Center Stage (2000)

geregisseerd door Nicholas Hytner
met Amanda Schull, Zoe Saldana en Peter Gallagher

Het Amerikaanse Nationaal Ballet is niet geschikt voor verlegen mensen. Alleen de meest getalenteerde en mooiste dansers en danseressen maken een kans. Maar helaas heb je meer nodig dan alleen fysieke kracht en een overdosis ambitie om hier te komen. Jonathan Reeves, de creatieve directeur van ballet academie Center Stage, bepaalt wie van de groep jonge studenten uiteindelijk het grote podium zal betreden.

avatar van Pierre1
Leuke dansfilm, best redelijk geacteerd, niet meer dan dat. Zit zelfs nog een moraliserend stukje in. De muziek is goed en het dansen mooi. De dames zijn leuk om naar te kijken (Mijn vriendin die aan ballet doet zou 'm wel 4* hebben gegeven;-)) 2,5*

avatar van soom
saaier dan saai. dat is alles wat ik me ervan herinner. Jammer dat Peter Gallagher hieraan meewerkte

avatar van adinda
Hele leuke film!
Spelen goede dansers/danseressen in:)
Echt Super!! *5,0
( ik doe zelf ook aan dansen)

avatar van seanpuffy
goede film maar ik had eigenlijk wel veel meer van deze film verwacht.

maar al bij al toch nog een verdienstelijke 2.5

avatar van Zhao Yun
seanpuffy schreef:
goede film maar ik had eigenlijk wel veel meer van deze film verwacht.

maar al bij al toch nog een verdienstelijke 2.5

Meer?!!! Heb je 't goede schijfje in je speler gezet?

Ik vond het een leuke film, alleen irritant dat ik soms de hoofdrolspeelster bijna niet herkende. Ze heeft gewoon niet echt een bijzonder herkenbaar hoofd ofzo, zodra haar haar anders zit is het al moeilijk om te zien. Maar verder wel vet, met het dansen enzo en gelukkig een niet TE voorspelbaar happy end.

avatar van notorious_kim
Zonder twijfel één van de beste dansfilms ooit gemaakt.

avatar van evadege
Vond t een erg leuke film, maar ik denk dat ik Center stage: turn it up leuker vond.
Jammer dat je soms de hoofrolspeelster niet herkende of in ieder geval niet vaak haar gezicht zag bij het dansen.. daarom twijfelde ik er soms aan of ze het zelf wel was..
Al met al, mooie dansfilm!:D

avatar van brielen
Weet wel in velerlei opzichten te boeien. Dansscénes zijn wervelend en imponerend van schoonheid.

Frok
Redelijk saaie dansfilm die weinig weet te boeien.

Verhaal/Script .................................................. 1,50
Acteerwerk ....................................................... 2,00
Cinematografie ............................................... 2,50
Muziek/Speelduur e.d. ................................... 2,50

redelijke dans film. ik vind de tweede stukken beter.

avatar van DonOswaldo
Bij tijd en wijle best vermakelijk.

Ballet is niks voor mij, maar dat wordt gelukkig nog wat rechtgetrokken met de leuke performance richting het einde.

Cast is so-so. Zoe Saldana steelt in haar bijrol de show en Peter Gallagher (die ik ken van The O.C.) speelt een aardige bijrol. Voor de rest een beetje wisselvallig van oke tot ondermaats.

Voor een keertje, te doen.

avatar van Lady Aiksas
Redelijke film

avatar van skullcandygirl94
voor mensen die niet dansen zullen dit waarschijnlijk een matige film vinden met slechte acteurs (op zoe saldana ) na dan. maar als je een danser bent geeft dit een goed beeld van wat er achter de schermen gebeurd tijdens het dansen en dat het niet allemaal leuk en tuttig is.

avatar van jikamajoja
Leuk Amerikaans filmpje over het reilen en zeilen in de wereld van de dans (en meer specifiek) van het Ballet. Een must voor de liefhebbers.

Grappig hoe de meningen over deze film uiteenlopen. Ik hou niet zozeer van ballet, hip hop (modern) en andere moderne dansstijlen vind ik wel gaaf (eventjes). Het verhaal van deze film vond ik wel aardig (3 sterren), het ballet in het eerste deel slaapverwekkend (1,5 ster en dat is persoonlijk hoor) maar het ballet van de jonge dansregiseur (het stuk wat gelijk is aan het verhaal van de film) vond ik echt GEWELDIG!!! Ik werd helemaal meegetrokken in de dans! Super!!! (5 sterren plus).

Overal: leuk gedanst, leuk verhaal, niet te moeilijk filmpje en eens een andere kijk op alle glitter and glamour!

avatar van love_xxx
Een ontspannende film, voldoende om een namiddagje te ontspannen in de zetel.
3*=6/10

Deze film bekeken samen met mijn lieftallige meisje.
Zij vond het schitterend, mooie muziek en dans. Ook het verhaal is niet slecht.
En hoewel dit niet echt mijn genre is, heb ik bij bepaalde scènes toch wel geboeid gekeken.
Klassiek ballet, zoals het hier af en toe wordt getoond is niet m'n ding, maar eens men de modernere toer opgaat kan ik het wel appreciëren.
Al bij al waren we allebei tevreden, Caroline iets meer dan ik dus.
Score van 4 sterren was voor haar het minimum !!

Aardige film over een paar nieuwe studenten die allemaal een plekje willen in het Amerikaans nationaal ballet. Alhoewel de personages wat clichématig zijn en mede hierdoor het verhaal wat voorspelbaar, kijkt deze film wel gemakkelijk weg. De cast doet het goed (zowel het dansen als acteren). De twee opvoeringen op het eind zijn mooi om te zien.