Love Actually (2003)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Richard Curtis
met Hugh Grant, Colin Firth en Alan Rickman

De film volgt het liefdesleven van acht Londenaren in de aanloop naar kerst. De nieuwe premier wordt verliefd op het meisje dat hem thee brengt, terwijl zijn zus huwelijksproblemen heeft. Een vader en zijn stiefzoon moeten het verlies van de moeder verwerken, terwijl de zoon tot over z'n oren verliefd is op een klasgenote.

avatar van parcivalis
Film does the trick. De mooiste vrouw uit de film komt er als enig bekaaid af maar niemand schijnt haar aan het eind te missen. Haar email, iemand?

avatar van maxcomthrilla
Op en top Brits, vreselijk zoetsappig en toch werkt het allemaal net. Natuurlijk ligt liefde niet zo makkelijk voor het oprapen als hier gesuggereerd wordt, maar de film lijkt er zelf wel in te geloven waardoor het geheel vooral bestaat uit een hoop onhandige personages, wat lolligheid en nauwelijks drama. En alleen om die laatste reden verdient deze film gemakkelijk een 3,5*

avatar van Baboesjka
Mooie film, vooral om in de winter te kijken. Ik heb mij er prima mee vermaakt. Leuke personages en verhaallijnen, goed acteerwerk en humor waar ik echt om kon lachen. Ik vind de sfeer van de film erg fijn. Ik houd sowieso wel van die Britse vibe. Een hoge score. 4,5*

avatar van keukenzout
Ik heb een bloedhekel aan kerst. Mijn favoriete feestdagen zijn Boxing day en Black Friday maar deze film is zo heerlijk. Ook het Red Nose vervolg maakte mijn hartje warm.

avatar van Brandt
Teveel plotlijntjes, teveel cliches, teveel kerst, teveel overdaad, teveel tenenkrommende momenten, teveel mensen... het is allemaal teveel, behalve humor, dat is er veel te weinig in deze veel te vermoeiende film.