10 Years (2011)

Alternatieve titel: Ten Years

Drama / Komedie

geregisseerd door Jamie Linden
met Channing Tatum, Justin Long en Rosario Dawson

Een groep vrienden keert na tien jaar terug naar huis voor hun middelbare schoolreünie. We volgen zeven mensen in de loop van één nacht als ze proberen de huidige realiteit te vergelijken met de hoop en verlangens die ze hadden als idealistische tieners. Een rockster herenigt zich met het meisje voor wie hij zijn meest bekende hit schreef, twee oude vrienden strijden om de affectie van het meest populaire meisje van de klas en de pestkop van de school probeert zijn fouten goed te maken.

avatar van danuz
Hehe

avatar van Willy Wartaal
Aardige film, met een erg leuke cast. Belachelijk laag gemiddelde, de film verdient beter. Ben niet zo enthousiast als de twee heren boven mij, daarvoor vond ik het zo nu en dan te zoet en/of te makkelijk, maar ik heb me erg vermaakt met deze film. Zou normaal gesproken twijfelen tussen 3 en 3,5 maar door het lage gemiddelde lijkt mij maar één optie mogelijk.

avatar van gillie24
Zoals de stemverdeling en recensies zijn, zo heb ik de film ook ervaren: wisselend.
Van hele goede verhaallijnen die je raken tot enkele verhaallijnen die louter irriteren. Zoals hierboven ook al genoemd is de scène waarin
'Never had' gezongen wordt en Kate Mara doorheeft dat het over haar gaat,
veruit het mooist. Haar oogopslag en gelaatsuitdrukkingen zijn zo overtuigend dat je meteen de chemie met hem snapt. Die chemie is er ook tussen Tatum en Dewan-Tatum.
Ook de verhaallijn rond Anna en dan met de name de scène bij haar thuis overtuigt.
Daar staan de verhaallijnen rond Plaza en haar 'Wigger' en die gozer die zijn excuses maar blijft maken aan de nerds in dronken toestand tegenover. Deze waren dan weer uiterst vervelend.

Nu valt dit niet te voorkomen, maar zorgt er wel voor dat de kijkervaring als geheel wat minder wordt.
Al met al toch vermakelijk met Kate Mara als absoluut hoogtepunt.

avatar van Dominootje
Leuke wegkijk film (:

Lv92
Behoorlijk sentimenteel, maar desalniettemin een geslaagde film. Vooral de gele schoentjes-scene is ontroerend.

Prima film, goede cast en goede sfeer.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd, maar 'k vond er niet zo veel aan. 'k heb maar met een half oog zitten kijken, maar het kon me maar matig boeien.

avatar van renzoroy
wat een gaap film... gebeurd echt niks. Je zit bijna 2 uur naar een reunie te kijken van niet boeiende personages, zo saai en dat ondanks dat er aantal grote namen mee doen.... Dikke tegenvaller. Het acteren is op zich wel aardig dus vandaar een 2, maar eigenlijk zou ik een dikke 1 moeten geven

avatar van Al DeNiro
Ik vond het een goede reunie-film. Leuke personages die ook dezelfde generatie zijn als ik. Hun levens/verhalen waren realistisch en herkenbaar. Einde is ook mooi gedaan.

avatar van AlexvanRiel
Een film zonder duidelijke focus of hoofdpersonage hoeft geen ramp te zijn, als er maar een degelijke filmmaker aan het roer staat. En daarom werken films van Richard Linklater wel en deze niet. Vergelijk dit toch eens met Dazed and Confused. Kunnen we sowieso geen petitie aanmaken dat Justin Long niet meer in films mag spelen. Of buiten mag komen?

avatar van mjk87
Film die ik graag goed had willen vinden, maar die toch tegenviel. Dat komt vooral doordat de meeste personages me volstrekt niet boeiden, eigenlijk alleen Oscar Isaac. Gek, want het is inmiddels 9 jaar terug dat ik mijn middelbare schooltijd afsloot, dus ik zou me moeten kunnen herkennen in minstens één van de spelers, maar eigenlijk lukte me dat bij niemand. Verder speelt ook mee dat behoudens de latere scènes, leuk gekleurde decors en één keer leuk spelen met focus (met die achterwand vol lampjes) de ganse film audiovisueel vrij saai was. Het is ook niet allemaal slecht, maar het deed me gewoon bijzonder weinig. 2,0*.

avatar van missl
Leuke film waar ik even in moest komen. Want de film kabbelt maar wat voort maar eindigd dan met enkele sterke scene's. Ik kon me niet identificeren met enige acteur, heb dan ook nooit een reunie gehad maar ik vond het wel vermakelijk. De dronken man was irritant, evenals de wigger. Maar dat wordt gecompenseerd door wel leuke verhaallijnen.

avatar van dvdcrusher
Matige film waarin wel aardig wordt geacteerd maar het verhaal veel te mager is. Te weinig amusant om als komedie te worden bestempeld te weinig aangrijpend om als drama te worden ingedeeld. Hier was veel meer met te doen. Meestal gaat een film onderuit aan een gebrek aan goede acteurs hier is het vooral het scenario dat niet weet te boeien. Een keer kijken is meer dan genoeg

avatar van IH88
“You come drifting in through the half light… In your funny yellow shoes.”

Een nostalgische trip. Het is raar om een film op te delen in verhaallijnen, maar 10 Years heeft slechte, goede en één fantastische verhaallijn. De slechte - alles met Pratt, Graynor en Mackie en zijn maat. De goede - alles met de Tatum’s, Long, Porter, Dawson en Collins, en de fantastische verhaallijn is alles met Oscar Isaac en Kate Mara.

Dat gezicht van Mara wanneer Isaac zingt over haar gele schoentjes… Kippenvel. Die twee redden 10 Years en zorgen ervoor dat de film nog wel even in mijn gedachten blijft. Voor de rest is deze reünie niet al te gedenkwaardig. Dat is dan wel weer realistisch.

avatar van Master Blaster
Gisteren op tv gezien.