Someone like You... (2001)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Tony Goldwyn
met Ashley Judd, Greg Kinnear en Hugh Jackman

Jane Goodale is de producer van een dagelijkse talkshow, en heeft een relatie met de uitvoerend producent Ray. Als Ray haar dumpt begint ze een uitgebreide studie naar het gedrag van mannen. Haar onderzoek zorgt ervoor dat ze als guru voor vrouwen een grote sensatie wordt.

avatar van J.Ch.
Ach ja... Beetje een matige film, zelfs in het genre. Judd en Jackman zijn best aardig samen, en het hele verhaal over de koeien is ook best grappig. Ik snap alleen niet waarom Ashley Judd steeds aan die kerel blijft hangen, ze zal wel ongelooflijk veel van hem gehouden hebben, maar daar merk je verder niet zo veel van. Ik weet niet wat het is, maar er mist iets in deze film. De zoenscène maakt het er ook niet veel beter op, vrees ik.
2,5 sterren dan maar, voor Jackman...

avatar van Akkiej
Vrij standaard Romcom idee, maar toch een makkelijk wegkijkertje. Lekker feelgood filmpje voor als je even niks te doen hebt.

avatar van Akkiej
J.Ch. schreef:
De zoenscène maakt het er ook niet veel beter op, vrees ik.

Haha de zoenscènes waren echt bagger..

avatar van Elineloves
Matig.

Ashley is een mooie, spontane verschijning, maar haar acteerwerk is belabberd slecht. Het lijkt alsof ze het script opleest in plaats van acteert, en dat haalt de film behoorlijk omlaag. Over Hugh kan ik beter niet teveel woorden vuil maken, want hij kan beter. Al is dit natuurlijk wel al een film die 10 jaar oud is, het was dus enigszins fijn om te zien dat hij wel een groei heeft doorgemaakt.

Het verhaal hangt aan losse draadjes aan elkaar en je zit te wachten op het moment dat een touwtje knapt en de film volledig in de soep valt. Uiteraard gebeurde dit, en vanaf dat moment bleef het vrij ergerlijk. Zeker de momenten waarbij ze in de stoel zit bij Dr Kline, tenenkrommend.

Het wordt tijd dat ik weer eens wat betere films uitkies om te kijken, want ik begin het idee te krijgen dat ik teveel lage cijfers aan het uitdelen ben en moet dit genre anders maar even laten voor wat het is.

avatar van soom
Elineloves schreef:
Ik begin het idee te krijgen dat ik teveel lage cijfers aan het uitdelen ben en moet dit genre anders maar even laten voor wat het is.
Natuurlijk mag je zelf weten wat je kijkt, maar je kunt toch niet van te voren weten wat voor cijfer je aan een film gaat geven ?

avatar van Aapje81
Leuke cast maar een tegenvallende film.

Vooral Jackman doet het erg goed als vrouwenverslinder. Ashley Judd is mijn ogen overgewaardeerd en Tomei en Barkin hebben wel leuke bijrollen. Na ongeveer een half uur wordt het verhaal tenenkrommend clichematig en kan zelfs de leuke cast dit feministich geleuter niet meer redden.

Achteraf waren de koeien in het begin van de film eigenlijk het hoogtepunt.

Matig.

avatar van Fran
De eerste drie kwartier vond ik dit wel een lekker romcommetje om naar te kijken. NIet erg origineel of voorzien van hoogstaand acteerwerk of zo maar daar gaat het bij mij niet om in dit genre. Ik wil gewoon lekker kunnen meegenieten van hetgeen er zich afspeeld tussen de karakters en ik moet de chemie daarbij kunnen voelen. Wat dat betreft was dat allemaal wel geslaagd.

Helaas ging het bij mij toch fout toen ze op televisie ging bekennen dat zij het hele koeienverhaal had verzonnen, dat er geen dokter bestond en dat ze dit alleen maar had gedaan vanwege liefdesverdriet. Maar ik vond het zo op een knullige manier neergezet. De dramatische manier waarop ze wegrende om achter Eddie achter te gaan. Ik vond het toch wat te fake. En die zoen op het einde .... daar werd ik ook niet warm of koud van. Ik heb veeeeeel betere gezien. Jammer hoor, want ik zat er het eerste gedeelte helemaal in.

avatar van Decec
Een redelijk romantiek/komedie film...
Een beetje flauw verhaal...
Tussendoor met tekst geschreven is niets...
Redelijk acteerwerk...
Wel vrolijk achtergrond muziek (Dolby Digital)...
HD kwaliteit aanwezig...
Geen moeite waard...
Wie houdt van komedie, dan moet je maar deze film kijken...

avatar van IH88
“Never underestimate casual sex Jane, it can be very liberating.”

Aardig niemendalletje. Dat komt vooral door het spel van Judd en Jackman, want voor de rest is Someone Like You zo conventioneel en voorspelbar als het maar zijn kan. Regisseur Goldwyn vergelijkt mannen met koeien, en uiteraard gaat Judd (die net is gedumpt) daar mee aan de haal. En het wordt ook opgepikt door de media, wat er voor zorgt dat je het verhaal sowieso niet meer zo serieus neemt. Maar Judd en womanizer Jackman zijn een leuk stel die je wel wat gunt. Toch het belangrijkste in dit soort films.