ad

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Tyler Perry, Matthew Fox en Rachel Nichols

Releasedatum: 18 oktober 2012

Over Alex Cross

"Don't Ever Cross Alex Cross"

De rechercheur en psycholoog Alex Cross onderzoekt de gruwelijke moorden van de huurmoordenaar Michael Sullivan, bijgenaamd 'The Butcher'. Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars en weet Cross steeds te omzeilen en hem tevens naar een ethisch breekpunt te brengen, zowel als agent als vader. Maar dan ontdekt Cross bewijsmateriaal dat naar het onvoorspelbare wijst, een openbaring die alles kan veranderen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Daramus Holiday

Vincent Dardis

avatar van jippie2010

jippie2010

Géén idee waarom deze film de omschrijving 'Mystery' meekrijgt.

Ik ben een groot liefhebber van dit genre, en dat heeft niks met deze film te maken.

Gewoon een doorsnee actie-thriller met een onorigineel plot met wraakmotieven.

Dat gezegd hebbende keek deze film prima weg, en waren Perry en met name Fox goed gecast.

Voldoende: *3,0

avatar van Leno

Leno

Waardeloze actiefilm met een lachwekkende rol van Perry, die totaal niet geloofwaardig overkomt. Hetzelfde geldt voor de overige cast, met misschien een kleine uitzondering voor Fox. Probleem is ook dat Perry zichzelf probeert neer te zetten als een coole en slimme rechercheur terwijl hij nogal kneuzerige uitstraling heeft.

avatar van ProHcore

ProHcore

Film met potentie, maar helaas... Wat wordt er op fox na bar slecht geacteerd joh!

avatar van IH88

IH88

Alex Cross

Tegenvallende thriller. Alex Cross heeft eigenlijk alles in zich om een enerverende en spannende thriller te zijn, maar het script is barslecht, onlogisch en rommelig. De film springt van de hak op de tak en de personages doen de vreemdste dingen. Vooral de rol van Jean Reno is lachwekkend slecht uitgewerkt.

Perry is degelijk als Alex Cross, maar weet geen onuitwisbare indruk achter te laten en heeft niet genoeg in zijn mars om een ‘leading man’ te zijn. Burns, Ejogo, Tyson en Nichols zijn allemaal degelijk maar kunnen weinig uitrichten met zulke mager uitgewerkte rollen. Fox is de enige die echt overtuigd als maniakale bad guy. Maar voor de rest is het erg matig.

avatar van des1

des1

Oh Hell!... "Hij is een meesterbrein onder de seriemoordenaars". Is dat een soort gilde waarbij de secretaris degeen is die er in slaagt z'n koppie erbij te houden als die die van slachtoffers er af chopt? Kan iemand met een motorzaag door Hollywood?

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Onthutsend zwak. Erg rommelig, onlogisch script. Acteurs zijn zonder uitzondering inwisselbaar. De 'bad guy' was de enig overtuigende. En wat een verschrikkelijk rommelige montage. Sorry, dit is een zware onvoldoende.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Vermakelijke film. Goede spanning! Redelijk geacteerd. Verveelde niet en was interessant om te kijken het mindere was dat ik me niet kon inleven in de personages.

avatar van cornelis2

cornelis2

[quote]jippie2010 schreef:

Géén idee waarom deze film de omschrijving 'Mystery' meekrijgt.

/quote]

Ik ben het in dit opzicht eens met Jippie 2010 en zal om een correctie vragen.

De film zelf rechtvaardigt een avond chillen op de bank als je niks beters te doen hebt. Tyler Perry overtuigde mij echter niet als actieheld. Misschien komt dat doordat hij half politieman/half gedragswetenschapper moet zijn. (of door het boek - ik heb het boek van Patterson niet gelezen.) Alex Cross overtuigt daarentegen zeer. Hij speelt de sterren van de hemel, beter gezegd hel, als bad guy met de bijnaam the butcher of Sligo. Opmerkelijk dat de vechtscenes vaag en onduidelijk gefilmd werden, maar zo spaart de regisseur wel zijn acteurs.

avatar van stratmans

stratmans

personage alex cross weinig geloofwaardig

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Niet al te best. Morgan Freeman wordt hier zeer gemist. Verder was de film een rommeltje, bijna een marteling om te doorstaan. En ze mogen die dronken cameraman wel naar huis sturen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Ik heb vanmorgen deze amusante, maar doorsnee actiefilm na 7 jaar herzien. Er zit voldoende actie in deze popcorn B-Film. Een niet al te veel vragende filmkijker heeft hier een leuke film aan. Een 3.0

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

Cohen krijgt het toch nooit volledig voor elkaar om echt een goede film af te leveren. Voor vermaak zit je altijd wel goed bij hem, maar als regisseur stelt hij helaas niet al te veel voor. Alex Cross is een poging om wat talent te laten rollen, maar het komt er vaak maar niet van.

Wel leuk om Perry in een serieuze rol te zien. Normaal zie ik hem vaak terug in Madea-rollen en daarom is het des te leuker dat hij ook normale rollen kan spelen. Hij doet het best aardig, maar is wel inwisselbaar voor de rest. Maar zijn karakter is ook niet echt goed genoeg geschreven om er iets interessants van te maken.

Ook de killer, gespeeld door Fox, mist echt die charme om een memorabel personage te zijn. Hij heeft zo zijn brute daden, maar er wordt vooral verteld over die daden en weinig komt ervan in beeld. Ook komt Fox zelf te weinig in beeld waardoor je nooit echt aan hem kan opwarmen.

Visueel zitten er aardige plaatjes bij. Hier en daar aardige shots, maar wel een beetje futloos gebracht allemaal. Het tempo is afwezig, het verhaal dat wordt afgewisseld met rustig misdaad/drama en thriller verloopt ook niet helemaal lekker. Het wil nooit echt volledig boeiend worden.

Soms ook ronduit lelijke CGI en weinig materiaal wat de film echt speciaal tracht te maken. Het is vooral een heel normale detective film die nooit heel interessant weet te worden. Wel een aantal degelijke actiescènes tussendoor en degelijk acteerwerk van Perry en Fox. Maar dan heb je het meeste ook wel weer gehad helaas.

avatar van AniSter

AniSter

Direct na de eerste twee delen met Freeman als Cross heb ik dit derde deel gekeken. Ik had al op Alex Cross (film series) - Wikipedia over deze serie gezien dat ik me op iets minders moest voorbereiden. Helaas klopt dit. Nu kan ik hier heel vel over zeggen, maar dat hebben velen al gedaan die mij voor zijn gegaan. Ik heb maar een opmerking: deze film hoort absoluut niet in die serie thuis. Left4Dead: nee, dit was verre van genieten.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

AniSter schreef:

Left4Dead: nee, dit was verre van genieten.

Ja zonde, ik had me destijds erg op de prent verheugd en kwam ijskoud van de kermis terug.

Gelukkig dat het eerste en tweede deel wel erg goede films waren, daar kunnen we dan nog op teren.