Kiss the Girls (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Gary Fleder
met Morgan Freeman, Ashley Judd en Cary Elwes

Alex Cross, politie-inspecteur en doctor in de psychologie te Washington, verneemt dat zijn nichtje, die rechten studeert in Noord-Carolina, is verdwenen en waarschijnlijk werd ontvoerd. Hij haast zich naar Durham om er aan de zoekacties deel te nemen. Ver buiten zijn gezagsgebied en tot grote wrevel van de plaatselijke speurders, begint hij zijn eigen onderzoek. Dankzij zijn buitengewoon deductievermogen ontdekt hij dat er eigenlijk acht meisjes verdwenen zijn, en dat een van hen net vermoord werd teruggevonden. Ze was verkracht en zorgvuldig vastgebonden aan een boom, in het woud rond Durham. Cross ziet dat hij te maken heeft met een zogenaamde 'verzamelaar' van buitengewone, al even knappe als verstandige, meisjes...

avatar van sinterklaas
Wel weer een Se7en/ Silence of the Lambs kloon. Maar toch kon ik er wel mee door en was de film op bepaalde momenten toch sterk. Morgan Freeman vind ik toch altijd nog wel een van de heer en meesters in de filmindustrie die toch wel van alle films een feest weet te maken met zijn sympatieke neigingen. De film zelf was vermakelijk en ook regelmatig spannend en die momenten waarop Ashley Judd bovenop komt van die traumatische ervaring en Freeman gaat helpen die vrouwenondvoerder op te sporen blijven sterk.

Prima film. Binnekort Along came a Spider maar eens zien.

avatar van evervaet
Voor 5 euro bij Freecord. Goede film, goed acteerwerk maar het komt niet echt boven de gemiddelde thriller uit.

avatar van DjFrankie
Spannende en onderhoudende film, alleen het einde vond ik niet sterk, goedkoop einde eigenlijk want als politieman kun je niet zo vaak in de tunnels zijn.

avatar van Freckles
Aardige thriller maar meer ook niet.

Prima film, die me wel een beetje deed denken aan o.a. 'Se7en', alleen is deze laatste wel stukken beter.
Maar een film met Morgan Freeman in de hoofdrol is altijd wel iets om naar uit te kijken en ik deze is dus niet anders.
Alleen het einde had naar mijn mening toch iets beter gekund.

avatar van Elineloves
Een fijn, psychologisch thrillertje. De acteerprestaties (vooral die van de altijd sympathieke en kalme Morgan Freeman), de sfeer van de film en de opbouwende spanningsboog maken dit een aanwinst voor mijn collectie. Ashley Judd en Cary Elwes doen het ook prima. Er zit genoeg actie en spanning in, en qua voorspelbaarheid valt het allemaal reuze mee.

Ik blijf een fan van films over seriemoordenaars. En ik blijf een fan van Freeman.

1+1 =.... een heerlijk vermakelijk filmpje.

avatar van maurice74
Zit niet eens zo slecht in elkaar maar weet de spanning en geloofwaardigheid niet lang vast te houden waardoor het totaal mislukt is als thriller. Duurt zeker 3 kwartier te lang.

avatar van Marlon Aarssée
Ik vind niet alles goed van Freeman maar deze film vind ik wel heel goed dat kan ook komen door Judd die weer een hele goede rol neerzet.

Spannende film die je zeker moet kijken

avatar van bozzy
Ja opzich wel een redelijk wegkijk filmpje niet echt een aanrader beetje slaap verwekkend op sommige mommenten.Freeman deed wel zn best,maar verder is het niet echt een orrigineel verhaal.

avatar van kuk
kuk

disneystore
Zeer matige thriller. Morgan Freeman is zeker een goede acteur en dat heeft hij zeker bewezen in Se7en en Wanted, hier vind ik hem ook niet min maar wel stukken minder. Het verhaal vind ik totaal niet origineel en de film scheidt zich niet te veel af van andere thrillers, doet zijn best ook niet om wat specialer uit de hoek te komen. Eind scéne vond ik toch wat tegenvallen. Achja, niet goed maar ook niet slecht. Fijn avondfilmpje.

Best wel een spannende thriller. Voor de derde keer gezien sinds 1997 en inmiddels voelt het voor mij een tikje gedateerd aan qua uitstraling, maar dat mocht de pret niet drukken. Soms werd er net iets te toevallig te snel een stukje van de puzzel opgelost.
Goede acteurs en regelmatig een goede sfeer en locaties.

avatar van Nelusje
Vond het eindelijk weer eens een goed verhaal, goed geacteerd en lekker doorheen te komen. Voor mij alles behalve slaapverwekkend, maar smaken verschillen.

avatar van yeyo
Zwakke thriller die eerder vermakelijk begint, maar uiteindelijk toch op alle vlakken faalt. De plot is onsamenhangend en kent nauwelijks opbouw door de eindeloze intriges en ontrafelingen. Ook de regie laat te wensen over en lijkt veelal een samenraapsel van populaire trucjes (slow-mo, handheld..). Tenslotte is het spijtig dat een rasacteur als Freeman zich hiervoor leent: hij verdient beter dan zo'n kleurloos personage te moeten vertolken.

avatar van missl
raar plot maar redelijk vermakelijk.

avatar van Brix
Dit genre is niet echt mijn ding, maar omdat zowel Morgan Freeman als Ashley Judd erin spelen, die ik allebei erg graag zie, besloot ik toch maar eens te kijken vanavond op TV.

Ook de beoordelingen hier intrigeerden mij wel moet ik zeggen, en dan vooral de grote tegenstellingen.

Misschien dat het eraan ligt dat ik niet al te veel films in het genre gezien heb, en al helemaal niet ga vergelijken, maar de film is mij prima bevallen.
Ik vond hem echt boeiend (en dat is geen woordspeling m.b.t. bepaalde gebeurtenissen in het verhaal)
Voldoende spannende momenten.
Ik betrapte mezelf op het van spanning molesteren van papiertjes tijdens het kijken

Judd acteert geweldig, en Freeman speelt zijn rol op een aangenaam overkomende rustige wijze.

Dat is wel heel iets anders dan het personage in een nieuwe verfilming met Alex Cross als hoofdpersoon, waarvan na de film een trailer werd getoond.
Een actie-gerichte benadering die mij totaal niet aanspreekt (en zonder Freeman)

Bij deze film heb ik me uitermate lopen ergeren aan de amateuristische aanpak van Alex Cross. Overal vliegt hij zonder ondersteuning naar binnen om de dader op te pakken terwijl er op andere momenten in de film voldoende mogelijkheden zijn om de dader in de kraag te vatten.

avatar van mnrk
What sort of policeman are you?....I'm a forensic psychologist. It's a fancy way of saying I'm a guy who walks into a room like that and determines the hows and whys.

Dit is een degelijke thriller die goed heeft gekeken naar overige thrillers met ongeveer een zelfde soort verhaal...

Maar de gehele setting maakt het toch leuk om naar te kijken en geeft deze film ook de juiste sfeer mee...

Morgan Freeman speelt zoals altijd zeer goed zijn rol als Alex Cross en ook Ashley Judd is op haar plaats en speelt overtuigend...

avatar van Fran
Ik vond het best een goede thriller. Eerlijk gezegd minder vanwege de spanningsopbouw want die vond ik niet zo heel erg aanwezig in deze film maar wel qua acteerwerk en het verhaal op zich. Uiteindelijk is het weer eens wat anders als een slachtoffer al zo vroeg in de film aan haar ontvoerder ontkomt en uiteindelijk meehelpt met het opsporen van de dader. Af en toe mocht ze wel erg ver mee in het onderzoek zoals op het laatst als ze de moordenaar aan het najagen en opsporen zijn in het bos. Het lijkt me niet geheel logisch dat een slachtoffer daar ook aan meedoet. Maar toch, moet ik zeggen dat dat mij niet echt gestoord heeft.

Wat ik een beetje jammer vond is dat je niet wat meer van de slachtoffers te zien kreeg. Al die meiden die ontvoerd waren. Je ziet ze alleen in het begin als dat ene meisje dat uiteindelijk ontsnapt nog in dat huis zit. Daarna zie je eigenlijk niks meer van de slachtoffers terwijl ik dat ook wel een interessant aspect in het verhaal vond. Het ging daarna eigenlijk voornamelijk over het samenspel tussen haar en Alex. En dat was wel ijzersterk. Er heerst zeker een goede chemie tussen de twee dat je er constant geboeid naar blijft kijken.

Alles bij elkaar opgeteld maakt dit ondanks een paar minpunten toch wel een hele intrigerende film om naar te kijken.

avatar van Filmfan74
Kijkt lekker weg, maar is niet hoogstaand. Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht van Morgan Freeman en Ashley Judd. Ze doen het prima, maar het verhaal werkt niet erg mee. De personages zijn standaard en plat en sommige dingen zijn wel erg makkelijk. {spoiler} Zo vond ik het totaal ongeloofwaardig dat een doctor in psychologie met een boekje van de receptie als enige erachter komt dat een slachtoffer sistol heeft toegedient gekrege. . En ook de clue vond ik niet bepaald verrassend, dat zag ik halverwege al aankomen.
Toch best leuk voor wat hersenloos vermaak.

avatar van xxERWINxx
Redelijke thriller, zit weinig actie in en je weet niets over waarom de moordenaar 'dit' doet.

Vond het een beetje een moeilijk te begrijpen verhaal, verder soms wel spannend, maar helaas niet goed genoeg.

avatar van rep_robert
Televisie:
zaterdag 4 januari 2003, 22:25 uur (BBC1)
vrijdag 10 oktober 2003, 22:00 uur (Yorin)
vrijdag 16 april 2004, 22:00 uur (Yorin)
maandag 26 april 2004, 22:00 uur (BBC1)
dinsdag 30 november 2004, 22:55 uur (RTL5)
vrijdag 19 augustus 2005, 22:00 uur (BBC1)
vrijdag 16 september 2005, 22:25 uur (Net 5)
vrijdag 14 juli 2006, 20:30 uur (SBS6)
donderdag 15 maart 2007, 22:15 uur (Net 5)
vrijdag 15 februari 2008, 22:30 uur (Net 5)
vrijdag 19 september 2008, 20:30 uur (Net 5)
vrijdag 25 september 2009, 22:20 uur (Net 5)
woensdag 3 maart 2010, 22:20 uur (Veronica)
woensdag 27 april 2011, 20:30 uur (Net 5)
woensdag 4 januari 2012, 20:30 uur (RTL8)
zondag 2 december 2012, 20:00 uur (RTL7)
dinsdag 25 juni, 20:30 uur (RTL8)

Wat een armoede Volgens mij de film die het vaakst op tv is gekomen.

Dat gevoel had ik al en wordt hier wel mee bevestigd. Ik denk dat alleen Home Alone vaker wordt uitgezonden, haha. Al is dat een stuk minder erg want dat is een betere film.

avatar van Cleanshot
Aardige thriller, je moet het echt bekijken vanuit dat jaartal anders wat het waarschijnlijk onder de maat.

avatar van Boneka
Uitstekende thriller die ik al regelmatig had bekeken. Gisteren dan eindelijk ook eens bewonderd op blu ray. Ziet er fraai en goed uit met uitstekend geluid. De thriller heeft een uitstekende opbouw blijft boeien met als thrillermoment de vrouwen in de kelder. Ik kan niet echt minpuntjes ontdekken of het moet het laatste gedeelte zijn in de keuken. Dat was misschien net overdone. Een vals toetje. Maar ik blijf dit toch een uitstekende film vinden met glansrollen voor Ashley Judd en natuurlijk Morgan Freeman.

avatar van notsub
Middelmatigheid troef hier. De heftige gebeurtenissen krijgen niet de lading die ze verdienen. De kwade gasten zijn te lief en het politiewerk speelt zich niet op het scherpst van de snede af. Dat einde zie je dan al aankomen. Zo zit de film vol met momenten die ik al eerder zag. Onderhoudend is het wel, maar ook iets te lang. Er zijn betere alternatieven in dit genre.

avatar van Lord Flashheart
Met Morgan Freeman op het affiche zou je wat mogen verwachten, maar dit is misschien wel de slechtste film die ik van hem heb gezien.

Freeman speelt de bijdehante agent uit de grote stad, die de domme agentjes op het platteland wel eens eventjes gaat laten zien hoe je een lastige moordzaak aanpakt. Aangezien zijn eigen nichtje een mogelijk slachtoffer is, trekt hij zich de zaak ook persoonlijk aan. Zonder morren accepteert de lokale politie zijn gezag, begint de dader met clues te strooien (die niemand natuurlijk eerder had gezien) en kan Freeman de zaak vrij eenvoudig oplossen.

Dat is direct het grote mankement van de film. Alles gaat gewoon te makkelijk. Freeman wandelt casual door de film heen en acteert op de automatische piloot. Geen scene is indringend en kan enig gewicht aan het verhaal geven. De film ontstijgt nooit het niveau van een standaard politieserie als NYPD blue. De rest van de cast is al even inspiratieloos en spannend wordt het verder nergens.

Om snel te vergeten. 2**

avatar van tommykonijn
Ik had nog nooit eerder de voorganger van Along Came a Spider gezien. Ik verwachtte een iets betere film dan eerdergenoemde, en uit mijn herinnering klopt dat uiteindelijk wel. Toch blijkt ook Kiss the Girls niets hoogstaands.

Morgan Freeman vind ik een sterk acteur, maar hier was zijn rol niet bijzonder. Hij deed het wel goed verder, maar het personage leent zich niet zozeer voor een sterke prestatie als in bijvoorbeeld Se7en. Ashely Judd is prima in vorm en zet een aangenaam personage neer. De overige castleden vallen een stuk minder op. Men concentreert zich vooral op Freeman en Judd.

Het begon nog allemaal best spannend, maar zodra Judd's personage ontsnapt, gaat er op de een of andere manier een stuk minder dreiging uit van de ontvoerder. Dit heeft tot gevolg dat de film een stuk minder spannend wordt; hetgeen ik toch het liefst ervaar als ik een thriller ga bekijken. Uiteindelijk was de uitkomst van de identiteit van Casanova dan wel weer goed, want die zag ik niet direct aankomen. De beste fragmenten zitten in het moment dat Cross de schuilplaats van Casanova gevonden heeft. Daar kwam de goede sfeer uit het begin weer terug.

Al met al weet Kiss the Girls gemakkelijk gedurende het speelduur te vermaken. Het verhaal is, misschien wel juist door de eenvoud, interessant genoeg om te willen weten hoe de vork in de steel zit. Het is allemaal niet heel bijzonder en het had ook iets spannender gemogen, maar het geheel is toch leuk genoeg om eens gezien te hebben.

Namiddag en het regent...Verveel me. Draai 1 van de 20 films die ik de laatste tijd heb opgenomen.Deze dus...begin enthousiast...Freeman!!!. 36 minuten vol gehouden,traag,overbodige sidelines, verhalen in een verhaal,cliches,voorspelbaar....and most of all,het boeit niet. Komt dat omdat ie uit 97 is? Bullshit. Ik denk terug aan een thriller van Hotchcock die ik een week geleden heb gezien, Dial M for murder, 1957 geloof ik.... Flutverhaal, flutacteurs behalve Grace Kelly,1 flutlocatie, en verd#mme die film boeit van de eerste tot de laatste seconde, je durft niet te ademen ,bang omdat je iets zal missen... Deze film gaat ten onder aan al die verhalen in een verhaal, de traagheid,. Het leidt af...en hoe. Na een half uur verveel je je te pletter, en het kan je geen f.ck schelen wie wie vermoordt en hoeveel en waarom.......Ik wil alle films van 'meester Hitchcock zien, deze week nog om deze film weg te spoelen.

[quote]kuk schreef:
Slaapverwekkend geval. Zelfs Freeman lijkt compleet misplaatst in dit verhaal dat al een paar honderd maal eerder verteld is. Totaal overbodig.[/quot

ja je krijgt er slaaaaap van...