A Little Bit of Heaven (2011)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Nicole Kassell
met Kate Hudson, Gael García Bernal en Kathy Bates

Marley Corbett (Hudson) is een vrouw met een terminale ziekte. Wanneer zij verliefd wordt op haar dokter Julian Goldstein (García Bernal), realiseert ze dat verliefd worden enger dan de dood is.

avatar van weberanja
Een overacterende irritante Kate Hudson, Alsof je heel vrolijk die vreselijke ziekte heb en doodgaat, 2 sterren voor Kathy Bates.

avatar van Barry83
bah wat een saaie vervelende en irritante film...waardeloos!

Hele aardige film waar veel ruimte is voor zowel een lach als een traan. Je weet wat er naar het einde toe komen gaat en toch weet deze film er een dermate draai aan te geven zodat overdreven sentiment vermeden wordt. Knap gedaan.
3,5 *

avatar van Decec
Een mooie drama/romantiek/komedie/fantasie film...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Gael García Bernal en Treat Williams ...
Ook bekende actrice Kathy Bates en Whoopi Goldberg ...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond muziek/geluid
(Dolby Digital)...

avatar van nightbreed
Als drama mislukt en als romantische film ook mislukt. Vlees noch vis deze film.
Ik ergerde me trouwens aan Hudson.

Matige film waarin een jonge, succesvolle vrouw te horen krijgt dat ze darmkanker heeft. De eerste helft van de film is een vermakelijke romcom, de tweede helft wordt het wat serieuzer en vooral sentimenteler. Kate Hudson is goed (maar voorspelbaar) gecast en ook de rest van de cast is niet onaardig. Net geen 3.0 sterren.

Een heftig onderwerp/ verhaal dat iedereen denk ik wel kent. De rol waar Kate Hudson invulling aan geeft; grote klasse! Het personage gaat wat "vrij/ luchtig" met haar leven om en trekt dit na het horen van haar ongeneeslijke ziekte gelukkig, zo goed en kwaad als het kan, door. De heftigheid en het dramatische van de ziekte is op zich al heftig genoeg, maar met de "lach" waarmee het verhaal gebracht wordt is het naast sentimentele ook nog leuk om naar te kijken. (Ook de overige personages zijn goed ingevuld, bevatten de nodige (zeker niet overdreven) humor/ drama/ sentiment; en tevens "herkenbare" personages.

Als ik er wat traantjes bij weg moet pinken, wat zelden gebeurt, heeft het op zijn manier, bij mij, een enorm gevoelige snaar weten te raken! Een van de betere in zijn soort. 4*

avatar van Moviestar1979
Een zwaar onderwerp in combinatie met humor. De film 50/50 (2011) liet al zien dat dit mogelijk is.

In deze film onder leiding van Nicole Kassell speelt romantiek eveneens een belangrijke rol. Ik vond Kate Hudson overtuigend genoeg. De film schetst een beeld van de realiteit waarmee men wordt geconfronteerd na de diagnose kanker. Vooral hoe je moet leren om verder te gaan. Een behoorlijk heftig onderwerp, maar wat mij betreft voldoende geslaagd in de opzet.

3,0 *

avatar van missl
Veel oneliners in deze film over beginnende liefde die eigenlijk niet kan zijn. Hudson weet niet te overtuigen en Gael (die ik normaal wel leuk vind) lijkt een beetje misplaatst. De film zelf is oke, kabbelt voort en blijft binnen de lijntjes. Alle scènes met moeder vond ik heel sterk.

Mooie film met ruimte voor drama en komedie. Een lach en een traan dus. Heb zelf wel tranen met tuiten gehuild, terwijl ik niet echt een huilebalk ben.
Heeft me zeer geraakt.