Blind Dating (2006)

Alternatieve titel: Blind Guy Dating

Romantiek / Komedie

geregisseerd door James Keach
met Chris Pine, Eddie Kaye Thomas en Jane Seymour

De blinde Danny heeft moeite met het zetten van de eerste stappen op het liefdesvlak. De hulp van zijn niet zo snuggere oudere broer helpt ook niet veel. Dan ontmoet hij de Indiase Leeza, maar uitgerekend zij is al beloofd aan een ander.

Redelijke romantische film met hier en daar wat komische momenten maar soms ook wat licht dramatische momenten. Het verhaal is eigenlijk niet echt bijzonder, vrij voorspelbaar en bevat ook veel clichés, maar de uitvoering was best aardig en leuk gedaan. Dat kwam vooral door de cast die het leuk deed en natuurlijk ook door het hoog aantal vrouwen in deze film. M.u.v. van mevrouw Jane Seymour die er eigenlijk niet uitzag (ze zag er ook ouder uit dan ze werkelijke is) in deze film. Al met al leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.

avatar van m1701
Ja best wel een aardige film
Vond het begin wat langdradig, maar vanaf halverwege
werd het steeds beter.
Een keer niet zo'n heel standaard einde, ik had namelijk verwacht dat hij uiteindelijk weer zou zien en dan had ik het helemaal standaard gevonden.
Acteerwerk ook wel leuk

avatar van El ralpho
Verassend!

Niet verwacht dat ik deze film vermakelijk zou vinden bij het zien van zijn kaft, maar never judge a book by it's cover..Hoewel ik een goedkope B-film verwachtte is Blind dating namelijk verrassend leuk gedaan, en net als de grappen net iets te flauw beginnen te worden zorgt de film dat hij zichzelf herpakt en ook aandacht schenkt aan het verhaal. Deze is natuurlijk opgesteld volgens de succesformule (dus weet je al vanaf moment een hoe het allemaal begint en hoe het vervolgens eindigt) maar succesformules hoeven niet erg te zijn als ze goed werken. Het genre is nu eenmaal voorspelbaar en hier moet je als kijker toch rekening mee proberen te houden.

Wat ik ook goed vond was dat er wel tamelijk respectvol met het thema van blind zijn omgegaan werd omdat het ook geen onderwerp is waar je anderhalf uur lang de spot mee moet gaan drijven. De titel neigt in zijn laatste deel zelfs meer naar een serieuzere titel waar de platvloerse grappen wat meer naar de achtergrond verdwenen. echter voelde het als een juist gemaakte keuze van de makers. Blind dating is verder echt geen hoogstaande titel en zal weinig verassingen veroorzaken, maar doet wat hij moet doen. Namelijk een leuke vlotte komedie, waarbij je als kijker precies weet wat je kunt verwachten, en dat is ook weleens lekker.

avatar van Shinobi
"Doc, are you naked again?"

Dat er nog nooit eerder een comedy over dit gegeven is gemaakt verbaast me wel. Maar de film mag er wel zijn, ondanks dat het redelijk voorspelbaar is.

Er zitten prima grappen in, maar het wordt gelukkig ook weer niet te bont gemaakt met platvloerse grappen. Ik ging met name stuk om de scène waar Danny zijn date mee naar huis neemt en zij helemaal wild begint te strippen. De manier waarop Danny's blindheid naar voren wordt gebracht is goed en met het nodige respect gedaan. Chris Pine zet een prima blinde neer.

Wat ik alleen niet helemaal geslaagd vind is de mix tussen comedy, drama en ook nog eens romance. Het drama kwam op sommige momenten te geforceerd over en nam tegen het eind aan flink de overhand. De romantiek kon wel iets beter uitgediept worden en daarbij komt ook nog eens de complexiteit van een interculturele relatie kijken, wat beter uitgewerkt had kunnen worden.

Al met al een aardige comedy om eens te zien, maar wel eentje die je zo weer vergeten bent.

3,0 Sterren.

avatar van missl
Film over ewn blinde man die maar geen liefde kan vinden, dan ontmoet hij iemand die hem neemt zoals hij is maar dan wordt het ingewikkeld. Flauwe film. De grappen komen niet ocer en de chemie ook niet.

avatar van soom
Tikkeltje aan de matige kant eigenlijk, maar het koppel Chris en Anjali is heel sterk. Dat komt de film ten goede. Heel mooi gegeven wel, ietwat matigjes dus, maar het is wel een lekker romantisch artikel.
Glee is ook mooi vertegenwoordigd met Jayma, Iqbal en Stephen in bijrollen. Dat dacht ik in elk geval toen ik hen zag. Gleeee. Fijn, maar mag wel iets meer aan geschaafd worden qua verhaal en ook iets meer diepgang. Dat ontbrak er ook aan. Het was wel aardig op momenten, maar er had toch net een druppel meer ingezeten naar mijn idee. Het kwam dus niet helemaal aan. Maar desondanks deed de film wel wat 'ie moest doen. Want jaaaa, romantisch issie wel.

Leuk wegkijkertje. Dat komt voornamelijk doordat Pine een overtuigende rol neerzet als blinde. Vond helaas wel dat de chemie tussen Pine en Jay ver te zoeken was. Buiten dat is het een prima filmpje dat nergens te zwaar geladen wordt.

Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar nergens storend cliché.

Matige film over een blinde jongeman die nog nooit een vriendin heeft gehad en aan het daten slaat Afgezien van het blinde hoofdpersonage een vrij typische romcom. Echt veel valt er niet te lachen (op de scene waarin hij zich voordoet als ziend persoon na). Het mist op het begin wat focus waardoor het even wat rommelig overkomt.