Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Niet echt een origineel verhaal, maar toch leuk om weer eens een film te zien te krijgen van Grant en Barrymore die het afgelopen jaar toch buiten de schijnwerpers bleven. Marc Lawrence, die o.a. Bullock-films schreef, regisseerde al eens eerder een film met Grant. En eigenlijk overheersen de romantische komedies zijn filmografie, dus dat zal dit ook wel worden.

avatar van D-ark
Klinkt intersant

Ja, deze film lijkt me echt leuk! Wil ik zeker zien!

avatar van stan
Is het niet een setfoto? Drew kijkt midden in de camera

De film lijkt me wel oke Drew is een goede actrice en Hugh ook.. Wil ze samen wel eens in een film zien.

NL release is 25 januari 2007

avatar van little_lOve
Ja, het is een setfoto. Op imdb.com staan meerdere foto's van deze film, en bijna elke keer kijkt ze in de lens

Ik ben ook erg benieuwd naar deze film, ben benieuwd hoe zij samen zullen spelen.
Maar ja.. nog 4 maanden wachten..

avatar van Mc
Mc
stan schreef:
...Drew is een goede actrice en Hugh ook..

kon het niet laten...

avatar van D-ark
little_lOve schreef:

Maar ja.. nog 4 maanden wachten..

Ja wachten..........

Lijkt me een leuke film

avatar van streeter
doet me een beetje denken aan American Dreamz.

Zag een (andere?) trailer in de NL bioscoop (voor The Holiday). Werkte prima. Lijkt me geestig, kreeg er wel zin in.

avatar van dulcinea
Hopelijk is deze in tegenstelling tot American Dreamz wél goed. De trailer kon me alvast doen lachen, lijkt me wel een leuke film, om te huren dan want voor zoiets ga ik zelden naar de bioscoop

avatar van thomzi50
Trailer voorspelde niet heel veel, maar lijkt me wel iets beter dan American Dreamz in ieder geval

avatar van Hilarious
Deze trailer spreekt mij zeer zeker aan. Misschien wel voorspelbaar maar dit lijkt mij echt een heel leuk filmpje. Drew Barrymore en Hugh Grant zie ik ook graag bezig, ik ben heel benieuwd.

Idd, erg leuke trailer! Drew is echt géweldig! Maar zoals het vaak gaat bij trailers: we zullen de leukste stukken vast al gezien hebben.

avatar van thomzi50
Daar ben ik inderdaad ook bang voor.

Op zich best een vermakelijke trailer van Music and Lyrics. Hopelijk wordt deze film beter dan de gemiddelde romantische komedie. Helaas lijkt niet alles in deze richting te wijzen, maar we zullen zien.

avatar van Pieter Montana
Hugh Grant zal ook, ter promotie, naar België komen.

avatar van Keane1983
ik heb de trailer gezien en ik lag al helemaal in een deuk...ik denk dat de film bij mij al helemaal niet meer stuk kan...drew vind ik een leuke speelster en jah...hugh grant....daar kijken we maar een beetje doorheen haha hoewel..zo slecht is hij nou ook weer niet..ik ga zeker deze film bekijken...

Het enige grappige lijkt me Hugh Grant als foute '80's popmuzikant, zoals in dat clipje.

de omschrijving klopt niet, niet dat het wat uitmaakt maar het is de hedendaagse tijd waarin het verhaal zich afspeelt.

niet origineel, wel prima romantische komedie.

avatar van Pieter Montana

Leuke grap wel

I don't have the key!

avatar van Cinemaatje
Typische feel good "all the American way" film. Voorspelbaar als altijd. Niets verkeerd, maar kon nooit echt boeien.

leuke meiden film

Gister gezien bij de ladiesnight in Pathe. Idd erg leuke meiden film. Alleen die scene als ze gaan ontbijten klopt niet. Als drew steeds haar drinken pakt en de camera wisselt van kant staat tie weer op de tafel, zonder dat je ziet dat ze 'm neerzet. haha

avatar van Materny
Echt een film die ik uit de weg zal gaan.
Het gehele plot spreekt me sowieso al niet aan, en de voor Grant & Barrymore ben ik sowieso al nooit naar de bioscoop geweest.
Hij zal misschien wel goed zijn, maar van de cast ligt me totaal niet.

avatar van JorritS
Channa84 schreef:

Sterker nog..het glas is afgewisseld leeg en vol.. En het logo erop (sponsoring) staat ook steeds anders

Heerlijk film! Gisteren naar de bios geweest. Die Hugh is geweldig! Elke film weer.

Tja, zoals verwacht een kutfilm. Zo nu en dan mag mijn vriendin eens kiezen wat voor film we gaan zien. Wat krijg je; een avond in een bioscoopzaal vol giechelende vrouwen, die zich gedragen alsof ze in de brugklas zitten. En ook nog klote film. Openingsscene was leuk, maar ook meteen het enige leuke. Die fuck you naar boy bands, juist uit de jaren '80, is best leuk. Maar dat is te mager voor een film en is dan ook slechts voor even leuk. Ze vonden zelf blijkbaar de openingsscène ook erg leuk, aan het eind krijgen we hem doodleuk nog eens te zien.

Verder is het een standaard romkom. Het enige (sub)genre waar ik een hekel aan heb. Flauwe grappen, flauw en voorspelbaar verhaal (zet een willekeurige andere film met Hugh Grant op en ik zie geen verschil), de hele mikmak wordt uit de kast gehaald. Altijd mensen die zeggen dat je daar geen kritiek op mag hebben; het is immers eigen aan het genre. Niets mee te maken zeg ik dan. Een kutfilm is een kutfilm. De vrouwen mogen zelf weten hoe letterlijk ze die opmerking opnemen, trouwens

1,5 voor de opening.

avatar van thomzi50
Het viel natuurlijk allemaal te verwachten en wordt nergens bijster indrukwekkend of origineel, maar ik vond het bij vlagen grappig (met name de openingsscène) en het gaf me een goed gevoel als kijker. Dat heb ik niet vaak bij feelgood films. Krappe 3,5*