Along Came a Spider (2001)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Lee Tamahori
met Morgan Freeman, Monica Potter en Michael Wincott

De dochter van een senator wordt van school ontvoerd door één van haar leraren. De kidnapper belt een politieagent, die zodoende betrokken raakt bij de ontvoering. Hij wordt geholpen door één van de leden van de beveiligingsdienst die gefaald hebben in het beschermen van het meisje op haar school.

avatar van Don Homer
Along came a spider (2001) is een matige thriller met een aantrekkelijke titel. Helaas had ik halverwege de film pas door dat ik hem al eens gezien had, hoewel hij wel lekker wegkijkt. Morgan Freeman die wederom een belangrijke zaak probeert op te lossen als Alex Cross verzaakt nooit. De rest van de cast is een stuk minder. Ook het script is matig. De regisseur doet verder wel zijn best met spannende onweer, ontsnappingspogingen, (ongeloofwaardige) plottwists en high tech computerproblemen die een paar jaar later alweer lachwekkend worden, zelfs voor een digibeet.

avatar van Aazhyd
Doorsnee thriller. Goede rol van Freeman. Maar met name verderop in de film worden de verwikkelingen onwaarschijnlijk. Alles gaat top op de seconde perfect, bijvoorbeeld met dat losgeld afgeven. Ik hou niet van dat soort ongeloofwaardige dingen. Al met al kom ik dan op een karige 3.0. Kijkt lekker weg, maar blijft niet hangen.

avatar van mjk87
Niet altijd even overtuigend. De sfeer is wel oké maar inhoudelijk is het allemaal minder boeiend, de schurk een beetje saai en de twist op het einde net iets te typisch. Freeman doet zijn ding, maar ook niet meer dan dat. En uiteraard met een trauma, iets dat verder geen enkele meerwaarde in de film kent. Zo zit je de film plichtmatig uit zonder dat het echt wet te interesseren. 2,5*.

avatar van matthieu1204
Wat een slechte film is dit zeg. Hoe komt de ontvoerder op zo dure kostschool te werken als leraar. En waarom doet de blonde agente en haar vriendje zoveel moeite om ook echt het kind te ontvoeren van haar ontvoerder. Als ze nou alleen gebeld hadden en de truc met de diamanten en trein hadden gedaan waren ze gewoon binnen een paar uurtjes klaar