Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

avatar van tukkerstein
Niet mijn genre, maar ik was ook gewoon een matige film. Uiterst voorspelbaar, totaal niet grappig (behalve dat jaren 80 nummer aan het begin). Zeer matig.

avatar van robertvanmourik
vanavond maar even kijken...

Grootste probleem van deze film is dat er 0,0 chemie tussen Grant en Barrymore te vinden is.

kutfilm en dat zeg ik eigenlijk helemaal nooit

Totaal niet mijn genre (maar toch gekeken ovv mijn partner).
Ik vond de film vermakelijk zonder meer. IK ga hem niet quoteren omdat dit mijn type film niet is (britse komedie/drama/love-mix).
Leuke muziek.

Ik had geen hoge verwachtingen van deze film maar zelfs dat heeft de film niet kunnen waarmaken. Het is gewoon geen leuke en/of boeiende film.
Drew Barrymore en Hugh Grant spelen aardig wat slecht is voor top-acteurs en vooral de topartiest Cora moet een kruising tussen Britney en Madonna moet zijn maar is iemand die nog niet eens de eerste ronde Idols door zou komen...

Het leek me ontzettende flut film maar het viel me reuze mee! Ik vond het een romantische film dus zeker een aanrader voor stelletjes! Deze film stelde me zeker niet teleur! Hij krijgt 4 sterren van mij!

Ook ik had niet van die hoge verwachtingen. Maar toch........was vanmiddag in de stad en had gewoon zin een fillumpie te pakken. Ik had zin in zo'n typische feel-good movie en besloot zonder al teveel na te denken maar deze te nemen........
Spijt heb ik niet, maar om nu te zeggen dat het echt de moeite waard was vind ik best iets teveel van het goede. De 'feel-good'-factor was aanwezig. Beetje humor, niet teveel maar het was er. Beetje luchtig, maar net iets teveel van het goede. En de gebruikelijke traan aan het slot, maar niet zozeer als logisch gevolg van het verhaal, maar meer omdat de muziek 'mooi' werd, de huilerige gezichten in close-up en natuurlijk de happy end.
Niet de slechtste film, niet de beste. Gewoon weer een film die wel te doen is 3 *

Toffe film!

De droge humor maakt het echt wel af.

leuke film, leuke muziek, en leuke humor. Ik houd normaal niet van dit soort films ( geef mij maar horror etc) maar ik moest een vriendin blij maken dus ben met haar mee gegaan en daar ben ik erg blij mee want het is echt een leuke film.

Normaal kan ik de Hugh Grant komedies best waarderen maar dit was echt de slechtste film die ik in tijden gezien heb. Het verhaal boeit echt geen moment, er is inderdaad weinig chemie tussen Barrymore en Grant en er valt bar weinig te lachen. Heb wel lekker geslapen. Gelukkig dacht m'n vriendin er ook zo over, anders had ik misschien het "romantische avondje" verpest.. . 1,5 *

Tja soms moet je ook een vriendin haar zin geven bij de bios, gelukkig ben ik niet de enige als ik de berichtjes hier lees. De film was niet eens zo slecht als ik in eerste instantie gedacht had en de kaartjes waren nog gratis ook.

avatar van Julie
een gewone luchtige film.
helemaal niets bijzonders aan
de humor lag me wel goed

avatar van theresia
het is een leuke wegkijk film, niks meer niks minder...

cr_ix
Om de liedjes heb ik erg gelachen... voor de rest viel de film me een beetje tegen. Ik had er eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht!
Beetje doorsnee romantische comedy...

avatar van Hilarious
Leuke film.

Het voorspelbare verhaal is wel niet al te hoogstaand waar wel heel vermakelijk. De humor is ook leuk. Drew Barrymore en Hugh Grant spelen bijde goed en vooral als ze die demoversie van het liedje opnemen is een leuke scene.

De liedjes in de film zijn ook leuk. Pop There Goes My Heart is een leuke beginner maar vooral A Way Back Into Love is een mooi liedje.

Net nog 3,5*.

Leuke film hoor, deze films zijn helemaal mijn genre. T is natuurlijk wel voorspelbaar, maar dat kun je verwacten met zulk genre, daar heb ik me helemaal niet aan gestoord.
Ik vond het gewoon een fijne film, en daar gaat het om.
3.5 *

leon1970
Grote tegenvaller.
Niet op het niveau van Hugh Grant en Drew Barrymore.
De film is saai en heeft weinig inhoud.
een teleurstellende film.

Waardering: *1/2

avatar van Karl_arty
I've been living with a clown above my bed.

Deze zin maakte het 3,5 waard

avatar van Captain Pervert
Niet slecht, alhoewel veel films meer chemie tussen de hoofdrolspelers hebben, doet deze het niet slecht. Vooral omdat het thema me aanspreekt, het idee van een 80's hasbeen is gewoon grappig. Evenals de clip waarmee de film opent (en eindigt!)

De liedjes die er in voorkomen zijn heel aardig, zeker het 'sorry-lied' van Fletcher. De film heeft in het midden een dikke dip en is dan wat aan de saaie kant, maar naarmate de film naar het einde toe werkt wordt hij beter, de aftiteling (met de videoclip met trivia) is ook erg geestig.

3 sterren

avatar van Flanagan
Hugh Grant daar is niet iedereen van gecharmeerd ......... ik hou wel van deze acteur .
Zonder hem in deze film was het een 2* maar met hem erin 3* .
In Amerika vinden ze Drew Barrymore qua uiterlijk helemaal het einde maar ik vind haar echt niet aantrekkelijk , totaal niet .

Leuk!
Een beetje standaard allemaal, maar dat heb je vaker in romantische komedies.
Toch vond ik het verhaal wel leuk bedacht, en de droge humor was best mijn ding.

Grappige en vooral romantische film!
Voor een paar keer leuk, maar niet te vaak.
De humor was inderdaad erg grappig en door de muziek
werd ik ook best vrolijk!

Aardig niemandalletje. Er zat best wat leuke humor in. Toch was het zo hier en daar ook te saai om aan te zien. 2*

ik vond hem wel leuk. Niet echt speciaal ofzo, maar vooral de muziek was aanstekelijk
Is die speciaal voor deze film geschreven of zijn het covers ?

Vooral dat nummer halverwege met die sax. Als het nu eens gezongen werd door iemand die kon zingen he

Deze film in de nachtdienst meegekeken met aantal vrouwelijke collega's.

Verhaaltje is mierzoet. Hugh Grant speelt als altijd een beetje verstrooid wat de dames erg leuk schijnen te vinden. Ik vind het een beetje irritant worden (kan die man nou niet anders acteren ?)

Muziek is VERSCHRIKKELIJK, jaren 80 spandau ballet achtig, maar dan nog zoeter,,,,,

Film is voorspelbaar, hugh ligt uiteindelijk met tegenspeelster in de koffer.

Samengevat : mierzoete, voospelbare en irritante kleffe film, die alleen voor hugh grant liefhebbers is.

avatar van Midnighttemptres
ik vond dit n hele leuke film, er is heerlijk artistiek aan het liedje gewerkt, en ik vond het gewoon een plezier om naar te kijken.. 4,0

Idd, ik mis ook de chemie.. en ik kan me eraan storen dat hij niet zelf zingt, en nieteens piano speelt hahahha (je ziet een shot dat hij wat indrukt, maar de noten zijn heel anders )

avatar van Guinness
Tijdje terug in de bios gezien en vond de film echt leuk, vorige week nog op dvd gekeken en vond hem weer tof!
Vooral de tekst van Don't write me off was wel lache.
5 sterren.

Ice_Princess schreef:

Waarom heeft hij dan zang en pianoles genomen ?? En staat zijn naam bij de liedjes op de soundtrack?

Vermakelijk, maar niet geniaal. Had er wel meer van verwacht, in het midden zacht de film in en is het echt 20 minuten lang een draak om naar te kijken. Gelukkig wordt het daarna weer leuk.