Kiss the Girls (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Gary Fleder
met Morgan Freeman, Ashley Judd en Cary Elwes

Alex Cross, politie-inspecteur en doctor in de psychologie te Washington, verneemt dat zijn nichtje, die rechten studeert in Noord-Carolina, is verdwenen en waarschijnlijk werd ontvoerd. Hij haast zich naar Durham om er aan de zoekacties deel te nemen. Ver buiten zijn gezagsgebied en tot grote wrevel van de plaatselijke speurders, begint hij zijn eigen onderzoek. Dankzij zijn buitengewoon deductievermogen ontdekt hij dat er eigenlijk acht meisjes verdwenen zijn, en dat een van hen net vermoord werd teruggevonden. Ze was verkracht en zorgvuldig vastgebonden aan een boom, in het woud rond Durham. Cross ziet dat hij te maken heeft met een zogenaamde 'verzamelaar' van buitengewone, al even knappe als verstandige, meisjes...

avatar van dvdfreak123
Vermakelijk triller. Is er wel 1 gelijk er meerdere zijn en brengt niets wat ik nog niet gezien heb. Er zijn er zelf nog veel betere in het genre. Film verveelt daar in tegen nergens en Freeman speelt goed het is prima vermaak met de nodige snanning hier en daar. Plot was ook ok maar niet overdonderent ofzo. Krijgt van mij een 7/10

Kiss the girls is toch wel een van mijn favoriete films die ik elke jaar wel een keer kijk als het op tv komt.
Dit is ook wel een van de weinige film waar ik de film net zo leuk vind als de boek.
Daarom vind ik het ook wel grappig dat veel mensen denken dat deze film een jatwerk is van bijv. the se7en terwijl de boek eerder uit was dan die film.
Al blijft the se7en natuurlijk veel beter.

Kiss the girls heeft alles om een top film te zijn, goede acteurs en een goed verhaal.
Wat voor mij alleen veel verpest is het einde, maar dat is jammer genoeg bij veel films het geval.

Als je deze nog niet gezien hebt is het een dikke aanrader! !

avatar van prutnek
echt alles cliche , raar , stom ,onlogisch , lachwekkend slecht
dit is echt de ultieme bagger

avatar van martijn011
Matige thriller.

Morgan Freeman en Ashley Judd halen gelukkig een acceptabel niveau zodat de film niet helemaal door de ondergrens zakt.
Het verhaal is totaal niet intererssant, zit boordevol clichés en brengt niets vernieuwends. Grootste probleem van de film is dat het gewoon nooit spannend wordt, ook al wordt er alles aan gedaan om het spannend te maken.

Over een paar maanden kan ik me geen enkele scene van de film meer voor de geest halen, dat zegt genoeg over het niveau.
Onvoldoende.

avatar van Toontje G
Best aardige bagger voor bijna 20 jaar geleden.

avatar van Sergio Leone
Doorsnee.

Kiss The Girls is vooral saai. Niet echt slecht, maar ‘gewoon’ een stoffige thriller zonder al te veel hoogtepunten maar met een karrevracht aan clichés en een speelduur die een minuut of 20 te lang is.

De cast is ook weinig opwindend: Morgan Freeman speelt zoals hij bijna 20 jaar later nog altijd speelt, Cary Elwes is weinig subtiel en Ashley Judd is Ashley Judd, niet bepaald ’s werelds beste actrice maar wel mooi beeldmateriaal.

Met een regisseur die verder nog een aantal films van hetzelfde niveau op z’n conto heeft kan je deze degelijkheid verwachten. Het is saai, het is wat droogjes, en hoewel politiethrillers sowieso niet mijn favoriete films zijn, mag ietwat schwung en spanning wel. Ook van standaardwerkjes.

avatar van Left4Dead
Weer eens uit de oude doos gehaald en blijft een prima film. Judd ben ik niet zo van onder de indruk hier, het gaat om jonge meiden maar Judd is gewoon veel ouder, maar Freeman is superb. Een paar schoonheidsfouten maar het is een lekker werkje die ik menigmaal heb gezien en deze kijkbeurt was zeker de laatste niet.

avatar van IH88
“Multiply your anger by about a hundred, Kate, that's how much he thinks he loves you.”

Sterke en uitermate sfeervolle thriller. Kiss the Girls is een spannende thriller die door het inspiratieloze einde toch wat in aanzien daalt. Het eerste uur is erg sterk en Freeman en Judd spelen hun rol van rechercheur/gevlucht slachtoffer van een ontvoerder erg goed. Het politieonderzoek is ook aardig om te volgen, maar het plot is iets te gewoontjes om te blijven boeien.

Het samenbrengen van Freeman en Judd is wel een gouden greep en geeft de film een nieuwe impuls. Jammer genoeg is de uiteindelijke ontmaskering van de dader wat inspiratieloos. Kiss the Girls is spannend en sfeervol, maar uiteindelijk ook iets te doorsnee om een echte hoogvlieger in het genre te zijn. Gelukkig blijft het door Freeman en Judd wel boeiend.

toch wel een van mijn favoriete thriller.heb hem al vaker gezien maar hij blijft goed.en morgan freeman is een van mijn favoriete acteurs.hij speelt bijna altijd een geweldige rol.

avatar van Tiany
Zeer goed verhaal, spannende thriller. Morgan Freeman is een top acteur.

avatar van Alathir
Kiss The Girls begint goed maar blijkt na een uur niet veel meer te zijn dan een standaard politiethrillertje en eenmaal dat dat gebeurt begin je ook al snel te merken dat het script maar zozo is. Niet dat Morgan Freeman er niets mee kan. Door Freeman heeft deze film vast een hogere score, alsook Ashley Judd die wel een goede chemie met hem ontwikkeld tijdens de film. Verder weinig aan te merken op de sfeer (toch wel typisch jaren '90) en de goede soundtrack en cinematografie. Het grootste minpunt blijft het verhaal en ondanks alles wat weinig binding met de personages. Zeker met het nichtje hadden ze meer kunnen doen, want de seriemoordenaar vond ik uiteindelijk niet heel overtuigend.

avatar van Capablanca
Zwaar schatplichtig aan Silence of the lambs, bovendien een duidelijk mindere versie.