Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Heerlijke film. De muziek, de teksten, de chemie, het happy end..smullen.

avatar van karin5
Leuke film als je geen zin hebt ergens over na te denken.

avatar van nightbreed
Leuk, klein en sympathiek filmpje. De wisselwerking tussen Grant en Barrymore is prima, iets wat in dit soort films toch wel erg belangrijk is.

avatar van TimZor
Gewoon een leuke feelgood film niet hoogstaand maar zeker de moeite waard om te kijken van mij een voldoende.

avatar van qwertzu
kijkt lekker weg, een prettige feel good movie, niets meer en niets minder!

avatar van benni
Niks mis mee, wel goed, in feite worden al die bands en artiesten die al decennia teren op hun oude hits, of sterker nog, hit, mooi even op de hak genomen. Zelf denk je nog steeds: ik ben heel wat! Vroeg of laat kom je er toch achter dat het over is. Kom dan ook eens met wat nieuws!

avatar van pethunia
Leuk thema, goed acteerwerk (wat te verwachten is), vermakelijk tot het eind.
Alleen dat laatste liedje was flauw.

avatar van Dennissssss
Aardig filmpje. Je krijgt wat je verwacht van Hugh Grant, die speelt ook elke rol hetzelfde.
Ik vind alleen Drew Barrymore niet zo leuk, maar ze speelt opzich goed.

avatar van Keane1983
Nu echt een film die bij mij past. De humor is op en top en de muziek heerlijk om naar te luisteren.
Het beeld van de "vroegere" muziek wordt erg leuk na gedaan.
Acteerwerk is prima en het verhaal goed onderhouden maar wel vrij standaard.
Ik ben helemaal weg van deze film. Een dikke 5.0*
Hier mogen er veel meer van komen.

avatar van rep_robert
Music & Lyrics is een film dat qua plot echt niets voorstelt(een "planten water geef dame" die per toeval een fantastische songwriter is ), maar gelukkig nog dankzij het leuke begin(aanstekelijk liedje) en de chemie tussen Grant en Barrymore uit te zitten valt.

avatar van MatthijsGr00t
Music & Lyrics is een best fijne film. Na afloop van de film resteert er een fijn gevoel wat de verdienste is van de film. Het verhaal stelt niets voor, niets vernieuwends. Het verloop van het verhaal stelt nog minder voor want zo verloopt vaak een gemiddelde film. Hoe het verhaal wordt gepresenteerd is daarentegen best fijn. Het acteerwerk van Hugh Grant en Drew Barrymore is best prima, de rest is matig, maar gelukkig draait het verhaal grotendeels alleen om Hugh en Drew. Verder valt er weinig te zeggen over Music & Lyrics. Leuk om samen met je vriendin op de bank te bekijken zonder de verwachting om iets geweldigs te gaan zien..
Met dank aan de M&M actie 3,0*!

avatar van miss_gnr
Geweldige film. Als je zin hebt in een lekker romantische comedy dan is dit absoluut een aanrader. Hugh Grant en Drew Barrymore spelen goed, er is zeker sprake van chemie.
Dit is een film die ik over een tijd nog wel eens wil zien.

avatar van K. V.
'k vond hem ook niet mis. Het begint al direct goed met het bekende liedje "Pop goes my heart" en dito foute videoclip
De rest was weinig wereldschokkends, maar heel genietbaar.

Echt een heerlijke film! Nou hou ik sowieso van Grant als acteur (terwijl ik vroeger altijd in the "you hate him" groep zat, met het ouder worden werd ik geraakt door zijn klungelige doch romantische en charmrijke acties. Drew Barrymore heeft me ook vaak aan het lachen gezet en ik zwijmelde helemaal weg bij de zoen!

Zeker een aanrader als je verliefd bent trouwens! Heel veel herkenbaarheid haha

avatar van ibendb
Wow, een echte verassing.

Music and Lyrics is een voorspelbare, maar toch vermakelijke romantische komedie. Drew Barrymore vind ik echt een schattig gezicht hebben. Ze speelt hier goed en de chemie tussen haar en Hugh Grant werkt echt aanstekelijk. Ik heb vaak met een lach op m'n gezicht gezeten, maar ik heb ook af en toe echt uitbundig gelachen. Ik had eens zin in een rom-com (en dit gebeurt niet vaak) en ik heb mij zeker niet verveelt. Een goede 3,5*

avatar van mikey
Om Grant kan ik altijd wel lachen ook al zijn zijn grappen soms te flauw. Maar dat zangeresje stal wel de show zeg!

avatar van Aazhyd
Grant kan best acteren, maar waarom hij zijn talent vergooit in de zoveelste 13 in een dozijn romkom is me een raadsel. Ik vond de film slaapverwekkend. Al het leven leek uit me gezogen te worden. Alle gebeurtenissen waren erg voorspelbaar en heel erg feel good. Wat een duffe film.

Wel +1 voor Drew Barrymore, natuurlijk.

avatar van jumpstylemovie
Doorsnee romcom maar ik kan er wel van genieten. Leuk verhaal, leuke acteurs, wat wil je nog meer? Er zijn betere in het genre maar ik vond dit een prima film.

Dikke 3*

avatar van MJP10
Vond het wel vermakelijk, niets meer niets minder.

avatar van tommycool
opnieuw een veel met een goede cast, maar die behoorlijk saai is. toch zitten er nog wel wat grappige stukjes in

avatar van martijn011
Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit helemaal niks vinden, maar ik heb me bijzonder vermaakt.
En dan vooral om Hugh Grant, die in mijn ogen een van de beste komieken is die er bestaat. Zijn combinatie van spraak en mimiek zijn ongekend goed en komen in deze film ook ontzettend goed tot z'n recht.

Ook al is het verhaal redelijk vergezocht natuurlijk, het blijft een komedie en die dient om je te vermaken.
Alhoewel ik redelijk sceptisch tegenover het kijken van deze film stond, verdween dat bij het zien als sneeuw voor de zon en kon ik achteraf niet anders conluderen dan dat ik een hele leuke film heb gezien met als ster Hugh Grant!

avatar van davita
Mijn favoriete romantische komedie! Hugh Grant is geweldig!

Heerlijke romantische komedie. Hugh Grant heeft gewoon wat,gewoon op de manier hoe hij praat/kijkt..ik vind het sexy! Drew barrymore blijft een toppertje! Gewoon onderuit zakken op de bank en kijken maar.

Hugh Grant, vervelende vent. Nee, deze film werd het niet voor mij en als ie dan ook nog zijn mond opentrekt om te gaan zingen... heb ik 't helemaal gehad met hem.

avatar van vanzelfsprekend
Lekker hoor een "feel good movie".
Een genot van het acteren door Drew Barrymore haar Non-verbale wijze, haar mimiek.
Leuk samenspel met Hugh Grant.

avatar van m1701
Een verrassend leuke film.
Een film met veel vaart, werd nergens saai.
Einde natuurlijk zoetsappig maar paste goed.
Hugh Grant speelde niet eens zo heel irritant

Ja een erg leuke romantische film

avatar van panax
leuke film!!!

avatar van panax
leuke film!!!

MichaelMovie
Ik zal geen punten geven op deze film.
Met de vriendin deze film beginnen kijken, maar als ze zegt van: "ik kijk niet meer verder", dan ga ik deze soort film ook niet in mijn eentje verder uitkijken.
Het is wel een vrij luchtige film, maar ik vond de Brit Hugh Grant niet in deze film passen. Ook was er te weinig chemie met Drew Barrymore.
De film uieindelijk snel vooruitgespoeld en het einde toch gezien. De film was voor mij van een te laag niveau. Ook de grappen dus.

avatar van MDMovie
Matig filmpje dat me op de ene vandere manier maar niet echt wist te boeien.

Kijk meerdere romantische komedies, die het meestal niet van de verhalen moeten hebben, maar dit is toch wel een van de mindere die ik heb gezien.