Badla (2019)

India
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Sujoy Ghosh
met Amitabh Bachchan, Tapsee Pannu en Amrita Singh

Een jonge vrouwelijke ondernemer bevindt zich in een afgesloten hotelkamer met naast haar het levenloze lichaam van haar geliefde. Ze huurt een prestigieuze advocaat in om haar te verdedigen. In de loop van een avond werken ze samen om erachter te komen wat er daadwerkelijk gebeurd is.

avatar van movieminder
Remake? Zie ook de spaanse film Contratiempo. (2016)
www.moviemeter.nl/film/620677

avatar van skinny_tie
movieminder schreef:
Remake? Zie ook de spaanse film Contratiempo. (2016)
www.moviemeter.nl/film/620677
Jep, staat gewoon vermeld in de opening credits.

avatar van movieminder
Was ook meer een vermelding dan een vraag.
Ik doelde meer op de verwijzing naar Contratiempo uit 2016. Vandaar mijn linkje.
En niet iedereen zal het meteen opvallen bij het kijken van de film.
En dan moet je hem nog maar overwegen en aanklikken op Netflix om het te weten te komen.
Nu is het duidelijk voor de MM lezer dat er ook een Spaanse versie uit 2016 is.

En ook al een Italiaanse remake:

Il Testimone Invisibile (2018)

avatar van SaintEye
Ijzersterke film. Echter wel het Spaanse origineel Contratiempo kijken, die is in alle opzichten beter.

Contratiempo vond ik 4 ster..Dit Bollywood gedoe een 2 ster. Het is net of je een boek leest. Ik wist het hele verhaal niet meer. ik zag gelijk dat die advocaat een vermomming was a la Carlo Boszhard's TV Kantine[ spoiler]

SaintEye schreef:

Mijn idee. Begrijp ook niet dat je voor deze remake 4 ster geeft.

avatar van SaintEye
frans123 schreef:

Mijn idee. Begrijp ook niet dat je voor deze remake 4 ster geeft.

Was idd gebasseerd op de gedachte dat ik deze film net zo goed zou vinden als ik dezd eerder zou hebben gezien als Contratiempo. Heb 'm mede door je opmerking ook aangepast. Wat je zegt m.b.t. Carlo Boszhart deel ik je mening. Alsnog een goede film.

SaintEye schreef:

Mooi...lees mijn reactie nog een keer en je komt op 2 ster..haha