Kiss the Girls (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Gary Fleder
met Morgan Freeman, Ashley Judd en Cary Elwes

Alex Cross, politie-inspecteur en doctor in de psychologie te Washington, verneemt dat zijn nichtje, die rechten studeert in Noord-Carolina, is verdwenen en waarschijnlijk werd ontvoerd. Hij haast zich naar Durham om er aan de zoekacties deel te nemen. Ver buiten zijn gezagsgebied en tot grote wrevel van de plaatselijke speurders, begint hij zijn eigen onderzoek. Dankzij zijn buitengewoon deductievermogen ontdekt hij dat er eigenlijk acht meisjes verdwenen zijn, en dat een van hen net vermoord werd teruggevonden. Ze was verkracht en zorgvuldig vastgebonden aan een boom, in het woud rond Durham. Cross ziet dat hij te maken heeft met een zogenaamde 'verzamelaar' van buitengewone, al even knappe als verstandige, meisjes...

avatar van Boneka
Pas geleden gekocht en ik moet zeggen geen slechte film. Sterk zijn de hoofdrolspelers, de muziek en in grote mate het verhaal. Lekker spannend opbouwend en zeker niet vervelend. Dit alles is goed in beeld gebracht. Over het algemeen was ik tevreden, maar heb toch 2 minpuntjes die de film wat minder maken. De film springt soms te snel over naar andere beelden. Had iets meer rust in de scenes kunnen zitten. Het verloop van de film is goed alleen het eind (de laatste 13 minuten zeg maar) vond ik voorspelbaar. Jammer ik had een ander eind mooier gevonden. Eigenlijk vond ik de film goed tot het moment de meisjes werden bevrijdt. Het eindstukje van de hoofddader vond ik wat zwakjes zoals je vaker ziet bij tv films. Desalnietemin een 7,8.

avatar van HarmJanStegenga
Prima film, maar wel één die behoorlijke hoogtepunten weet af te wisselen met mindere momenten. De film begint goed en spannend. Vooral de momenten wanneer Judd gevangen genomen wordt en vervolgens weet te ontsnappen zijn erg goed en misschien wel de beste scénes van de film. Bij de eerste kennismaking met Cary Elwes is het natuurlijk direct duidelijk dat hij er meer van weet. Een totale miscast, want zijn hoofd verraad hemzelf aan het begin al. Jammer begint de film vreselijk ongeloofwaardig te worden als Judd denkt dat ze zich ook maar even moet bemoeien met de zaak. We zien zelfs dat Freeman haar alleen achterlaat in het bos waar de daders zich bevinden, slaat nergens op natuurlijk. Maarjah, voor de rest heb ik me prima vermaakt met deze thriller. Morgan Freeman in de overbekende rol van hem en Judd die het weer prima doet en er prima uitziet. Toch wel een ruime voldoende voor de film.

Film was vrij goed. Concept misschien 'n beetje oud, maar vermakelijk. Vond de manier waarop Casanova z'n slachtoffers behandelde ijzingwekkend en die achtervolgingsscene in het bos was super:D

Het begin van de film is misschien wel het beste, daarna zwakt ie soms (in geloofwaardigheid) wat af. De acteurs speelden allen hun rol naar behoren, alleen Judd vond ik in die scene bij de discotheek iritant en ongeloofwaardig.

Actie was goed, rollen werden over 't algemeen goed vertolkt, verhaallijn interessant. Ik weet niet waarom, maar in de tweede helft van de film begon die me soms wat minder te boeien.

3.5/5

avatar van Parisa
Een film met een aantal goede punten, waardoor ie bij mij boven gemiddeld scoort:
De ontsnapping van Judd en nog een aantal andere scenes spannend gefilmd met een leuke cameratechniek, die om de acteurs heendraait.
De laatste scenes als je de film nog niet gezien hebt denk je dat het al afgelopen is, standaard, maar dat is dus niet zo.
De scene dat de dames met elkaar praten in de catacomben. Erg belangrijk gedeelte van de film vind ik.
En last but not least: de scene waarin Judd onder hypnose wordt gebracht en vertelt over haar ervaringen. Dat was zo mooi geloofwaardig gespeeld dat ik er kippenvel van kreeg. Vat mij betreft verdient ze er een 'scene-oscar' voor.

avatar van m1701
Vond het een erg vermakelijke film
Sommige stukken ook meeslepend!
Goeie rol van Freeman.

avatar van JohnnyRehab
Vandeweek het boek gelezen, en vandaag de film gezien.
Ik kon me niet herinneren dat ik m al gezien had, alleen kwam het einde me bekend voor.
Ik vond het bij vlagen spannend, wel soms wat onduidelijk. Ik kan me voorstellen dat het soms wat verwarrend kan zijn.

Maar al met al een goede film. Morgan Freeman en Ashley Judd spelen zowieso altijd sterke rollen.

Toch blijf ik erbij dat het boek toch 10x spannender was!

Popeye Doyle
Deze film vind ik persoonlijk minder dan Along Came a Spider. Veel minder zelfs. De spanning van de film uit 2001 is beter en meer aanwezig dan bij deze film. Wel heb ik de indruk dat Freeman meer in zijn rol zit en meer energie vertoont dan in Along Came a Spider.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Hmmm..

Niet dat Along Came A Spider veel beter was, maar deze is toch wel een tandje minder. Erg standaard en voorspelbaar allemaal. Ook qua acteerwerk en uitvoering was ik niet erg onder de indruk. 13 In 1 dozijn-werk met de altijd dubieuze Freeman (soms sterk, soms slecht en vaak op de auto-pilot). Neen, op misschien 1 spannende scene na valt hier weinig te genieten.

Erg doorsnee allemaal.

avatar van JDSsmetje
Helemaal geen slechte film hoor. Nogal standaard verhaaltje maar leuk detectievewerk van Freeman en de verzamelplaats van meisjes zag er erg creepy uit. Acteerwerk was super en deze heeft me geen seconde verveelt.

avatar van Manifest
Along Came a spider beter dan deze?? dat vind ik dus niet, ik vond deze spannender. Dit verhaal vond ik ook beter, alhoewel in de volgende deel wel alles beter in elkaar steekt.
Freeman en Judd acteren goed, mijn complimenten

bild
De zogenaamde 'bewaringsplaats van meisjes' vond ik wel zeer goed geslaagd qua filmlocatie dan. Ook kent deze film goed acteerwerk en is deze prent ook nog eens spannend.

avatar van Ninto
Hele aardige thriller hoor. En Freeman is sowieso altijd prettig.

avatar van Captain Pervert
Vermakelijke onzin met heel veel onlogica in het plot, met name dat Freeman gewoon onderzoek mag doen terwijl hij er persoonlijk bij betrokken is. Of dat die ontsnapte chick ineens mee mag helpen met het onderzoek en gewoon rondloopt op de crimescene etc etc.
Toch nog wel een aardige film die hier en daar wat interessante keuzes maakt om nèt boven het maaiveld uit te steken (anderhalve millimeter).

3 sterren

avatar van TragieStar.*
Leuke en spannende film.
Goed geacteerd door Freeman en Judd.
Maar ook door de rest hoor. Uitstekend verhaal. Paar saaie en ongeloofwaardige momenten maar dat haalt de film niet naar beneden vind ik.

Toch 3,5*

avatar van brabusRUS
Standaard, maar wel leuk.

coldheaven schreef:

3.5/5

Hier weinig aan toe te voegen. Ik heb mij dan ook prima vermaakt. Voor mij is deze film ook 3,5* waard.

Couch Potato
Flauw en voorspelbaar verhaaltje van niks, nog een geluk dat Freeman meedoet, die bakt er nog iets van. Stelt vreselijk teleur, deze b-movie.

Melvin Udall
Prima thriller die net even anders is dan zijn soortgenoten met goede rollen van Freeman en Judd. De spanning zit m voornamelijk in het eerste deel wanneer het nog niet duidelijk is wie de dader is. Elwes is wel wat fout gecasted, dat huichelachtige smoel van hem riekt naar onraad en dat ligt er nogal dik bovenop. Net als je denkt dat het iets te lang gaat duren is het afgelopen.

avatar van Dennis Evahi
Ach ja, kijkt wel makkelijk weg deze film. Niet heel bijzonder van opzet. Wel te pruimen. Die scéne met die val van de berg, waterval is prachtig gefilmd.

*** sterretjes

avatar van Ace Hanlon
Lang geleden al eens gezien, maar (gelukkig) kompleet vergeten wie de "bad guy" was. Vanavond weer echt genoten van deze film.

kramersietse
Zijn jullie familie van elkaar Couch Potato en Melvin Udall, of toevallig grote fans van Jackie??

Melvin Udall
Voor zover ik weet niet dat eerste... hahah

Blijft een van m'n favorieten.

avatar van Friday the 13 th
Pfffff ik had er veel meer van verwacht. Aan se7en komt hij belange niet in de buurt. Buiten enkele scènes bevat de film zo goed als geen spanning. De ontknoping is ook niet meteen een climax en de moorden die tussendoor gebeuren krijgen geen spannende aanloop.

De ontsnapping is zowat het enigste memorabele moment, voor de rest is het maar afwachten tot er nog iets gebeurt, tenzij je het saai detectiveverhaaltje spannend vind om te volgen.

erik1677
kiss the girls vind ik weer 1 van de betere thrillers ooit gemaakt.
In het serrialkiller gebied dan.
ten eerste al door de sfeer in de film,de opbouw van de film,de actie en natuurlijk morgan freeman.
Wat is die man toch een geweldig acteur.
Alleen ashley judd kan ik niks mee, dat vind ik het enige mindere aan de film.

erik1677
en nee aan seven kan ie niet tippen

avatar van Elineloves
Stomme vergelijkingen hier steeds. Beoordeel de film gewoon, zonder steeds andere en/of 'betere' films er bij te halen.

avatar van Friday the 13 th
Elineloves schreef:

Ik vind deze vergelijkingen nog niet zo "stom" vermits de film zich zelf hoog waant. Op het hoesje van mijn dvd vergelijkt de film zich zelf met "Se7en", nogal normaal dat mensen dan daarop antwoord geven.

het is een van de beste thrillers die ooit heb gezien, de karakters zijn erg goed voor alex cross
ik vond het best verrasend dat het die agent was maar doen ik de film voor de tweede keer zag, zag ik de hints wel zoals dat hij alles weet zonder dat de pd goed heeft onderzocht

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Denk je even aan spoilers?