Article 15 (2019)

India
Drama / Misdaad

geregisseerd door Anubhav Sinha
met Ayushmann Khurrana, Isha Talwar en Sayani Gupta

Een oprechte agent uit de stad gaat een ​​moord onderzoeken in het hart van India. Kastediscriminatie blijkt hier al gauw de rauwe realiteit. Artikel 15 uit de Indiase constitutie verbiedt discriminatie op de grond van religie, ras, gender of geboorteplaats. Gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen.

avatar van mcdaktari
Best een hoge waardering op IMDb. Dat zal toch niet zo maar zijn, neem ik aan. Onlangs heb ik een andere film uit India gezien waar ik de titel niet meer van weet maar dat was ook een hele stevige en goeie film, wat ik totaal niet verwacht had. Daarom ga ik deze ook maar eens checken.

avatar van centurion81
Same here, lijkt een aardige film te zijn!