Alex Cross (2012)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Rob Cohen
met Tyler Perry, Matthew Fox en Rachel Nichols

De rechercheur en psycholoog Alex Cross onderzoekt de gruwelijke moorden van de huurmoordenaar Michael Sullivan, bijgenaamd 'The Butcher'. Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars en weet Cross steeds te omzeilen en hem tevens naar een ethisch breekpunt te brengen, zowel als agent als vader. Maar dan ontdekt Cross bewijsmateriaal dat naar het onvoorspelbare wijst, een openbaring die alles kan veranderen...

avatar van jippie2010
Géén idee waarom deze film de omschrijving 'Mystery' meekrijgt.
Ik ben een groot liefhebber van dit genre, en dat heeft niks met deze film te maken.
Gewoon een doorsnee actie-thriller met een onorigineel plot met wraakmotieven.
Dat gezegd hebbende keek deze film prima weg, en waren Perry en met name Fox goed gecast.
Voldoende: *3,0

Waardeloze actiefilm met een lachwekkende rol van Perry, die totaal niet geloofwaardig overkomt. Hetzelfde geldt voor de overige cast, met misschien een kleine uitzondering voor Fox. Probleem is ook dat Perry zichzelf probeert neer te zetten als een coole en slimme rechercheur terwijl hij nogal kneuzerige uitstraling heeft.

Film met potentie, maar helaas... Wat wordt er op fox na bar slecht geacteerd joh!

avatar van IH88
Alex Cross

Tegenvallende thriller. Alex Cross heeft eigenlijk alles in zich om een enerverende en spannende thriller te zijn, maar het script is barslecht, onlogisch en rommelig. De film springt van de hak op de tak en de personages doen de vreemdste dingen. Vooral de rol van Jean Reno is lachwekkend slecht uitgewerkt.

Perry is degelijk als Alex Cross, maar weet geen onuitwisbare indruk achter te laten en heeft niet genoeg in zijn mars om een ‘leading man’ te zijn. Burns, Ejogo, Tyson en Nichols zijn allemaal degelijk maar kunnen weinig uitrichten met zulke mager uitgewerkte rollen. Fox is de enige die echt overtuigd als maniakale bad guy. Maar voor de rest is het erg matig.

avatar van des1
Oh Hell!... "Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars". Is dat een soort gilde waarbij de secretaris degeen is die er in slaagt z'n koppie erbij te houden als die die van slachtoffers er af chopt? Kan iemand met een motorzaag door Hollywood?

Onthutsend zwak. Erg rommelig, onlogisch script. Acteurs zijn zonder uitzondering inwisselbaar. De 'bad guy' was de enig overtuigende. En wat een verschrikkelijk rommelige montage. Sorry, dit is een zware onvoldoende.

avatar van joeygamer2
Vermakelijke film. Goede spanning! Redelijk geacteerd. Verveelde niet en was interessant om te kijken het mindere was dat ik me niet kon inleven in de personages.