Step Up: All In (2014)

Alternatieve titel: Step Up 5: All In

Drama / Muziek

geregisseerd door Trish Sie
met Briana Evigan, Alyson Stoner en Ryan Guzman

Wanneer de MOB, een geweldige danscrew, de ene tegenslag na de andere ondervindt in Los Angeles, vertrekken ze en herenigen zich in Miami. Sean, een voormalig lid van de MOB, weigert op te geven en ontdekt een aanstaande competitie waar de eerste prijs een grote geldprijs en een show-contract voor Las Vegas inhoudt. Sean besluit een nieuwe crew samen te stellen - TRU KRU - die zal concurreren tegen zijn vijand, The Grim Knights, en zijn oude vrienden van de MOB.

Vanaf 3 juli in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Shinobi
"Wake up, this crew isn't ready for L.A."

Met de voorgaande delen ben ik niet bekend, maar dat lijkt me niet echt een vereiste als je naar zo een film gaat. Wel is het te merken dat enkele bekenden hun herintrede maken.

Het verhaal is vanzelfsprekend zo clichématig als het maar kan; tegen alle verwachtingen in erbovenop zien te komen, belangrijke wedstrijden winnen, een verplichte love interest enz. Opvallend is de keus om relatief veel aandacht te geven aan het 'dramagedeelte'. Desondanks is het tamelijk onderhoudend te noemen, met een cast die het oké doet. Hoewel de - enigszins geforceerde - humor op momenten beter kon.

'Step Up: All In' moet het dan ook overduidelijk hebben van het dansen. Dit wordt gelukkig redelijk spectaculair in beeld gebracht, met als hoogtepunt uiteraard de finale. De verscheidene danschoreografieën zien er fris uit en de opzwepende soundtrack werkt sfeerverhogend. Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij de ongeloofwaardige manier waarop bepaalde rekwisieten gebruikt worden, maar een kniesoor die daarop let.

Al met al best aardig, zolang je door de clichés heen kan kijken. Overigens voegt 3D wederom niets toe.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Elineloves
"Arme jongen, sleep je Mike nu mee naar Step Up 5?" vroeg een vriendin me.
"Ja, waarom niet? Ik ga toch ook mee naar Transformers, en ik kijk toch ook Need for Speed met hem?" "Vriendjesmishandeling!"

Nou, dat viel wel mee. Echte mannen doen dat voor hun vriendin. Maar toegegeven, over de grote lijn was de dans iets minder spectaculair dan wat ik gewend ben. Over het verhaal hoef je het niet te hebben, dat is elk deel hetzelfde, maar het was vooral leuk om de oude garde weer te zien. Moose, Camille, Andie, de Santiago twins, Kido Vladd, Hair.. Zij maken de film nog de moeite waard. Grootste ergernissen zijn de mannelijke hoofdrolspeler Sean, wat een chagrijnige bek heeft die vent zeg. Zijn personage is ook ronduit irritant te noemen. Vreselijk. Maar Alexxa spant de kroon, de mislukte hungergames wannabe. Wat een ambetant mens.

3D voegt inderdaad niks toe, maar met name de scène in het lab was schitterend. Visueel dik in orde, heerlijke muziek en de bekendere personages, daar ging ik voor.

avatar van bartbart
Dit is gewoon een filter dun verhaal en in films kan je echt wel spectaculairdere dans moves doen... Als ik nog meer erfenissen moet opnoemen ben ik morgen nog bezig

Na een kwartiertje was het me al snel duidelijk, je moet deze film alleen kijken voor de dansscènes. Het verhaal is zo flinterdun, cliché en ongeloofwaardig dat ik soms toch wel even moest lachen. De dansscènes zijn erg goed, maar dat is dan ook het enige.

1,5 sterren.

avatar van moviefreakh
Allereerst wil ik zeggen dat ik het dansen geweldig vond!
Goede dansers en vooral de dans scène op het einde vond ik top.

De film moet het absoluut niet van het verhaal hebben en ook al helemaal niet van de acteerprestaties. Ik vond sommige hooguit irritant.

Toch een leuke film om naar te kijken, kijk door het verhaal en de acteurs heen, want het gaan tenslotte om het dansen en daar is niks mis mee.

avatar van Kondoro0614
Step Up: All In

Step Up: All In is alweer de 5de deel van de Step Up films reeks.. Maar ik vind wel dat er langzamerhand een eind moet komen aan deze reeks aangezien het een beetje eentonig word.. Het acteer werk is zoals gewoonlijk best wel bagger.. Af en toe beetje te dramatisch.. Ik vond het dansen dan wel weer erg vet!

Step Up: All In gaat over "Vortex", wat mij eerder doet denken aan een leger crew.. Maar hier worden dus dans battle's uitgevoerd! Wanneer ze in de Vecht ring staat vind ik het echt heel slecht van de film.. Ik vond de MOB duidelijk beter dan LMNTRIX, maar goed natuurlijk wint LMNTRIX weer... De rest van de dans battles ging nog wel, vooral het laatste was super vet!

Ik geeft deze film ondanks alles toch nog een 2.5*.. Puur omdat de meeste battles wel gewoon goed waren alleen ik vind dat er teveel Step Up films zijn.. (Net zoals Wrong turn en Resident Evil, alleen dat zijn wel weer twee verschillende films....

Best aardig maar dan zonder dans die kon ik gelukkig skippen.

avatar van Fieke_28
"Arme jongen, sleep je Mike nu mee naar Step Up 5?" vroeg een vriendin me.

Helemaal mee eens! De dans is stukken minder indrukwekkend als in vorige delen. Daarbij heeft de hoofdpersoon zo'n irritante gezichtsuitdrukking en is Alexxa zo over de top (niet op een goede manier), dat ik de film nog voor de helft heb uitgezet.

Step Up is niet meer wat het is geweest, jammer.

avatar van xaid
oeff dit word een moeizaam avondje, heb haar aangeboden om deze film te kijken omdat ze ook vaak mijn films kijkt, en ik weet dat ze dit mooi vind. ff op de tanden bijten en veel potjes bier erbij

avatar van Glennekeeeee
ondanks de terugkeer van enkele oudgediende kan de laatste step up geen vuist meer maken tegen de al mindere sequels. dansend niks vernieuwend, zelfs visueel was het aan de saaie kant, de acteurs die er meer tegen hun zin zaten te spelen etc. het enige wat nog enigszins tof was, was de reflectie op de hedendaagse wereld, het vortex gedoe als kwinkslag op the voice (met nogal gelijkaardige rondes), de mentaliteit van de wereld hedendaags etc. maar dat is dan ook de enige moeite die de schrijvers van dit verhaal hebben gedaan. een aangenaam kijkbeurtje voor éen keer, maar een tweede keer zal ik hem echt niet meer opzetten. step up all in was vooral een step up: it's all over.

Ik heb me deze film aangeschaft omdat ik de vorige goed vond en wel van het dansen houdt.
Ik ga er volledig met akkoord dat het scenario veel beter zou kunnen, maar ik vind het ook logisch dat het scenario hier meer naar de achtergrond wordt geplaatst en het voornaamste in deze filmen, het dansen, de prioriteit krijgt.
En dat dansen is nog steeds perfect, ook in deze 5de Step Up film.
Ook ik was tevreden met de terugkeer van enkele oudgedienden uit de eerste films, en hoewel ze al wat ouder zijn (en dat zie je bij sommige toch wel duidelijk), hun dansen is nog steeds van grote klasse.
Ik ga voor mijn opinie over deze film puur af op de dansscènes, en die zijn uitstekend en daarom krijgt deze film van mij nog steeds een hoge score, en die is nog steeds verdiend ook !!

Ik vond juist dit een volledige vooruitgang ten opzichte van deel 3 en 4. Alleen het thema dat elke keer terug komt vind ik onderhand wel storend, iedere keer moet er wijs gemaakt worden dat het om een 'familie' gaat. Alsof het elke keer fout gaat in crews en ze iedere keer dit moeten herinneren.

niet al te slecht. Maar het beste is er toch af van heel de reeks.
Het blijft maar het zelfde en er komt weinig nieuwe dingen bij.
De laatste dans battle vond ik wel nog goed in elkaar zitten.
Acteurs waren goed maar iets speciaals.

avatar van Decec
Een goede drama/muziek/romantiek film...
Prima en leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Adam G. Sevani...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima dans scene...
Prima camerabeweging....

avatar van Lancher
Shinobi schreef:
Overigens voegt 3D wederom niets toe.

Duidelijk dat je dan deel 3 en 4 moet zien, die overigens voor mij persoonlijk ook een stuk beter zijn qua dans, choreografie e.d., want daar is het 3D effect wel echt goed gebruikt en ook echt aanwezig. Bij deze film teleurstellend in verhouding tot 'Step Up 3D' en 'Step Up Revolution/Miami He...', ook al zijn er wel wat kleine momenten waar er wel gebruik van wordt gemaakt in combinatie met dans.

Fieke_28 schreef:

De dans is stukken minder indrukwekkend als in vorige delen.

Deze mening deel ik wel met jullie. Vond persoonlijk de dans, het totaal pakket van de optredens door de film heen niet zo boeiend. De video clip, de club scene in het begin daarentegen en ook wel het laatste optreden maken nog wel wat goed.

"Arme jongen, sleep je Mike nu mee naar Step Up 5?" vroeg een vriendin me.

Nou, dat viel wel mee. Echte mannen doen dat voor hun vriendin.

Ach waarom niet idd, er zijn denk ik nog aardig wat mannen die wel naar dans films e.d. kijken omdat ze dat gewoon fraai vinden om te zien. Al word er ook nog wel raar overgedaan, ha, net of het alleen voor bijvoorbeeld dames is of alleen voor als je op date bent en/of met je/een vriendin gaat kijken.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Wauw! Echt wel de Step Up film met mijn favoriete laatste dans! Allemaal heel spectaculair gebracht. Leuk om opnieuw The Mob terug te zien. Uiteraard mag Moose niet ontbreken.Ik vond Briana al goed in Step Up 2, in deze vond ik haar dansprestaties nog beter

avatar van Alathir
De laatste Step Up film, ook wel de minste vond ik. Heel voorspelbaar verhaaltje (oke, in de andere films is dat ook wel het geval maar hier was het een beetje té). De meeste dansen vond ik ook niet zo heel super, meer van hetzelfde. Het laatste optreden mocht er wel zijn maar de rest was niet zo super. Nog steeds wel vermakelijk natuurlijk en altijd fijn om personages uit vorige films weer te zien.

weer een te gek vervolg.ja hele leuke film.nu vind ik alle delen heel erg leuk.mogen van mij nog wel een paar komen.verveel me nooit met een leuke dansfilm.

Deze film reeks step it up, kijk je voor de ongelofelijke en spectaculaire dans moves. Wat mij betreft zijn het de beste dansfilms. Voor een mooie verhaallijn of goed acteerwerk sla je deze films over.

Deel 3 is veruit het meest bijzonder. Deel 4 is mwah, zeker als je de eerste 3 reeds hebt bekeken en Deel 5 is de finale dans geweldig en vooraf ook mwah.

Deel 1 en 2 zijn okay. Je hoeft niet perse de films in volgorde te zien.

avatar van Shadowed
Beweging.

Alweer eentje uit de reeks die al behoorlijk groot is momenteel. Dit kon ik gelukkig gewoon goed volgen en was het me wel duidelijk dat de verhalen niet bepaald doorlopen. Maar om dat goed te weten moet ik ze natuurlijk eerste even zien.

Het verhaal stelt eigenlijk ook weinig voor en is zelfs bitter ongeloofwaardig soms. De karakters zelf zijn nogal standaard uitgeschreven en dan zijn het vooral de danswedstrijden die het hem doen, want die zijn dan wel volop boeiend.

Voor de rest is dit een vrij standaard dansfilm die vooral richting het tienerpubliek is gericht. Kinderen zullen hier niet zo veel aan vinden, als je rond de 16 bent misschien wel. Of als je van dansen houd natuurlijk.