Along Came a Spider (2001)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Lee Tamahori
met Morgan Freeman, Monica Potter en Michael Wincott

De dochter van een senator wordt van school ontvoerd door één van haar leraren. De kidnapper belt een politieagent, die zodoende betrokken raakt bij de ontvoering. Hij wordt geholpen door één van de leden van de beveiligingsdienst die gefaald hebben in het beschermen van het meisje op haar school.

avatar van Captain Pervert
Wel aardig, maar niets bijzonders, een hoog TV-film gehalte. Leuke rol van Michael Wincott, wel goed gecast met dat hoofd van 'm.

2.5 sterren

avatar van Jorick
Best een aardige film met redelijke acteerprestaties, maar over het algemeen niet meer dan dat. 2.5*

avatar van silhoupin
Een goed vervolg op 'kiss the girls' maar zeker niet beter. een redelijk goed verhaal en mooi gespeeld door freeman en potter. de verfilming is niet zeer speciaal. in 'kiss the girls' zie je toch nog meer het alex cross-gehalte, hier is dat wat minder. nietemin toch een redelijke film. 3 sterren.

avatar van soom
Ik begreep er geen fluit van. Monica Potter speelde een aardige agente, en is dat toch niet? Ik zal hem nog eens moeten kijken neem ik aan, want dit snapte ik niet helemaal.
Morgan freeman is super, als altijd

zeker een film om te kijken spannende thriller voor mij een dikke 3

avatar van CAPIpsv
Toch wel erg mooie en spannende thriller. Over het algemeen weer een goede rol die Morgan Freeman op het lijf in geschreven. Monica Potter verdient ook zeker een keer een uitverkiezing voor een topfilm.

3,0***

5 voor freeman, zonder hem was ook deze film een flop geweest

avatar van xenne
een standaard thriller incl de nodige cliches ...blijft genietbaar maar niets nieuws onder de zon ......

avatar van otherfool
Veel te veel twists en turns dan het verhaal aankan, waardoor het redelijke eerste uur zeer potsierlijk wordt verknald naarmate de film vordert. Geen al te best vervolg op Kiss The Girls. 1,5*.

avatar van Nicolage Rico
Ik begrijp niet dat hier zo laag voor gestemd wordt...

Gemiddelde thriller. Niet meer en niet minder. 3,5*

avatar van Flipman
Wel aardig, goed verhaal, goed acteerwerk, aardige "whodunnit?" maar meer ook niet. Ik heb me goed vermaakt. Micheal Wincott is cool !!!

Drie en 'n half.

Weer een film van Morgan Freeman die goed is, er zijn wel betere, maar deze is zeker niet slecht

Along Came a Spider (2001) is een typische standaard thriller met de nodige ergernissen en clichés. Ook blijft het pijnlijk om te zien hoe men de jonge kinderen altijd zo slim en kalm neerzet. De dochter van de senator had bijvoorbeeld de hele detective Alex Cross niet nodig, het ging haar alleen prima af.

De plottwist kwam overigens wel onverwacht.

Vond ik vrij goede film; alhoewel ik kinderen niet kan voorstellen zoals ze worden weergegeven bij ontvoering, kalm en sluw........maar daarom is het waarschijnlijk film.
Best vrij aardige film

avatar van *kelly*
Mooie film met een verrassend en spannend einde,waarbij je toch wel even moet nadenken.

Verder prachtig acteerwerk van Morgan Freeman en van dat kleine meisje dat ontvoerd wordt.

Een film met een mooie inhoud die je gewoon gezien MOET hebben!

ENJOY----->4*

Heb hem vorige week gezien en ik wou eigenlijk na het slechte begin (met die domme special effects) de film afzetten, maar heb toch verdergekeken, en dat is me eigenlijk al bij al héél goed meegevallen, Morgan Freeman zoals gewoonlijk goed geacteerd en dat meisje kon er inderdaad ook wat van. Af en toe wat clichés, maar toch een leuk filmpje om een avondje te vullen.*3,5

avatar van tevelenco
Redelijk goede maar niet bijster originele thriller.
Maar ondanks dat kijkt hij wel lekker weg en is hij redelijk spannend.
In vergelijking met "kiss the girls" vond ik hem toch net iets minder.
Vooral omdat Ashley Judd in "kiss the girls" een overtuigendere rol neer zet dan Monica Potter hier doet.

Ja eigenlijk is al bijna alles over deze film gezegd, dat hij wel leuk is maar niet echt iets bijzonders, en ik kan daar ver in mee gaan.
Ik zou deze film ook bijna willen klassificeren als een 13 in een dozijn gehalte, maar dat vind ik ook weer een beetje afbreuk doen aan "Along came a spider".
Het verhaal vind ik opzich best leuk en ook het akteerwerk vind ik gedegen in elkaar zitten, met andere woorden kijkt lekker weg en ik vind 'm zeker de moeite waard.

neo (crew)
djelle schreef:
Die beginscene met die auto was één van de leuke en vernieuwende verrassingen die erin zaten, op visueel gebied. Heel goed. Het zette meteen al de juiste toon.

Vernieuwende verrassing op visueel gebied? Ik kan er niet bij.

avatar van Quentin
Ik kreeg spontane diarree van die afzichtelijke beginscène, te lelijk voor woorden.

avatar van hannes64
Goeie whodunit met een redelijke twist.
Monica Potter ( wat is die meid toch mooi ) speelde aardig goed als politie-agente.en ook als corrupte
Freeman ....altijd cool.
Een lekkere wegkijker....al is `t alleen maar voor Potter

avatar van *kelly*
Hey

Vond dit een mooi filmpje om even mee te pikken.
Mooie acteerprestaties, verrassende wendingen en een hele mooie inhoud.

-------->4*

avatar van animalkrullie
Een aardige thriller, die niet boven een gemiddelde thriller uitkomt.
Freeman speelt nooit slecht (heeft natuurlijk ook missers).
Dit is zeker niet zijn sterkste.
Die beginscene vond ik persoonlijk teenkrommend slecht gemaakt.
Aan alles zag je de fake (jammer).

Bijzonder goed gemaakte film.
Al is het geen actiefilm, deze prent zal u zeker niet vervelen.
Morgan Freeman in zijn beste doen en ook een (voor mij relatief onbekende) zeer goede Monica Potter.
Een film met veel dialogen, maar het maakt het des te beter. Verbazingwekkende ontknoping die waarschijnlijk niemand had verwacht.
Blij weerzien ook, van Michael Moriarty in een kleine rol, hem ken ik nog van een glansprestatie in de roemruchte mini-TV reeks 'Holocaust'.
Deze film heeft zijn 5 sterren volgens mij dubbel en dik verdiend.

avatar van Roowland
Geen bijzondere film, beetje doorsnee hollywood..
maarja goede rol van Freeman

Goede film; schitterende acteerprestatie van freeman, een van zijn betere films

avatar van Stephan
Nog een her-bekeken. 3 sterren is wel het maximale. Er zaten teveel toevalligheden in het plot die me erg dwars zaten.
Daar tegenover staat één van de beste sterfscènesdie ik de laatste tijd gezien heb. Wanneer Jezzie wordt neergeschoten, heeft ze tussen het schot en het sterven werkelijk een memorabel moment. Soms zie je dat. Dat bloedstollende realisme. Zo bv. ook de scene in Drifters (glas) of Internal affairs van Mike Figgis (de vrouwelijke partner). Sommige momenten zijn net zo memorabel als sterven en Rosebud zeggen.

avatar van pjutter
best wel een leuk fimpje, maar wel een erg slecht einde.

avatar van Matchostomos
Lelijk ogend en geheel binnen de lijnen gekleurde thriller, die enkel en alleen overeind blijft staan vanwege zijn onderhoudende karakter.

1.5* ...niet meer, niet minder...

avatar van DragQueen
Niet zo sterk als kiss the girls, maar toch een vermakelijke thriller met een goed verhaaltje. freeman acteert weer goed als altijd, en potter en wincott doen het ook prima in de bijrollen. verder is er een aardige plotwending aanwezig in de film. al met al goed kijkvoer. 3 sterren.