Nackt unter Wölfen (2015)

Alternatieve titels: Naked among Wolves | The Camp

Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Philipp Kadelbach
met Florian Stetter, Peter Schneider en Sylvester Groth

Enkele weken voor de bevrijding van het concentratiekamp Buchenwald belandt een driejarige jongen in een koffer in het kamp. Het kind gaat een zekere dood tegemoet, maar andere kampbewoners doen er alles aan om hem te beschermen. Angstvallig proberen ze het kind voor de SS te verbergen.

avatar van Barry83
Had er helaas veel meer van verwacht. Verhaal is mager uitgewerkt en had allemaal veel spectaculairder kunnen zijn. Ook het kind vond ik erg zwak geacteerd.

avatar van Nixon17
Als het kind niet had meegedaan was het dezelfde film geweest. Daarom ook maar 3 Het verhaaltje van de jongen in een koffer slaat nergens op. Er moet toch wel een beter verhaal te bedenken zijn rondom dit thema/ deze setting.

avatar van SturyNijmegen
Deze film over het beruchte kamp is realistisch neergezet en het acteerwerk is gewoon prima gedaan.
De jongen in de koffer is wat te ver gezocht misschien maar het geeft wel een spannend verhaal met gruwelijke scenes, dat wel. Maar laten we er geen doekjes om winden; dit gaat over Buchenwald, 1 van de meest beruchte kampen in Nazi Duitsland en zelfs voor het uitbreken van WO II al een hel op aarde.

avatar van johan_sb2
Matig. Beetje veel overacting voor mijn gevoel. Alleen al hoe die man die eten smokkelt voor de twee in de put loopt? Verder matig verhaal en hier en daar wel wat onlogische scènes. De scène met die lichten die vol op het jochie schijnen. Even aandacht verleggen door de hoofdpersoon en bam, het jongetje is blijkbaar volkomen vergeten? Vreemd.

avatar van clubsport
sterke en zeer realistisch overkomend drama over buchenwald en de laatste weken voor de bevrijding van het kamp .

ik vind dat de film heel erg ingrijpend is. Je ziet echt precies wat er in een concentratie kamp gebeurd. Het is op sommige aspecten wel een beetje ruw. De film was wel erg realistisch. Soms een beetje te realistisch maar de film is ook gemaakt om te laten zien hoe het gaat in een concentratiekamp. ik vond het soms ook wel spannend maar het was wel informatieve film en je kan zeker leren hoe of wat er gebeurde in een concentratiekamp.

Ik vind dat de film er goed uitzag je ziet ook hoe het daar ongeveer uitzag in die tijd en hoe slecht ze het hadden. het was ook spannend maar ik vond het kind die naar het kamp kwam in de koffer maar een beetje raar.

Ik vind het een goede film is omdat hij vrij realistisch in en dat maakt het leuker net zoals de spanning in de film want die bouwt steeds verder op en dat maakt het aandachtiger.

de film was aangrijpend en ook redelijk realistisch. ik vond de film goed vanwege de drama en plot. het verhaal is goed in scène gezet en verdient daarom ook 3,5 sterren. sommige scène's zijn wel een beetje ruw.

avatar van jippie2010
De verhaallijn van het kind is maar een magere kapstok
om een tragedie te vertellen die al vaak en beter is gebracht.
Het blijft een hartverscheurend onderwerp, maar deze film kon toch niet echt de diepgang brengen. *3.0