Joseph (1995)

3,56

Italiƫ / Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Roger Young
met Ben Kingsley, Paul Mercurio en Martin Landau

Het verhaal speelt zich af in Egypte, waar Josef op een markt wordt verkocht als slaaf aan Potifar, de rechterhand van de farao. Josef, de favoriete zoon van Jacob, was gevangengenomen en verkocht door zijn broers. Hij is echter een harde en productieve werker en wint al snel het vertrouwen van zijn meester Potifar. Hij wordt benoemd als hoofd van het huishouden.

6 BERICHTEN
Jezus blijft mijn favoriet, maar naast Jezus is Jozef een van de beste uit deze serie.. 4,5 !

avatar van Anatolia

David nam het op tegen een reus. Die is stoerder.

Josef: Na de geschiedenis van Jezus voor mij het indrukwekkendse verhaal uit de bijbel. De verfilming is geweldig. Goede acteurs die het mooi uitbeelden. Maar de laatste scene klopte niet!

Film staat bij mij in de top 10

Is net als mozes een schitterende film.
En blijft ook boeiend van begin tot eind.

avatar van royals
Inderdaa, ik vind al die bijbelfilms uit deze serie fantastisch. Erg goed geacteerd en mooi gefilmd. Je wordt echt meegeslepen in het verhaal.

avatar van Noodless
Mooi verhaal uit het oude testament dat door regisseur Young een prima verfilming krijgt.
Het verhaal wordt zorgvuldig opgebouwd en de cast weet er echt iets van te maken. Zo zijn de rollen vaak overtuigend. Martin Landau als Jacob en Paul Mercurio als Joseph zijn hier een voorbeeld van.
Verwacht geen actie of knappe beelden, dit is gewoon een dramatisch verhaal dat ondanks zijn lengte weet te boeien tot het einde. 7,5/10