Along Came a Spider (2001)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Lee Tamahori
met Morgan Freeman, Monica Potter en Michael Wincott

De dochter van een senator wordt van school ontvoerd door één van haar leraren. De kidnapper belt een politieagent, die zodoende betrokken raakt bij de ontvoering. Hij wordt geholpen door één van de leden van de beveiligingsdienst die gefaald hebben in het beschermen van het meisje op haar school.

avatar van Don Homer
Along came a spider (2001) is een matige thriller met een aantrekkelijke titel. Helaas had ik halverwege de film pas door dat ik hem al eens gezien had, hoewel hij wel lekker wegkijkt. Morgan Freeman die wederom een belangrijke zaak probeert op te lossen als Alex Cross verzaakt nooit. De rest van de cast is een stuk minder. Ook het script is matig. De regisseur doet verder wel zijn best met spannende onweer, ontsnappingspogingen, (ongeloofwaardige) plottwists en high tech computerproblemen die een paar jaar later alweer lachwekkend worden, zelfs voor een digibeet.

avatar van Aazhyd
Doorsnee thriller. Goede rol van Freeman. Maar met name verderop in de film worden de verwikkelingen onwaarschijnlijk. Alles gaat top op de seconde perfect, bijvoorbeeld met dat losgeld afgeven. Ik hou niet van dat soort ongeloofwaardige dingen. Al met al kom ik dan op een karige 3.0. Kijkt lekker weg, maar blijft niet hangen.

avatar van mjk87
Niet altijd even overtuigend. De sfeer is wel oké maar inhoudelijk is het allemaal minder boeiend, de schurk een beetje saai en de twist op het einde net iets te typisch. Freeman doet zijn ding, maar ook niet meer dan dat. En uiteraard met een trauma, iets dat verder geen enkele meerwaarde in de film kent. Zo zit je de film plichtmatig uit zonder dat het echt wet te interesseren. 2,5*.

avatar van matthieu1204
Wat een slechte film is dit zeg. Hoe komt de ontvoerder op zo dure kostschool te werken als leraar. En waarom doet de blonde agente en haar vriendje zoveel moeite om ook echt het kind te ontvoeren van haar ontvoerder. Als ze nou alleen gebeld hadden en de truc met de diamanten en trein hadden gedaan waren ze gewoon binnen een paar uurtjes klaar

avatar van AmazingPP
Wat een debacle is deze film. En een compleet onnodige verkrachting van het geweldige boek. Eigenlijk zijn alleen nog drie personages uit het boek de overeenkomsten. Belachelijk, wie komt er in vredesnaam op zo'n idee? Freeman speelt prima, de rest van de cast is mat en middelmatig. Enig pluspuntje wat K nog kan vermelden is de muziek van Goldsmith. Zucht. Had er zo'n zin in na het lezen van het boek.... 1,5*

avatar van BlueJudaskiss
Lekkere van-dik-hout-zaagt-men-planken thriller die ik hier en daar nog behoorlijk spannend vond. Van Morgan Freeman weten we ondertussen al lang en breed dat de man een fijne aanwezigheid op het scherm is, maar ik werd ook erg blij van de bijrol van Dylan Baker. Leuk dat Mika Boorem later nog wat bekender is geworden, jammer dat Monica Potter onder de radar is gebleven. In elk geval: een meer dan aangenaam tussendoortje.

avatar van AniSter
Tweede film in de Alex Cross reeks. Ik vond deze van gelijk niveau als de eerste film (Kiss the Girls (1997)). Prima sfeertje met enkele verrassende wendingen. Wat minder waren de ongeloofwaardige dingetjes, maar daar kijk ik inmiddels overheen. De dame in de hoofdrol vond ik richting het einde van de film helaas steeds slechter acteren. Freeman was weer top en de bad guy van de boot was ook best goed. Op naar de derde en laatste in deze reeks.....

avatar van Left4Dead
AniSter schreef:

Die bad guy (Michael Wincott) speelt ook echt super in The Crow, wederom een schurk. Is in mijn ogen veel te weinig gewaardeerd door de jaren. Want niet alleen de schurk kunnen spelen, nee hij heeft laten zien dat hij gemakkelijk verschillende rollen aankan.

Wat betreft deel drie, dat was voor mij een superdompert, vooral na de twee prachtige eerste delen met Freeman die absoluut met verve Alex Cross vertolkt. Maar ik hoop dat jij er meer van zult gaan genieten!