Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Tja, zoals verwacht een kutfilm. Zo nu en dan mag mijn vriendin eens kiezen wat voor film we gaan zien. Wat krijg je; een avond in een bioscoopzaal vol giechelende vrouwen, die zich gedragen alsof ze in de brugklas zitten. En ook nog klote film. Openingsscene was leuk, maar ook meteen het enige leuke. Die fuck you naar boy bands, juist uit de jaren '80, is best leuk. Maar dat is te mager voor een film en is dan ook slechts voor even leuk. Ze vonden zelf blijkbaar de openingsscène ook erg leuk, aan het eind krijgen we hem doodleuk nog eens te zien.

Verder is het een standaard romkom. Het enige (sub)genre waar ik een hekel aan heb. Flauwe grappen, flauw en voorspelbaar verhaal (zet een willekeurige andere film met Hugh Grant op en ik zie geen verschil), de hele mikmak wordt uit de kast gehaald. Altijd mensen die zeggen dat je daar geen kritiek op mag hebben; het is immers eigen aan het genre. Niets mee te maken zeg ik dan. Een kutfilm is een kutfilm. De vrouwen mogen zelf weten hoe letterlijk ze die opmerking opnemen, trouwens

1,5 voor de opening.

avatar van Quentin
Natuurlijk hebben we Grant al zo vaak in deze rol gezien, maar het blijft vermakelijk. Leuke feelgood movie met een prima cast maar nergens vernieuwend. 3*

avatar van Captain Pervert
Niet slecht, alhoewel veel films meer chemie tussen de hoofdrolspelers hebben, doet deze het niet slecht. Vooral omdat het thema me aanspreekt, het idee van een 80's hasbeen is gewoon grappig. Evenals de clip waarmee de film opent (en eindigt!)

De liedjes die er in voorkomen zijn heel aardig, zeker het 'sorry-lied' van Fletcher. De film heeft in het midden een dikke dip en is dan wat aan de saaie kant, maar naarmate de film naar het einde toe werkt wordt hij beter, de aftiteling (met de videoclip met trivia) is ook erg geestig.

3 sterren

Leuker dan de gemiddelde rom/com die uit komt in de VS. Mede door de goeie chemie tussen Barrymore en Grant en vooral door het leuk geschreven scenario.

Norma schreef:
De terugblik met een knipoog naar de foute dansjes en kapsels van de jaren 80 is erg leuk en Grant is de figuur bij uitstek om zich daarin uit te leven. Maar verder is de film nergens grappig en Drew vond ik zelfs wat irritant worden.

Mee eens. Grant doet dat heel leuk. De grappigste scenes zijn als ie zich op genante manier laat gaan als jaren '80 popicoon.
Verder ben ik het er niet mee eens als mensen zeggen dat Grant altijd dezelfde rol speelt. Deze rol is daar het bewijs voor.
Ik zat te denken wat begint me aan Drew tegen te staan. Misschien omdat ze te oud wordt voor dit soort rollen en het niet meer geloofwaardig kan spelen (het naieve maar spontane girl next door meisje).
Zo'n romcom hoeft niet aan de lopende band lachsalvo's op te leveren. Gewoon prima luchtig vermaak.
3 sterren

avatar van Fran
Grappige film. Maar gewoon gemiddeld. Niets mis mee. Eigenlijk wel lekker om op een luie zondag naar te kijken. Zo'n leuke grappige, romantische comedie maar verwacht geen verassingen want die zijn er niet.

De intro van de film is wel heel erg goed.... and then, POP .... goes my heart. Ik word gek van dat nummer, ik kom er niet meer vanaf !

Leuke rol van Hugh Grant. Ik zou eigenlijk niemand kunnen bedenken die hem zo knullig zou kunnen spelen als hij. Perfect gecast ! And then POP .... aaaaaaaaaaaah.

avatar van Ajax&Litmanen1
Erg vermakelijke film van Grant weer. Ik weet niet waarom, maar ik mag zijn films altijd wel. Er zit een leuk verhaal in tussen 2 symphatieke mensen die elkaar gaan helpen.
De soundtrack is ook meer dan leuk. Het is gewoon een prettige wegkijker die toch wel een beetje boven het gemiddelde uitkomt bij mij.

Pop goes my heart....3,5*

Leuke film.
Het is geen 5,0 waard, maar de film zit goed in elkaar. Een beetje voorspelbaar, maar bij dit soort films maakt dat vrij weinig uit.

Ik heb deze film een 4,0 gegeven.

avatar van tommykonijn
Music and Lyrics.

Het leek me van te voren al een leuke film, en ik wou hem graag zien. Gisteren maar eens bekeken en hij is me niet tegengevallen.
Het verhaal is leuk uitgebracht en erg sterk geacteerd door Hugh Grant en Drew Barrymore, wel was de film vreselijk voorspelbaar waardoor het allemaal wat minder boeide soms.. maar het mocht de pret niet drukken, want ook de Humor vond ik over het algemeen best geslaagd. Prima vermaakt dus .

avatar van dray
Zo voorspelbaar, maar hier wel veroorloofd. Het 'kabbelt' allemaal lekker door naar het einde.. En het nummer 'Pop! Goes My Heart' is enorm aanstekelijk!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Best wel een leuke komedie. Ok, de film schiet nergens de hoogt in, maar het is een feelgoodfilm waar ik wel van genoten heb. De film neemt zichzelf niet au serieux en de parodie op de 80's pop is geweldig. Beter dan verwacht!

avatar van Aapje81
Erg leuke film die ik meerdere malen heb gezien en me nog altijd weet te overtuigen. Ideaal voor samen met je vriendin op de bank.

Eerste half uur is best leuk en vlot, maar allemachtig daarna lijkt het wel stroop. Het is zelden nog leuk, maar vooral geen ´vlotte´ komedie meer. Vooral Barrymore´s zus is nog enigzins aanstekelijk. Grant schijnt zelf te zingen. Dat is nogal in de mode de laatste jaren, maar hij doet het relatief goed.

avatar van Wheely5
Heerlijk vermakelijke film. Genieten op de bank,.. gewoon leuk !

Heerlijke film. De muziek, de teksten, de chemie, het happy end..smullen.

avatar van karin5
Leuke film als je geen zin hebt ergens over na te denken.

avatar van Dennissssss
Aardig filmpje. Je krijgt wat je verwacht van Hugh Grant, die speelt ook elke rol hetzelfde.
Ik vind alleen Drew Barrymore niet zo leuk, maar ze speelt opzich goed.

avatar van rep_robert
Music & Lyrics is een film dat qua plot echt niets voorstelt(een "planten water geef dame" die per toeval een fantastische songwriter is ), maar gelukkig nog dankzij het leuke begin(aanstekelijk liedje) en de chemie tussen Grant en Barrymore uit te zitten valt.

avatar van K. V.
'k vond hem ook niet mis. Het begint al direct goed met het bekende liedje "Pop goes my heart" en dito foute videoclip
De rest was weinig wereldschokkends, maar heel genietbaar.

avatar van ibendb
Wow, een echte verassing.

Music and Lyrics is een voorspelbare, maar toch vermakelijke romantische komedie. Drew Barrymore vind ik echt een schattig gezicht hebben. Ze speelt hier goed en de chemie tussen haar en Hugh Grant werkt echt aanstekelijk. Ik heb vaak met een lach op m'n gezicht gezeten, maar ik heb ook af en toe echt uitbundig gelachen. Ik had eens zin in een rom-com (en dit gebeurt niet vaak) en ik heb mij zeker niet verveelt. Een goede 3,5*

avatar van martijn011
Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit helemaal niks vinden, maar ik heb me bijzonder vermaakt.
En dan vooral om Hugh Grant, die in mijn ogen een van de beste komieken is die er bestaat. Zijn combinatie van spraak en mimiek zijn ongekend goed en komen in deze film ook ontzettend goed tot z'n recht.

Ook al is het verhaal redelijk vergezocht natuurlijk, het blijft een komedie en die dient om je te vermaken.
Alhoewel ik redelijk sceptisch tegenover het kijken van deze film stond, verdween dat bij het zien als sneeuw voor de zon en kon ik achteraf niet anders conluderen dan dat ik een hele leuke film heb gezien met als ster Hugh Grant!

avatar van Ste*
Een film die behoorlijk grappig is voor een 'standaard' romkom, vooral door de opmerkingen waar Hugh Grand kwistig mee strooit. De beste man kan eigenlijk maar één soort rol neerzetten, maar geslaagd is die meestal wel. Verder is het muzieksausje leuk, en heeft de film een sympathieke feel over zich. Gelukkig verzandt het nergens in over de top-komedie, en weet het eigenlijk wel heel de speelduur lang de juiste snaar (en toets) te raken.

Van dit soort komedies lust ik er dus nog wel een paar, er zitten er niet veel tussen die echt leuk zijn, zonder op een bepaalde manier irritant, te flauw, of storend cliché te zijn.

Heb 'm al twee keer herkeken, dus hij verdient best een kleine 4*

avatar van N00dles
Leuker dan ik dacht!

Hoewel Hugh Grants carrière toen al op een lager pitje stond, levert hij wederom prima werk af. Zijn rol is zoals hij die vaker heeft gespeeld; de stamelende, maar altijd charmerende sul, ditmaal in de vorm van een uitgerangeerde popster.

Ik verwachtte wel wat typische rom-com cliché's, maar die bleven gelukkig grotendeels achterwege. De snedige opmerkingen en grappen waren goed gedoseerd en de humor werd nergens flauw of vervelend.

De bijrollen zijn ook uitstekend ingevuld. Ik meende twee oude comedy-acteurs te herkennen wiens namen ik niet ken (ze speelden in Everybody Loves Raymond en 3rd Rock from the Sun, als ik me niet vergis).

avatar van des1
Leuke film. Op Hugh Grant's lijf geschreven rol. Aanstekelijk liedje.

avatar van IH88
“Lyrics are important. They're just not as important as melody.”

Alleen al om die geweldige eerste scene zou je deze film moeten kijken. Een erg fout maar ongelooflijk catchy popnummer gecombineerd met Grant in een ongelooflijk fout outfit met verschrikkelijk haar. Een mooie binnenkomer voor een meer dan vermakelijke film.

Het verhaal is niet heel bijzonder en kakt na een goed begin aardig in, maar de acteurs en de muziek verbloemen veel. Grant en Barrymore hebben een aardige chemie en vooral Grant heeft er duidelijk zin in. Bennett is ook hilarisch als popsterretje die verschrikkelijke muziek maakt, dat natuurlijk als een tierelier verkoopt. Het einde is ontzettend zoetsappig, maar dat hoort erbij en ik had ook niet anders verwacht. Fijne film.

avatar van Lebarron
Music and Lyrics is een leuke komedie over Alex Fletcher(Grant) een voormalig lid van een Whamachtige popgroep genaamd Pop. Zijn bandmate is destijds solo gegaan en werd een succes. Alex werd veroordeeld tot het schnabbelcircuit. Hoewel hij gelukkig is met zijn bestaan als een hasbeen is zijn populariteit tanende en daarom moet hij een samenwerking met een Shakira-achtige tienerzangeresje aangaan. Hij moet een nieuw lied schrijven en dat is niet zijn sterke punt, hij is van de muziek. Bij toeval ontmoet hij geflopte dichteres Sophie(Berrymore), wanneer zij zijn planten komt watergeven. Sophie weet hem te helpen de juiste woorden bij zijn muziek. Music and Lyrics is voor Hugh Grant gesneden koek maar ondanks dat weet hij hier behoorlijk te schitteren. Zijn routineuze act gecombineerd met een vleugje arrogantie maken hem een geloofwaardige gesjeesde popster en daarom weet hij deze film dan ook te dragen. Music and Lyrics had met iedere andere acteur waarschijnlijk een snel vergeetbaar niemendalletje geworden maar nu is het een geslaagde film.