The Longest Ride (2015)

Drama / Romantiek

geregisseerd door George Tillman Jr.
met Britt Robertson, Scott Eastwood en Oona Chaplin

Luke, een voormalig rodeokampioen, droomt ervan om een comeback te maken. Sophia, een kunststudente die net klaar is met haar studie, staat op het punt om haar carrière te beginnen in New York City. Hun carrières worden op pauze gezet wanneer ze in contact met Ira komen, die zojuist in een levensgevaarlijk ongeluk terecht is gekomen. Terwijl Luke en Sophia hulp afwachten, begint Ira zijn inspirerende levensverhaal te vertellen.

Geweldige film, beetje voorspelbaar. Maar
echt met veel plezier gekeken!

Geweldige film, vele malen beter dan The Notebook. Met veel plezier gekeken.

avatar van The Brain
Heel erg mooi in beeld gebracht, ook de rodeo scenes. Wat dat betreft dus zeker het kijken waard. Het verhaal is wel mierzoet en erg voorspelbaar. Een tranen trekker is het zeker niet en dat eigenlijk jammer. Het is allemaal net te glad, de magie ontbreekt.

avatar van hkoster
ja hoor een jonge meiden film. kon de film maar 20 minuten aanzien.
Had nog de film "bus stop" uit 1958 op de harde schijf staan. Vond deze veel leuker.

Een echte draak van een film. Scott Eastwood is net als z'n verder geen geweldige acteur maar mis ook diens charisma. Afgezien daarvan is niet meer dan een bouquetreeksromannetje op film

Samen met mijn vriendin genoten van deze film. Rodeo scenes zagen er goed uit, ook de chemie tussen de 2 doet het goed. Leuke dame ook. 4*

avatar van filmkul
Een redelijk geslaagde, hetzij wat zoete, romantische speelfilm. Het verhaal is voorspelbaar, maar verloopt ondanks de lange speelduur vlotjes. De twee verhaallijnen doorelkaar pakt niet helemaal goed uit. Ze staan eigenlijk los van elkaar, zodat je het idee hebt dat je naar 2 films tegelijk aan het kijken bent. De chemie tussen de 2 hoofdrolspelers is prima. Meest opvallend is de bijrol van Alda met zijn prachtige verhaalstem. De soundtrack is best aardig en passend. Het einde helaas te Amerikaans. 3.0/3.5

avatar van Pim1993
Prachtig

avatar van mnrk
She had a great eye for talent, but I only had eyes for her.

Een prima film van George Tillman Jr. naar blijkbaar een boek wat erg bekend moet zijn...

Het verhaal zit goed in elkaar en de manier waarop het allemaal gebracht wordt is ook in orde, het loopt ook allemaal lekker vlot door waardoor het prima weg kijkt...

Ook de locaties waar de film zich afspeelt zorgt voor de juiste sfeer bij deze film dit aangevuld met een score en muziek die er helemaal bij past...

De cast is de juiste voor deze film, Britt Robertson en Scott Eastwood spelen hun rol overtuigend en met de juiste chemie...En natuurlijk good old Alan Alda...

avatar van IH88
“Love requires sacrifice, always.”

Prima film die eigenlijk twee verhalen verteld over twee koppels en die allebei hun problemen en strubbelingen moeten overkomen. Een universeel verhaal en regisseur George Tillman Jr. weet het boek van Nicholas Sparks goed te verfilmen. Het is niet altijd makkelijk om twee verhalen die zich ook nog in verschillende tijdsperiodes afspelen op een overtuigende manier bij elkaar te brengen maar Tillman slaagt er wonderwel in.

Het ene verhaal richt zich op Ira (Jack Huston) en Ruth (Oona Chaplin) die in de jaren 40 en 50 verliefd worden en in de decennia erna te maken krijgen met tegenslagen en strubbelingen. In de tegenwoordige tijd ontmoeten Sophia (Britt Robertson) en Luke (Scott Eastwood) elkaar en worden verliefd. Ze helpen een oudere Ira (Alan Alda) die een auto ongeluk heeft gehad en op deze manier worden de twee verhaallijnen verbonden. Sophia en ook Luke raken gesteld op Ira die hen verhalen verteld over zijn geliefde Ruth. Zoals je ziet aan de quote hierboven worden de clichés en tegeltjeswijsheden niet geschuwd maar als ze uit de mond van Alan Alda komen klinkt het al gelijk wat beter. Wat een prachtacteur blijft dat toch. Robertson en Eastwood hebben een goede chemie en ik moet vooral een compliment maken aan Huston en Chaplin die een jonge Ira en Ruth neerzetten en een sprankelende chemie hebben. Ira en Ruth krijgen aardig wat te verduren en ook in die dramatische momenten laten Huston en Chaplin zich van hun beste kant zien.

De muziek is een beetje hit and miss maar ik kan country altijd wel waarderen dus het stoorde zeker niet. The Longest Ride is weer een echte Nicholas Sparks film geworden. Het niveau van The Notebook wordt niet gehaald maar een aangename filmavond heb ik zeker gehad.

avatar van cantforgetyou
Aardig filmpje. Duurt trouwens weer veel te lang. Het is eigenlijk gewoon een soap aflevering. Veel gezwijmel en clichés. Niks nieuws onder de zon. Vreemd dat iedereen 'ooh' en 'aah' roept als iemand kapot getrapt wordt door een stier. Ga er dan niet op zitten? Scott Eastwood ziet er goed uit en de blonde dame ook. Dus door de eye candy goed te pruimen.

Goeie film waarin een studente een leuke jongen ontmoet tijdens een rodeowedstrijd. Twee liefdesverhalen die door elkaar verteld worden waardoor de film zeker onderhoudend blijft. Zeker wel zoetsappig, maar tegen het einde weet de film wel te ontroeren. Het ziet er allemaal mooi uit en ook de cast doet het prima.

Nicholas Sparks gaat op herhaling, maar dan anders: “The Notebook”, versie 2.0.
Je waardering voor een film als deze staat of valt volgens mij met het antwoord op de vraag of je gevoelig bent voor zo’n romantisch verhaal met af en toe een traantje. Ik kan die vraag volmondig met “ja” beantwoorden. Ik houd daar wel van, zeker wanneer -zoals in dit geval- de film de gevoelige snaar op de juiste plaatsen weet te raken. Bovendien valt er m.i. weinig aan te merken op het acteerwerk en de cinematografie. Het is allemaal niet erg spectaculair, maar wel degelijk zoals het verhaal zelf. De film komt in z’n geheel aardig in de buurt van het prachtige The Notebook, maar is net niet zo goed. Oona Chaplin (Geraldine’s dochter) kende ik nog niet en vormt een aangename verrassing voor mij.

avatar van mjk87
Oef wat een langdradige film. Om positief te beginnen, het ziet er allemaal prachtig uit en je waant je echt ergens in de binnenlanden van Amerika. Wat dat betreft is dit echt een fijne sfeerschets. Maar het verhaal boeide mij nergens. Het is vreselijk zoetsappig en saai geacteerd. Het verhaal vond ik sowieso veel te breed vertakt en hoewel op het eind dit dan wel wat samenkomt had het allemaal wat strakker mogen zijn. 1,5*.

avatar van Cleanshot
simpele romcom, niet bijzonders

avatar van TornadoEF5
Die twee verhaaltjes verneukten de film. Hou het bij een verhaal! Gewoon het verhaal van dat meisje en die rodeojongen met ook een rol voor de man in dat ongeval, maar dat uitwijden over hun verhaal ging een beetje te ver. Het is hetzelfde dat je een documentaire maakt over klimaatopwarming, en dat je dan meer dan de helft van de lengte van de documentaire dieper ingaat over hoe je in de woestijn moet overleven door een dor klimaat. Gewoon compleet nutteloos en onnodig uitwijden dus met maar een klein raakpunt: de liefde..

Maak de film 1u30 lang maken met enkel dat hoofdverhaaltje. Klaar is kees. Nu heb je een film die mooi kon zijn verprutst.

Bij zulke films heb ik ook altijd het gevoel dat het te perfect is. De hoofdpersonages zijn weer helden. Een gewoon (wel knap) meisje krijgt een relatie met een gespierde sterk gebouwde man die gewoon perfect is. Hoewel ik zeker van romantische verhaaltjes hou kan een zwakker punt van iemand zeker ook geen kwaad. Dat geeft wat menselijkheid aan een verhaal.

avatar van Mr-Mcmovie
The Longest Ride.

George Tillman Jr. zijn films zijn meestal visueel erg goed, ook deze was dat maar het erg goede visueel aan de film red de film niet het was allemaal veel te saai en te langdradig.

Begrijp me niet verkeerd ik ken genoeg drama/romantieke films dat erg goed zijn maar in deze was zelfs de romance tussen de twee kwam niet genoeg uit de verf.

Ik verschiet van de hoge score hier ook op IMDB.

De film zelf zegt het al the "longest" ride dat was het zeker en vast voor mij.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Leuk, mooi en ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima!

avatar van clubsport
nogal zoet romantisch drama , de cliche's zijn duidelijk aanwezig desondanks stoort het niet .
de cast speelt overtuigend en de 2 verhalen die verteld worden lopen goed in elkaar over .
Ook leuk om lolita davidovich weer eens te zien ook al is haar rol relatief klein .

avatar van Boneka
Mooi liefdesdrama in twee storylines vormgegeven. En juist dat punt is nooit echt mijn favoriet. Heden en verleden. En zoals zo vaak is het verleden dan net weer een stuk beter weergegeven. "Haar naam was Sarah" is daar ook weer een mooi voorbeeld van. Maar goed moet gezegd worden het ziet er allemaal schitterend uit. Vooral op blu ray een plaatje. Muziek is ook okay en bull rides zijn een leuke toevoeging die je maar zelden ziet in films. Leuk detail zo'n stier weegt 1100 kg!! Alle scenes met de bulls zijn uiteraard vertolkt door professionals. Schitterend in beeld gebracht.

Minder uitsprekend vond ik de zoon van Clint. Vond zijn rol wat vlak en totaal geen chemie met zijn vriendin. Vond het leeftijdsverschil ook te groot en de verschillen in interesses waren ook te groot. Ze doen hun best ik vond het geen match.

De andere match van de twee Joden vond ik zeer geslaagd met een glansrol voor Oona Chaplin. De keuzes die gemaakt moesten worden in deze film tussen werk hobby en kinderen vond ik goed, maar de laatste het mooiste.

Het verhaaltje met de oude man met de brieven had voor mij niet gehoeven, maar ergens moest er toch een link zijn. Ook zeker niet geslaagd is het einde met dat schilderij. Te mooi om waar te zijn.

De film heeft duidelijk plussen en minnen. Samenvattend de thema's zijn goed gekozen. Alles ziet er schitterend uit. De rollen en verhaallijn uit verleden zijn prima. Heden een stuk minder eenvoudiger. Scott speelt te vlak en zijn vriendin heeft meer een uitstraling van Olivia's Highschool. Beelden outside zijn schitterend. De bulls zijn ook prima in beeld gebracht.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en hij viel eigenlijk beter mee dan gedacht. 'k vreesde een beetje voor een saaie romantische film, maar dit was niet echt het geval. Omdat de film 2 verschillende verhalen had, wisselde het wel wat en bleef het boeien tot het einde.
De cast deed het ook prima en zag er ook goed uit.
Het einde was ook mooi en passend. 'k heb het me zeker niet beklaagd en hij was beter dan verwacht.

avatar van Ste*
Twee matige films voor de prijs van één. Ik dacht dat de film toe aan het werken was naar een soort 'ze blijken familie te zijn'- ontknoping, maar eigenlijk zitten we gewoon echt naar twee verschillende matige verhalen te kijken, vol met suffe clichés en 'pffff ja hoor'-momenten, die uiteindelijk maar weinig met elkaar te maken hebben.

Nu wil het geval dat ik wel hou van dat Amerikaanse ranchsfeertje, en de production-value is ook allemaal wel in orde, dus echt een straf om te kijken was het niet, maar een hoogvlieger vond ik het allerminst.

Zeker het laatste half uur doet er gewoon te lang over om ergens naartoe te werken, en dat belachelijke einde met de veiling haalt nog een halve ster van de beoordeling af. Het wil in alles een soort The Notebook zijn, maar dat niveau haalt het nergens. Cliché, twee verhaal- en tijdslijnen die wat gekunsteld bij elkaar komen, en het probeert veel te hard.

Film over langdurige liefde (zou de titel daar niet naar verwijzen ?) die nogal "smooth" en flirtend met oversentimentaliteit overkomt, maar goed opgebouwd is (op een paar verrassende versnellingen in de Ira-Ruth-relatie na) met de verhaallijnen genietbaar en duidelijk in elkaar verstrengeld.
Enkele knappe rodeo-scènes en bevredigende vertolkingen waarbij Britt Robertson wel het meest overtuigt.

avatar van SmackItUp
Heerlijk dromerig deze film. Oversentimenteel zeker, maar met een dergelijk country decor uiterst genietbaar. Prachtige landschappen. Nostalgie. Poeh poeh. Yihaaaaa!

4*.

avatar van Noodless
Movsin schreef :

Volledig mee eens, zelfs de score 6/10

avatar van Zwolle84
Ik heb hier vrij lang naar uitgekeken en ben dol op dit soort films, maar dit is helaas een van de mindere in zijn soort. Te veel plot, te veel flashbackgezever. Houd het toch gewoon op de romantiek van het jonge stel en laat de beelden spreken, dan heb je een prima film. Nu is het te veel gezocht en te langdradig bovendien.

Britt Robertson redt wel het een en ander zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Fijne actrice.

avatar van Floyz51
Pure reclame voor Ariat, jammer verder een goede film, war kan je anders verwachten van master storyteller Nicholas Sparks (I) (1965)