Step Up 3D (2010)

Alternatieve titel: Step Up 3-D

Drama / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Rick Malambri, Sharni Vinson en Adam G. Sevani

Een hechte groep vrienden, waaronder Luke en Natalie, gaan samen met eerstejaars student Moose de strijd aan met 's werelds beste hip-hop dansers in een danswedstrijd die hun levens voorgoed zal veranderen.

dansfilm + 3D =

avatar van DonOswaldo
Gaafste Step Up tot nu toe.

Gelukkig wat meer op het dansen gericht en minder op de romantiek. Romantiek zit er natuurlijk nog wel in, maar voelt niet echt aan je opgedrongen. Het dansen is geweldig. Heerlijke introductie, idem choreografie, vermakelijke battles e.d. tussendoor en een killer eindbattle. Ohja, Moose is tof! En Sharni Vinson is een genot om naar te kijken

5 glinsterende sterretjes voor dit stukje puur vermaak.

avatar van macromark
Wel geinig al zit de film vol met clichés. Dansscenes waren vermakelijk en in overall wel een oke film.

ace leader schreef:

Waarom lees je het dan ook als je toch niet van dansfilms houdt

ghaha ja helemaal gelijk

avatar van Jozz
Bij het kijken van deze film kwam ik tot de conclusie dat de 3 delen van de Step Up trilogie eigenlijk heel eenvoudig zijn in te delen.

Deel 1 had een dun verhaal met dans.
Deel 2 had een flinterdun verhaal met meer dans.
Deel 3 heeft een microflinterdun verhaal en ontzettend veel dans.

Als dansfilm is Step Up 3(D) dan ook zeer geslaagd. Er wordt weer ontzettend vet gedanst, en met name de finale vind ik fantastisch gefilmd. Van een verhaal is echter nauwelijks sprake, dus daarover oordelen heeft niet zoveel zin, Deze film maakt al heel snel duidelijk dat het dansen centraal staat, meer dan ooit, en dat mocht ten koste van al het andere gaan.

Dat accepterend is het dan ook genieten geblazen op dansgebied. Minpunten zijn er voor het ontzettend cliche geforceerde verhaallijntje. Maar goed, dat was natuurlijk geen verrassing.

3,5!

avatar van JustMike
Born From A Boombox

Ik vond er echt hele "coole" / onmogelijke dansen in zitten en ook een paar vervelende, saaie, oeps sliep ik - dansen, maar het verhaal kon me helemaal niet boeien!!!

"Coole dansen"
waren er toch echt wel. De beste waren vooral de rondes zelf. en vooral de eerste dansscene met moose was ook wel mooi. Maar de dansen, zoals Met die ijscowagen, die dan zeg maar muziek speelt, vond ik niet zo'n hele goede dans. Maar die klopte ook niet echt, want ze gingen dansen, valkbij de ijscowagen. Dan hoor je de muziek in ieder geval nog goed, maar ze liepen weg, en na een tijdje zag je de ijscowagen niet eens meer. Dan heb je toch geen muziek meer!

Saaiere dansen
De tango kon me ook niet erg boeien. de outfits waren wel grappig, coole maskers ook. Daardoor dacht ik ook een beetje van, ja, dat word een coole dans, maar nee hoor!! het was zo saai als de pest, en de verhaallijn erachter was ***

Cliché
ZO CLICHÉ ALS DE PEST. De hele film door. Cliché, Cliché, Cliché. Hij moest op bijvoorbeeld 2 plekken tegelijk zijn. Of hij kwam net op tijd. Moest kiezen, dat soort crap!

Dansfilms
Ik hou nooit zo erg van dansfilms, maar ik ging deze kijken met iemand anders. Maar de dansen waren wel goed. Alleen ze hadden het alleen over dat toernooi moeten doen. Want het verhaal was op zich wel goed. Maar het kon me niet echt veel schelen. Ik had veel liever naar een film gekeken waar bijna alleen in gedanst werd.

Leuk voor jongens / Mannen?
Ja, op een paar dansen na en de rotverhaallijn vond ik het wel grappig. Er waren veel verschillende dansestijllen, zoals Robot, of heel snel. Maar dat deden ze ook heel goed.

Zoiets als dit kan je verwachten... (wel een stukje uit de film, als je het niet wil zien, niet kijken).

Of zoiets

Pluspunten:
- Coole dansen
- Mooi gemaakt (die dansen)

Minunten:
- Heel Heel Heel Erg Cliché
- Saaiere dansen
- Rotverhaal

avatar van hellboy.ray
heb de film nu gezien, maar ik vind dit stukje eigenlijk toch het tofste in de film

Vette film. Alleen die liefdes, cliché verhaallijnen waren minder. Voorderest echt vette dansscenes, waar het bij mij vooral om ging

avatar van Tezza
Ik ben het met de meeste hieronder wel eens dat de film best cliché is,, maar heeft zeker ook goede punten.
& de dans in deze film vind ik het best in vergelijking met ander dansfilms.
ook vind ik het 3D effect heel leuk maar wel een beetje jammer dat, dat alleen in de laatste film is dan hadden ze die eigenlijk beter niet 3D kunnen doen.

maar als ik verveeld ben kijk ik altijd een van de step up films (of als ze op tv komen) en kan er toch elke keer weer van genieten ook na de 8ste keer..

Mooie spannende dans film!!!

Wat scenario's betreft wordt het steeds wat minder in deze reeks.
Maar laat er geen twijfel over bestaan, als je een dansliefhebber bent dan is dit een prachtige film.
De dans-acts zijn een lust voor het oog, en, hoewel niet echt mijn genre, de muziek is ook wel prima.
Kortom: deze film is de mindere van de 3, maar niet wat dans betreft dat gaat dan weer de juiste richting uit en wordt steeds beter.
Misschien een tip voor een 4de deel, een beetje minder aandacht voor de (overbodige) 3D effects en wat meer spenderen aan een goed scenario.

avatar van Decec
Ik vond uitstekend drama/muziek/romantiek film...
Uitstekend prachtig muziek (Dolby Digital)...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect mooi gedanst...
Mooi HD kwaliteit...
(Geen 3D gezien)...
Zeker aanrader, als je houdt van dansfilm?

avatar van FelixTheCat
Muziek was aan. Step Up films zijn ook wel goede films voor de jeugd. Altijd leuk om de dans scenes te zien. Zitten ook wel paar goede acteurs bij.

Ik dacht dat deze film over epilepsie ging met al die figuren met hun spastische bewegingen, maar het blijkt dus een dansfilm voor te stellen.

avatar van Yoeet
DonOswaldo schreef:
Gaafste Step Up tot nu toe.

5 glinsterende sterretjes voor dit stukje puur vermaak.

helemaal mee eens!

avatar van NERD
Die dansfilms (kan de namen niet meer uit elkaar houden, maar dus niet alleen de Stup Up serie) worden ook steeds meer een karikatuur op zichzelf. Op zich een enorm slechte film met soms wat leuke danscene's. Maar danscene's maken nog geen film.

1,5 sterren

avatar van brabusRUS
Wat ben ik blij dat deze film is afgelopen! Ik ben benieuwd hoe deze film aan zo'n belachelijk hoge score komt hier op Moviemeter. De film is zo ongelooflijk cliché. Het ergste vind ik, dat het allemaal zo nep overkomt. Die personages zijn stuk voor stuk zo ongelooflijk irritant. Maar ook de acteerprestaties van iedereen komen zo nep over. Hilarisch gewoon. Ook het muziek was hier en daar erg slecht. Kom op zeg, Flo Rida. Wie luistert er naar deze meuk?

Eerste was leuk, de tweede slecht en deze rampzalig.

avatar van kayladdiction.
Als je een film met een goed verhaal wilt zien, dan is step up 3 niks voor jou.
Als je een film met vétte dansen wilt zien, dan is step up 3 zeker een aanrader!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik heb genoten van deel 1 en was nog meer overtuigd door deel 2. Benieuwd dus naar dit 3e deel dat toch wel teleurstelde. De setting is helemaal anders en met het 3D-gedoe (snap nog altijd de meerwaarde niet van dat filmgadget) is het nog meer een computerspel geworden dan een film. De battles gaan van level tot level.

Wat ik vooral miste is de passie voor dansen, wat veel meer tot uiting komt in de eerste twee delen. Deze jongeren dansen wel, maar zijn meer prestatiegericht dan dat ze het doen omdat dansen nu eenmaal in het bloed zit. De duffe dialogen op de webcam maken het er zeker niet beter op. Moose was niet bepaald het beste personage uit de reeks, en de verrassing dat de nerd uit deel 2 zo goed kon dansen is uiteraard helemaal weg.

Wat maakt de film dan wel nog goed? Dat zijn de dansen uiteraard, al had er wel meer opbouw in mogen zitten. De Fred Astaire/Ginger Roger parodie is wel leuk, battle 2 was ook wel genieten en vooral de finale met de frontale smash in de face maakt veel goed. Al hoop ik dat ze bij een volgende deel terug een dansfilm maken met een passie voor dansen, wat ik zoals gezegd enorm miste.

avatar van ArnoldusK
Een swingende actiefilm, deze Step Up 3.
De, met geluids- en lichteffecten begeleide dansmomenten, vlammen nogal.
Het plot verwordt tot een kleine bijkomstigheid, met hilarische momenten van slecht acteerwerk die soms zelfs als welbewuste sketch zouden kunnen fungeren (de zwarte danser spant hierbij verreweg de kroon, evenals onze Ashton Kutcher-look-a-like-hoofdpersoon). Het acteren (of in dit geval 'zinnen uit het hoofd opnoemen onder begeleiding van veel overdreven emoties en begeleidingsmuziek') is van een abominabel slecht niveau.
De dansscènes (drie battles en een repetitie) zijn vervolgens te min voor een voldoende.

avatar van totkijkdanmaar
Step Up 1 en 2 heb ik met plezier bekeken, maar deze versie was een teleurstelling. Ik had steeds het idee dat ik naar een film voor 10- tot 15-jarigen aan het kijken was, voornamelijk vanwege de dialogen en de manier waarop die werken uitgevoerd. Daar zat geen leven in. Jammer, want het danswerk was prima.

avatar van Kondoro0614
Na het deel Step Up 2: The Streets (2008) heb ik ook maar poging gewaagd om verder te gaan, en alsnog vond ik deze ook leuk om naar te kijken. Binnen kort Step Up (2006) en Step Up Revolution (2012) kijken, en dan wachten tot de nieuwe Step Up: All In (2014) te verkrijgen is.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:

De dansscènes zijn nog altijd enorm genietbaar. Het valt me op dat hier dezelfde truc wordt toegepast als bij gevechtsfilms (meestal de sequels) om te werken met battles. Dat slaat het verhaal zelf dood, maar laat meer van de gevechten/dans zien. Moose is niet bepaald mijn favoriete personage, maar zijn scènes met Camille waren wel leuk. Ik was al vergeten dat die ook al mee had gespeeld in de eerste film. Toch een metamorfose. Het hoofdkoppel Luke en Natalie werkt niet, en dat is toch jammer tegenover de vorige films, waar dat wel het geval was. Bovendien hadden de vorige films meer variatie in dansstijl, door het gebruik van MSA. Uitzondering is wel de tango op het feestje van Julien.

Een iets mindere film dus dan z'n voorgangers, maar door de vele dansscènes nog best genietbaar voor de liefhebbers.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Deel 3 van deze franchise was één grote teleurstelling! Vond de film echt niet goed, ook de laatste dans viel mij enorm tegen als je dan vergelijkt met de andere films... Ik wou deze film vooral zien vanwege Sharni Vinson die ik vooral kende van haar rol in Home and Away.
Moose is en blijft zalig, maar voor mij werkte de romance tussen Luke en Nathalie niet. Kido is ook altijd leuk om terug te zien

avatar van Timothyvdmeer
echt gemaakt voor de 12 jarigen....verhaal zo simpel. Dansmoves zien er goed uit.
Maar verder is het zoooo voorspelbaar en slecht gespeeld.

avatar van Alathir
Step Up 3D is ietsje minder. Moose is natuurlijk een heerlijke kerel, maar het verhaal is niet al te sterk. Jammer dat er weer zo weinig dansers uit de vorige films terugkeerden. De chemie tussen Luke en Nathalie is er wel maar net niet voldoende als je bijvoorbeeld vergelijkt met deel 1 en deel 4.
Einde was nog een vrij vette dansbattle.

een goeie volgend deel . ja heb me weer prima vermaakt.ja ook een leuk deel.

Deze film reeks step it up, kijk je voor de ongelofelijke en spectaculaire dans moves. Wat mij betreft zijn het de beste dansfilms. Voor een mooie verhaallijn of goed acteerwerk sla je deze films over.

Deel 3 is veruit het meest bijzonder. Deel 4 is mwah, zeker als je de eerste 3 reeds hebt bekeken en Deel 5 is de finale dans geweldig en vooraf ook mwah.

Deel 1 en 2 zijn okay. Je hoeft niet perse de films in volgorde te zien.