• 8.564.368 stemmen

Releasedatum: 18 december 2014

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot You're Not You

"Life is measured in moments that leave you breathless."

Kate lijdt aan de ziekte ALS waardoor ze niet meer zo mobiel is. Ze besluit daarom Bec, een doelloze en zelfingenomen studente, in te huren om haar te verzorgen, ondanks de bezwaren van haar man. Wat voor Bec echter begon als een parttime baan transformeert in een levensveranderende ervaring als haar relatie met Kate haar verandert in een jonge vrouw met vertrouwen en ambitie.

imageimageimageimage

avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

Toch ontpopte deze film zich gaandeweg wel tot een alleraardigste film. Hoewel veel clichés, en soms wat continuïteitsfoutjes, wist de film me naar het eind goed te raken.

Maar wat JAMMER van de beelden tijdens de aftiteling, dat we Bec zien zingen in een bandje. Zonder die beelden had de film 0,5* meer gehad...

avatar van des1

des1

Emmy Rossum steelt de show van tweevoudig Oscar winnares Hillary Swank. Film schuwt de voor Hollywood begrippen ongemakkelijke kanten niet, zoals incontinentie, maar veel blijft toch aan de oppervlak zitten. Meer een 3,5 ster voor de acteerprestaties dan de film an sich. Wel vertoond de dag voordat Fernando Ricksen zou sterven aan ALS...

avatar van des1

des1

Meer waardering voor de effort gekregen. Onvoorstelbaar dat deze film slechts in 5 theaters opende in de VS en een paar maanden later al op dvd uitkwam. De bioscoop recette van de film moet je denken in termen van een paar honderdduizend. Nowhere near enough om de kosten te dekken.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

• 2092 stemmen

Uiteraard voorspelbaar... Maar hoe schoon, hoe hard en hoe warm deze vriendschap wordt weergegeven... Prachtfilm!

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Mooi drama. Goed gespeeld door de beide dames plus. Vreselijke ziekte als je ALS zou krijgen. Zo'n film zet je weer even aan het denken dat we vaak zitten te zeuren en te zeiken om niks. Wees blij dat je elke ochtend op staat met een gezond lichaam.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Mijn god, wat steekt deze film schril af tegenover een reus als Intouchables. Veel te dik aangezet en veel te veel cliché. De enige die mij na een aarzelend begin kon overtuigen was Emmy Rossum, maar vooral de rollen van de echtgenoot en van de moeder waren bedroevend slecht uitgewerkt. Een typisch voorspelbaar Hollywood productje.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was een mooie film. Vond het een meeslepende film met puik acteerwerk. Beide dames deden het met verve en kwamen overtuigd over. De film zag er goed uit en de film verveelde niet. Vond het een aanrader.

avatar van jippie2010

jippie2010

• 1987 berichten

In het begin wordt het karakter van Bec behoorlijk uitvergroot tot aan het irritante af, maar de innemende Swank weet het niveau snel omhoog te krikken. Dit soort rollen zijn Swank op het lijf geschreven en ze stelt wederom niet teleur. Ze weet elke fase van haar ziekte overtuigend neer te zetten, wat het geheel sterk en indringend maakt. De secundaire verhaallijnen zijn kwalitatief wat minder, hoewel de interactie met Bec (Rossum) gedurende de film wel krachtiger wordt, maar daarnaast weet Swank de film prima in haar eentje te dragen. *3.5