• 10.953 nieuwsartikelen

Met onder meer: Daniel Craig, Edward Norton en Janelle Monáe

Gesproken taal: Engels en Italiaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Glass Onion

"When the game ends, the mystery begins."

Miles Bron, een tech-miljardair, nodigt een aantal van zijn naasten uit voor een uitje op zijn Griekse privé-eiland. Al snel wordt duidelijk dat niet alles perfect is in het paradijs. En als iemand dood opduikt, wie is er dan beter dan detective Benoit Blanc om de lagen van intriges weg te pellen?

Social Media

Alle Media

avatar van elayz

elayz

Het eerste uur even doorbijten, wat een saaie langdradige hap.

Omdat deel 1 wel goed was, toch door blijven kijken. Na het eerste uur wordt het beter. Het kan deel 1 niet evenaren. Zoals zovaak bij film deel 2.

avatar van davidov

davidov

• 1922 stemmen

mrklm schreef:

en er zijn cameo’s van Ethan Hawke, Hugh Grant, Kareem Abdul-Jabbar en Serena Williams.

En nog meer; oa de recent overleden Angela Lansbury (Murder She Wrote oa) was ook te zien "in de bad scene".

Oh en ik las dat de "Hourly Dong" is ingesproken door Joseph Gordon-Levitt, top rol

Wat ik leuk vond aan deze film is dat het niet per see een vervolg op Knives Out is, maar dat het toch wel gewoon in hetzelfde universum afspeelt.

Verder vond ik deze film echt zo veel leuker dan dat ik had verwacht. De acteurs zijn goed, het acteer werk was super en de plot twist waren geweldig!

avatar van Thomas83

Thomas83

Wat een teleurstelling. We krijgen een aanzienlijk complexer verhaal voorgeschoteld. Dat is op zich best knap gemaakt, maar uiteindelijk stelt het ook weer niet zo heel veel voor. De Agatha Christie-charme gaat volkomen verloren in een veel te gladde film vol irritante sluikreclame en nodeloze cameo's, ook al doordat de personages en cast aanzienlijk minder leuk zijn. Dat huis deed me ook helemaal niets.

De hele aanloop duurt ook veel te lang en resulteert in een onnodig lange film. Raar ook al die verwijzingen naar COVID en andere dingen van de laatste jaren. Dat gaat de film zo gedateerd maken in een paar jaar. En Rian Johnsen kan er ook niet zoveel aan doen, maar ik heb de afgelopen maanden wel even genoeg films gezien die op een makkelijke manier de allerrijksten belachelijk maken.

avatar van Rodger

Rodger

Jaaa... ik vond deze net zoals deel 1 een heerlijke film, met humor actie en vele wendingen.

dit wel een genre wat ik goed vind...

de film duurt best lang, maar geen moment verveelt.

4.0 ****

avatar van djginod

djginod

Ik had er meer van verwacht, na het eerste deel. Hij is niet slecht, maar het is verre van een meesterwerk. 3 sterren en meer niet.

avatar van martijn011

martijn011

• 1999 berichten

Vermakelijk, maar lang niet zo goed als het eerste deel. Alhoewel je dit geen vervolg kunt noemen ga je toch onbewust vergelijken. Deze film komt op alle vlakken tekort vergeleken met z'n voorganger, maar kijkt toch wel lekker makkelijk weg.

Craig is de absolute ster van de film. Alhoewel hij z'n rol nog iets meer aandikt dan de vorige keer blijft het wel leuk en blijkt ook maar weer wat voor een goed acteur hij is.

De rest van de personages zijn vervelende karikaturen en volledig inwisselbaar voor wie dan ook. Norton onttrekt zich nog een beetje uit die malaise, al gaat het naar het eind toe ook mis.

Wat ik altijd kan waarderen als kijker is dat je mee kan puzzelen wie de moord nou daadwerkelijk gepleegd heeft. Helaas is dat bij deze film echt onmogelijk, al blijf ik de uitleg van Benoit Blanc toch altijd wel leuk vinden. Verder ziet het er allemaal vrolijk uit, verveelt het nooit en dus ken ik een kleine voldoende toe.

Geen goede film, wel een vermakelijke.

Tsjonge jonge jonge,......wat een tegenvaller. Ik let de lat misschien te hoog, maar zonde van de kijktijd. Gewoon wederom in elkaar gekunsteld vervolg op een film. Verhaal is binnen 5 minuten verzonnen en dan gooien we er gewoon een hoog budget tegenaan en een paar bekende acteurs en dan komen de kijkers toch wel. Nee, niet mijn ding.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad een veel te lange aanloop, maar daarna wel gelukkig een feestje.

Zeker de laatste 15 minuten zullen veel geld hebben gekost.

avatar van Jynxter

Jynxter

Wederom een leuke whodunnit van Rian Johnson. Maar minder leuk dan Knives Out.

The setting is volkomen anders, en wat minder intrigerend. Maar vooral het tempo en de pacing blijven ver achter bij zijn voorganger. Glass Onion is zelfs bij vlagen saai te noemen.

De frisheid en de speelvreugde van de cast zijn in dit mysterie wel weer volop aanwezig.

avatar van ValAktaion

ValAktaion

Dit was echt bedroevend slecht. Voor moordmysteries moet u bij Agatha Christie zijn (tip: ABC Murders met David Suchet). Voor potsierlijke imitaties daarvan bij Rian Johnson. 1,5*

avatar van Devedeetje

Devedeetje

Zeer vermakelijke film.., zeer van genoten ! Zelfs 2x op 1 dag bekeken 4,5 *

(wel 1 irritatiefactortje : De beveiliging van de Mona Lisa klapt constant dicht terwijl niemand het opent).

Hierna deel 1 gekeken.., ook goed ( bij Netflix ), maar ik vond het plot niet zo geweldig.

Glass Onion: AANRADER !

avatar van KingJ

KingJ

wel leuke grappen & cameo’s

goed gemaakt ook

maar op toch kwam ik er niet lekker in, vond het ook wat saai…

eerste deel was beter imho

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Vreemd...

Aangezien deel 1 verrassend goed beviel, heb ik niet lang daarna de sequel ook maar meegepakt. Edward Norton is toegevoegd aan de cast... what could go wrong? Over Glass Onion ben ik echter een stuk minder positief. Daar waar het eerste deel ontzettend lekker wegkeek, is Glass Onion tergend langdradig. Overigens had ik al bij de introductie geen erg goed gevoel. Ik vond enkele personages al gauw gruwelijk irritant of nietszeggend en dat blijft zo gedurende de rest van de film.

Daniel Craig is nog altijd wel in vorm als Benoit Blanc, maar verder zit er weinig memorabels tussen. Ook Norton in zijn Musk-achtige parodie deed me niks. Het hele 'whodunnit' deel van de film komt te laat op gang, is lang niet zo boeiend als de vorige keer en de zogenaamd spectaculaire climax vond ik eigenlijk ook maar een wassen neus. Wat overblijft is een tamelijk mooie setting en, zoals je van Netflix gewend, zit het visueel ook allemaal wel snor. Het zijn echter schrale pluspunten in een film die ik tijdens de aftiteling alweer aan het vergeten was.

avatar van Draakje1968

Draakje1968

Was deze film gemaakt voor het jaar 2000 dan had ik hem met 2,5, heel misschien met 3 sterren beoordeeld. Het aanbod van goede tot geweldige films was destijds groot en de lat lag dus zeer hoog. Maar in mijn beleving, en ik heb gemerkt dat ik daar beslist niet alleen in sta, is na 2000 het niveau behoorlijk gekelderd.

Verhaallijnen, karakterontwikkeling, iets van opbouw in een film, zo maar wat zaken die allemaal ondergeschikt zijn gemaakt aan spektakel; snelheid en spectaculaire CGI.

En wat wellicht nog veel erger is, is dat authenticiteit is ingeruild voor voortdurend uitbrengen van dezelfde films. Niet alleen heel veel vervolgfilms, maar ook reboots en kloons. veelal gebaseerd op succesfilms uit de gouden periode van de Hollywood blockbusters. Alsof dat allemaal niet erg genoeg is, hebben we ook nog de hele Woke-saus over vele films en series uitgesmeerd gekregen, met alle gevolgen van dien.........

Tja, binnen die realiteit is "Glass onion" zowaar een verademing en zelfs geweldig. De voorganger zelfs niet minder dan briljant................................

kappeuter (crew films)

Hoog IMDb-gemiddelde zeg.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een leuk filmpje. Het kwam wel wat traag op gang, maar uiteindelijk was het toch nog de moeite. De cast was goed op dreef en de film zag er goed uit. Wel een redelijk lange film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Beduidend minder.

Eigenlijk verbazingwekkend matig. Regisseur Johnson heeft onderzoek gedaan naar allerlei moderne invloeden die vooral tijdens de COVID-19 pandemie relevant waren. Denk maar aan een Benoit Blanc die in zijn vrije badtijd Among Us met zijn vrienden speelt. Het zal vast leuk voor men zijn geweest, ik kon vooral niet geloven dat ze het er überhaupt in hadden gedaan als komische toevoeging.

Zeker omdat de komische kant van Craig absoluut niet werkt. Ik heb de eerste film enige tijd terug gezien, maar ik kan me geen accent van Craig herinneren. Hier schmiert dat accent behoorlijk door en komt het erg dwaas over. Zijn hele personage valt op die manier in het water. Ik weet ook niet waar de inspiratie vandaan is gekomen. Als het een Franse invloed moet voorstellen, dan faalt Craig genadeloos. Het deed me vooral denken aan een zeer karikaturale Rotterdamse kakker.

De overige leden doen het overigens niet veel beter. Monáe acteert echt onuitstaanbaar, Hudson is schrijnend en Cline volledig onzichtbaar. De enige die dan nog een beetje leuk overkomt is het personage van Norton. Het lijkt alleen alsof hij er zelf liever niet bij wil zijn en ik geef hem daarin groot gelijk. De komische kant van deze film is namelijk te ongemakkelijk voor woorden. Ik snap best dat Johnson niet voor een ouderwetse look wilde gaan en daarom alles zo luchtig mogelijk wilde brengen, maar als regisseur voegt hij aan die richting niets toe.

Visueel ziet het er gelukkig wel een stukje beter uit. Soms best sfeervol, de details mogen er zijn en het concept van de Glass Onion is leuk gedecoreerd. De film oogt verzorgd, dus daarom is het jammer dat het inhoudelijk zo tegenvallend is. Overigens is de mysterieuze kant van de film ook alles behalve indrukwekkend. Flauwe wendingen. De tweeling, het acteren alsof je dood bent, de verstopte rode envelop. Serieus? Dat deed het eerste deel van de reeks dan wel een stuk knapper. Verder overigens ook gewoon lui schrijfwerk. Dat Norton dat servetje nog bewaard had, gaat alle logica te boven. Dan kan je er als film grappig over doen dat hij een dom iemand is die het niet heeft vernietigd, maar ik vond het vooral een kwalijke opvulling van plotgaten.

Wat mij betreft pakt Johnson zijn Knives Out-vertellingen weer in. Het niveau is met dit vervolg behoorlijk gedaald en het personage van Benoit Blanc kan gewoon echt niet. Als een eventueel derde deel weer met een hoop geschmier, flauwe wendingen en falende typetjes moet komen dan ga ik niet voor in de rij staan om het weer te beoordelen. Middelmaatfilm, al oogt het verzorgd. Johnson stelt als regisseur echt wel wat voor, alleen niet met deze reeks.

avatar van AngelicV

AngelicV

De 7 zonden geplaatst in een vermakelijk verhaaltje. Kan niet tippen aan Knives Out. De scenesetting is zo over the top, doet afbreuk aan de film, plot leuk opgezet, vermakelijk zonder diepgang helaas.. 2,5*