Knives Out (2019)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Rian Johnson
met Daniel Craig, Chris Evans en Ana de Armas

Schrijver Harlan Thrombey wordt dood aangetroffen in zijn huis, vlak na zijn 85e verjaardag. Detective Benoit Blanc wordt ingeschakeld om het mysterie op te lossen, wat een behoorlijke opgave blijkt. Harlan heeft namelijk nogal vreemde en achterdochtige familieleden en ook nog eens een aantal stafleden die hem op zijn wenken bediende toen hij nog leefde.

• Vanaf donderdag 28 november in de bioscoop

Vanaf 28 november in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Arri
Goede cast, helaas zegt dat met een regisseur als Rian Johnson erbij weinig. Hopelijk gaat dit een beetje goed worden.

avatar van Bob Gray
Reviews zijn tot nu toe erg enthousiast vanaf de festivals.

Ben benieuwd

avatar van Uier
Ziet er uit als een potentieel leuke whodunnit.
Trailer.

avatar van tattoobob
We wachten af...ik ben wel benieuwd.

avatar van Rvdz
10 oktober op Film Fest Gent met Rian Johnson erbij, daar steken we de landsgrens wel even voor over.

avatar van Nicolage Rico
Altijd gezellig, zo'n whodunnitje.

Ik zie het hier nog niet genoemd worden en wellicht ben ik abuis, maar de trailer deed mij onmiddellijk denken aan een filmversie van het spel Cluedo met dat statige huis en al die excentrieke familieleden.

avatar van Flitskikker
Edwin02 schreef:

Ready or Not (2019)
?

Nee, met Ready or Not zie ik geen verband. Daar betrof het spel verstoppertje. Wat Knives Out betreft heb ik ook geen enkele informatie kunnen vinden waaruit blijkt dat het spel Cluedo zelfs niet losjes een inspiratiebron is geweest. Het zijn vooral referenties als Whodunnit in Agatha Christie stijl die ik tegenkom.

avatar van Flitskikker
Van de week gezien op LIFF (filmfestival Leiden).

Heerlijke film, boven mijn verwachtingen! Het leek me aanvankelijk een saaie film te worden en ik stoorde me een beetje aan de 'overacting' van Daniel Craig, maar naarmate de film vorderde, begon ik me steeds meer te vermaken. Heerlijke droge humor, een interessante plot met grappige karikaturen en gewoon goed acteerwerk. 130 minuten leek me erg lang, maar ik heb me geen moment verveeld.
Ondertiteling was ook prima, alleen af en toe wat te vroeg in beeld zodat er wat grapjes verklapt werden.

Weet niet of de film voor iedereen is, aangezien het in mijn ogen ook meer een soort comedy is in plaats van een 'serieuze' mysterythriller zoals waar de trailer het wat meer op laat lijken. Maar ik heb me in ieder geval vermaakt.

Edwin02 schreef:

Ze refereren er wel naar, "dat wordt nog wat om deze moordzaak op te lossen, hij woont in feite gewoon in een Cluedo-bord".