Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Briljante intro!

avatar van ILDIB
Waar zijn de borsten van drew gebleven?

ILDIB schreef:
Waar zijn de borsten van drew gebleven?

Heb ik "iets" gemist? Misschien een zwakte van me, maar ik vind haar verschijning altijd meer dan de moeite waard. In Donnie Darko speelde ze een miniem rolletje, maar haar "cellardoor" staat voor eeuwig in mijn geheugen gegrift.
Music and Lyrics is helaas een wel heel flinterdun kitscherig cliche verhaal, waarin de muziek mij ook al niet erg kon bekoren, zeker als ik deze film vergelijk met Velvet Goldmine of Breakfast on Pluto.

avatar van ILDIB
Lavrot schreef:

Ik wel, twee stuks.

avatar van Ste*
Een film die behoorlijk grappig is voor een 'standaard' romkom, vooral door de opmerkingen waar Hugh Grand kwistig mee strooit. De beste man kan eigenlijk maar één soort rol neerzetten, maar geslaagd is die meestal wel. Verder is het muzieksausje leuk, en heeft de film een sympathieke feel over zich. Gelukkig verzandt het nergens in over de top-komedie, en weet het eigenlijk wel heel de speelduur lang de juiste snaar (en toets) te raken.

Van dit soort komedies lust ik er dus nog wel een paar, er zitten er niet veel tussen die echt leuk zijn, zonder op een bepaalde manier irritant, te flauw, of storend cliché te zijn.

Heb 'm al twee keer herkeken, dus hij verdient best een kleine 4*

avatar van N00dles
Leuker dan ik dacht!

Hoewel Hugh Grants carrière toen al op een lager pitje stond, levert hij wederom prima werk af. Zijn rol is zoals hij die vaker heeft gespeeld; de stamelende, maar altijd charmerende sul, ditmaal in de vorm van een uitgerangeerde popster.

Ik verwachtte wel wat typische rom-com cliché's, maar die bleven gelukkig grotendeels achterwege. De snedige opmerkingen en grappen waren goed gedoseerd en de humor werd nergens flauw of vervelend.

De bijrollen zijn ook uitstekend ingevuld. Ik meende twee oude comedy-acteurs te herkennen wiens namen ik niet ken (ze speelden in Everybody Loves Raymond en 3rd Rock from the Sun, als ik me niet vergis).

avatar van des1
Leuke film. Op Hugh Grant's lijf geschreven rol. Aanstekelijk liedje.

avatar van IH88
“Lyrics are important. They're just not as important as melody.”

Alleen al om die geweldige eerste scene zou je deze film moeten kijken. Een erg fout maar ongelooflijk catchy popnummer gecombineerd met Grant in een ongelooflijk fout outfit met verschrikkelijk haar. Een mooie binnenkomer voor een meer dan vermakelijke film.

Het verhaal is niet heel bijzonder en kakt na een goed begin aardig in, maar de acteurs en de muziek verbloemen veel. Grant en Barrymore hebben een aardige chemie en vooral Grant heeft er duidelijk zin in. Bennett is ook hilarisch als popsterretje die verschrikkelijke muziek maakt, dat natuurlijk als een tierelier verkoopt. Het einde is ontzettend zoetsappig, maar dat hoort erbij en ik had ook niet anders verwacht. Fijne film.

Gewoon een leuke film. Twijfel tussen een 3 en een 3.5, maar door het mooie liedje een ....