

avatar van ILDIB
gewoon goed in beeld gebracht hoe een dodelijke ziekte invloed heeft en dat Op een prettige maar sfeervolle wijze

avatar van hel1
Laat je niet misleiden door het plot, dit is alles behalve een zoetsappig liefdesverhaal of een uitgemolken drama over een terminale kankerpatiënt. Dakota speelt de sterren van de hemel in een film die je op zijn zachtst een brok in de keel bezorgt.

Ons leven is een serie van momenten,laat ze gaan; deze mooie gedachtegang die Dakota beschrijft in deze zin, geeft namelijk de hele film weer, intens, mooi, en indrukwekkend!!

avatar van Marbles
wat lijkt ze op judd law. ik heb even gekeken of ze familie was maar dat is dus niet zo.
soms vond ik haar zelfs wat weg hebben van kate winslet.

ik vond de film niet zo sterk, soms zat ik te zuchten hoe traag het verliep maar ben wel blij hem gezien te hebben.

avatar van IGarance
Complimenten voor Dakota Fanning; kippenvel!

avatar van missl
Een vervelend meisje (die wel precies weet wat ze wilt) komt een leuke buurjongen tegen. Mijn sympathie had ze niet maar het is wel een mooi verhaal.

avatar van des1
Een soort Bucket List voor jonkies. Dakota Fanning is understated, kwetsbaar, sterk en vertederend tergelijkertijd. Een andere actrice had het er misschien te dik bovenop gelegd. Zeg maar type Julia Roberts. Veel van Fanning's kracht zit 'm in haar manier van kijken en haar lichaamshouding. Naturel, bijna casual te noemen. Gewéldige film. Ook omdat de hele cast het goed deed. Ze boft toch maar met zo'n buurjongen. Fanning's vriendin die zwanger is, deed me een beetje denken aan een jonge Debra Winger. Ook nooit verkeerd.

avatar van Gish
Herzien, en opnieuw de ontroering. Binnen het genre een van de betere films. Het is vooral Dakota Fanning die hier de rol van haar leven neerzet en de film een extra boost geeft. Met gemak opnieuw de 5 sterren status. Gaat dit zien!

avatar van Esteban
Kijk, ik begrijp maar al te goed dat het onderwerp de nodige tranen kan teweeg brengen. En uit respect voor het onderwerp -we kennen allemaal wel iemand- heb ik alsnog drie sterren gegeven, mede dankzij de goede vertolking van Dakota Fanning. De chemie met Jeremy Irvine was ook voelbaar aanwezig. Maar alles in acht genomen, ontstijgt 'Now is Good' nooit of te nimmer het gemiddelde TV-film niveau. Op geen enkel vlak. Dit is in elk mogelijk opzicht een vrij oppervlakkig en clichématig verhaal dat nooit écht enige confrontatie aan gaat. Allemaal mooi binnen de lijntjes. En daar is op zich niets mis mee, maar meer moet er dan ook niet van gemaakt worden. Het boek ken ik niet, dus die vergelijking kan ik niet trekken.

avatar van filmofiel
Tranentrekker en zelfs ik moest er eentje wegpinken en dat wil dan toch wel wat zeggen. Prima film, verder weinig op aan te merken.

O....ben ik de enige die Dakota Fanning zo ontzettend onaantrekkelijk vindt???

Ik kan mij tientallen andere actrices voorstellen voor die rol.

frans123 schreef:
O....ben ik de enige die Dakota Fanning zo ontzettend onaantrekkelijk vindt???

Ik kan mij tientallen andere actrices voorstellen voor die rol.

Helaas, Frans, van alle 170.920 gebruikers van MovieMeter ben jij de enige
Kijk nog eens naar de scene aan het einde als Dakota aan de eettafel, naar haar buiten spelende broertje kijkt en vol gevoel volschiet. Dat moet je wat doen, of niet?

Gish schreef:

Helaas, Frans, van alle 170.920 gebruikers van MovieMeter ben jij de enige

Ja..mijn broek schiet vol...

avatar van IH88
“Bye Tess. Haunt me if you like. I don't mind.”

Er komen veel van dit soort films uit, en allemaal volgen ze een vast stramien. Jonge vrouw/man die ernstig ziek wordt (dit keer leukemie) en toch nog heel veel nieuwe dingen wil doen en uitproberen voor zij/hij doodgaat. Reizen, verliefd worden, seks, soms wat drugs en drank etc. Het komt altijd op hetzelfde neer. Het is wat voorspelbaar, maar wel realistisch.

Tessa is ondanks wat haar overkomt niet het meest sympathieke personage, en de jongen waar ze verliefd op wordt is niet geweldig (net zoals de moeder). Dakota Fanning zorgt er wel voor dat je nog een beetje meeleeft met Tessa, en ook Paddy Considine als haar vader is sterk op dreef.

avatar van Baboesjka
Ondanks het een triest en emotioneel verhaal is, heeft het mij niet erg geraakt. Ik vind de film te sentimenteel, te gespeeld, dan zie ik het liever wat kleiner, en de hoofdpersonages deden mij niet veel. Ze zijn misschien te afstandelijk, en Tessa is inderdaad niet erg sympathiek. Het kostte mij moeite om geconcentreerd te blijven. Het eind kwam wel binnen. 3*