Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Dick2008
Vind deze film een behoorlijke tegenvaller. Dit is echt geen Hugh Grant romcom wat ik gewend was. Op zich doet hij de rol van oude popzanger wel leuk. Drew Barrymore speelt ook wel aardig. Als geheel echter een saaie, sporadisch leuke film.

avatar van biosmovie
Geweldige komedie.
Hugh Grant acteert erg goed, en zijn samenwerking met Barrymore kon haast niet beter. Een echte film waar je lekker bij kan ontspannen en toch genoeg te lachen valt. 4*

avatar van Latinstar
Drew barrymore en vooral hugh grant (met zn grappige engelse accent)acteren erg leuk samen maar het is idd niet echt vernieuwend meer van de kant van deze twee acteurs maar het is wel een vermakelijke film om een keer te zien als je niks te doen hebt.

avatar van aburex
Goede romantische film met een einde zoals verwacht. Goed spel van Barrymore en Grant. Prachtige muziek

Clichématige en voorspelbare film. Maar het feel-good gehalte, de humor en vooral de chemie tussen Grant en Barrymore zijn allemaal zó geweldig dat ik me daar niet eens meer aan stoor (En dat zegt wel wat). Ultieme romcom!

avatar van Guinness
lizzy123 schreef:
het is een leuke film het is een VOORSPELBARE romantishe komidie

Er zijn maar weinig films die niet voorspelbaar zijn! En al helemaal in dit genre...

avatar van Freckles
Zaterdag 21:20 op VT4

avatar van valleyman
Vond um erg voorspelbaar, maar erg leuk!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Best wel een leuke komedie. Ok, de film schiet nergens de hoogt in, maar het is een feelgoodfilm waar ik wel van genoten heb. De film neemt zichzelf niet au serieux en de parodie op de 80's pop is geweldig. Beter dan verwacht!

laundromat
Donderdag op Net5

avatar van Adentro
Heerlijke film. Alleen het openingsnummer al! Ze hebben heel goed naar Wham gekeken. POP goes my heart!

avatar van Aapje81
Erg leuke film die ik meerdere malen heb gezien en me nog altijd weet te overtuigen. Ideaal voor samen met je vriendin op de bank.

Oh echt een geweldige film. Ik ben ook al gek van Hugh en Drew, dus hun samen in een film is echt geweldig! En dan die scene dat Hugh dat liedje voor Drew heeft geschreven ahh =D daar slijm ik echt bij weg! Ja echt een aanrader, deze MOET je gezien hebben (als meisje zijnde dan).

Eerste half uur is best leuk en vlot, maar allemachtig daarna lijkt het wel stroop. Het is zelden nog leuk, maar vooral geen ´vlotte´ komedie meer. Vooral Barrymore´s zus is nog enigzins aanstekelijk. Grant schijnt zelf te zingen. Dat is nogal in de mode de laatste jaren, maar hij doet het relatief goed.

Zoals het een Amerikaanse rom-com betaamt is ook Music & Lyrics geschreven volgens het handboek en moet hij het volledig hebben van zijn hoofdrolspelers. Gelukkig doet Grant geregeld aan droog Britse improvisatie, wat de (hoewel best redelijke) dialogen een beetje opvijzelt.

Drew balanceert echter op het randje van vervelend, de muziek is irritant slecht (wat het gemekker om 'goede muziek' en zeker vergelijkingen met de Beatles belachelijk maakt) en de laatste akte is ronduit saai. Maar dat zijn deze films vrijwel altijd zodra ze zich volledig overgeven aan de cliche's. Het zorgt er wel voor dat M&L, die zo prima begon, zijn volledige feelgoodsfeer kwijtraakt. 2*

avatar van Nelusje
Standaard verhaal, loo[pt altijd goed af, maar heb me kapot gelachen, zeker in het begin, echt te fout en daarom een halfje erbij.

avatar van Parisa
5* voor Pop! Goes my heart. Jammer dat ze dit niet de hele film vol hebben kunnen houden. Altijd leuk, een film met veel muziek. Niet origineel, maar ik heb geregeld hard zitten lachten. 3,5* voor de totale film dus.

laundromat
Ondanks de lage verwachtingen viel-ie tegen. 1e halfuur dacht ik nog: best leuk. Ging redelijk vlotjes...daarna zakt het helemaal in elkaar. Ook met de voorspelbaarheid had ik rekening gehouden en nog was het té voorspelbaar.

Imho is Kristen Johnston vooral geschikt voor comedy-series. Johnston vond ik vaak geniaal in 3rd rock from the sun. ze was in deze film iets te braaf. Verder heeft ze (meer) indruk gemaakt bij een aflevering van Sex and the City waar ze zuipt en perse moet roken en daarbij uit een raam naar beneden valt.

Het is een draakje van een film met een paar leuke stukjes. Waarvan hoogtepunt: het intro.

Overigens is dit niet mijn' genre.

avatar van Joy4ever
Twee van mijn favoriete acteurs in één film . Hoewel het verhaal her en der kraakt heb ik me toch vermaakt.

avatar van Wheely5
Heerlijk vermakelijke film. Genieten op de bank,.. gewoon leuk !

avatar van Fast Eddy
Leuke komedie. Weliswaar voorspelbaar, maar zoals hierboven reeds vermeld “Er zijn maar weinig films die niet voorspelbaar zijn”
Hugh Grant acteert zoals we hem in vele rollen herkennen.
Ook Drew Barrymore is geloofwaardig in haar rol.
Hier en daar wat originele grappen.
Geen hoogvlieger, maar best amusant en het kijken waart

hij is erg leuk ! Vooral het personage Cora vind ik wel grappig. Alleen , soms praten ze iets te veel .

avatar van flipflop
Nogal 'mwah' acteerwerk maar wel charismatische karakters en chemie tussen de hoofdrolspelers. Bovendien waren sommige scenes best grappig, en was de muziek zo tussendoor best verfrissend.

avatar van kimmekelolita
erg leuke film
goede komedie
soms ook wat mindere momenten maar valt mee.

Magru
leuke chemie tussen Hugh Grant en Drew Barrymore.

normaal gesproken verwacht ik niet veel van romantische komedies, maar ze zijn vaak wel vermakelijk.

Dit vond ik wel een van de betere,,,,

avatar van Pantoffel
Niet super, maar vond het zeker niet erg dat ik hem gekeken heb.
Vind in dit soort films wel altijd dat die 'komedie' er maar voor de lolligheid bij staat. Een romcom is zelden tot nooit grappig.

avatar van snellejelle1985
Pop goes my heart!!!!!!!!!!!! Geweldig alleen voor die intro al 5 sterren. Rest van film kon me niet boeien.

Geweldig!!!!!

avatar van snellejelle1985
Parisa schreef:
5* voor Pop! Goes my heart. .

Jaja jij snapt um!!!!!

avatar van mnrk
Leuke film met een geweldige soundtrack

Hugh Grant en Drew Barrymore vullen elkaar prima aan in deze film en zorgen voor leuke momenten.

Music and Lyrics (2007) - MusicMeter.nl

avatar van Forrest001
Erg middelmatige romcom. Een vroegtijdige vrijpartij a la Notting Hill. Maar dan een verwijdering die in elk goedkoop romannetje normaal is. De muziek vond ik matig, de stem van Hugh als zanger niet geloofwaardig voor een hit, zijn dansbewegingen ook niet. Datzelfde geldt voor het karakter Cora, dansen en zingen erg onder de maat voor een popdiva. Drew Barrymore speelt leuk, komt in ieder geval geloofwaardig over. Maar zelfs de spijtbetuiging van Hugh is duidelijk geinspireerd op Notting Hill, hoewel natuurlijk anders uitgevoerd.
De lange Brad Garrett speelde zijn rol goed, maar zowel Hugh als Drew leken wel erg klein naast zijn lange gestalte. Visueel niet zo handig.
Kortom, een slap verhaaltje met goede acteurs die de boel nog wat opkrikken. Zal de film zelf in elk geval niet meer herzien.