Music and Lyrics (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Hugh Grant, Drew Barrymore en Brad Garrett

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

avatar van Pellie
Dit is echt een typische Hugh Grant-film. Lekker flauw, maar toch een zeer serieuze rol houden. Drew Barrymore is af en toe ietswat aan de irritante kant, maar het acteerwerk is verder dik in orde.

Vooral die lekker foute POP-groep maakt deze film een reuze meevaller.

mister blonde schreef:
1,5 voor de opening.
Ik geef 5,0*voor de opening.

3,5* in totaal.

avatar van catweasel
Zoals al eerder gezegd is: de beginscene is het eigenlijke hoogtepunt van de film, welke trouwens een mooi contrast vormt met de concertscene aan het einde van de film.

De combinatie Drew Barrymore en Hugh Grant werkt onverwacht op bepaalde vlakken wel. Helaas blijven de meeste personages en bijrollen zonder enige dimensie.

De muziek speelt een belangrijke rol in de film en die is dan ook dik in orde.

Al met al een aardige film maar niets bijzonders.

***

Gisteren samen met mijn vriendin wezen zien in de bios en ik moet zeggen dat we ons kostelijk vermaakt hebben.
Hugh Grant en Drew Barrymore vormen een leuk liefdesduo. Ze hebben fantastische chemie en de leuke dialogen met scherpe soms beetje flauwe grappen deden mij meer dan eens in mn m&m's verslikken. De film is tevens een heerlijk (tikkeltje foute) jaren 80 ode met leuke muziek.

Ik ben er niet altijd één van de romantische komedies en als echte filmcriticus zijn er een heel aantal opmerkingen te plaatsen en is dit absoluut geen meesterwerk. Maar in zijn genre en als lichtvoetig vermaak is Music and Lyrics verschrikkelijk aanstekelijk en kijkt heerlijk weg, wat wil je nog meer?

***1/2

dé buikspierwork-out; ik heb de hele film door gelachen. Het is echt één van de weinige komedies die ook echt grappig is! Vooral het begin, echt heel stoer.

Ik heb hem twee dagen geleden gezien en nog steeds denk ik aan één stuk door 'POP goes my heart!'

****

Martinator
ik haat hugh grant wat een gevoelig emotioneel mietje is dat, dat is toch geen vent meer en die drew barrymore kan niks anders dan romantische comedy's doe je deze 2 fu*k acteurs bij elkaar krijg je dus dit waardeloos stuk bagger

avatar van Quentin
Natuurlijk hebben we Grant al zo vaak in deze rol gezien, maar het blijft vermakelijk. Leuke feelgood movie met een prima cast maar nergens vernieuwend. 3*

avatar van Tigerlily
Een cliché met een ander jasje. Het oude verhaaltje; twee totaal verschillende personen ontmoeten elkaar, gaan samenwerken, krijgen gevoelens, ruzie, maken het goed, een van hen doet iets doms, weer ruzie, uiteindelijk komt het weer helemaal goed met een hartstochtelijke kus... Ik heb er een hekel aan.

Hugh Grant. Geen slechte acteur, maar ik heb een hekel aan dat puppy-ige gezicht van hem. Je kan zien dat hij al aardig in de veertig is (Hoe oud is ie eigenlijk?)
Ik vind dit een typische: Vergeten acteur doet het met jongere acteur en probeert een beetje een comeback te maken. Zielig.

Verdere comentaren; Oudere zus torent hoog boven de jongere uit. Dat maakt natuurlijk niks uit maar elke keer dat ik ze naast elkaar zag staan dacht ik: 'Wat een enorme vrouw!'

2 sterren

Cliché

avatar van Tigerlily
Danku.

Nog een opmerking: Ik hoop dat Hugh Grant nooit een single uit gaat brengen. Als ie dat doet hoort hij, volgens mij, echt op de hoop van oude acteurs.

avatar van jordybeukeboom
Tigerlily schreef:
Je kan zien dat hij al aardig in de veertig is (Hoe oud is ie eigenlijk?)

46. Ik vind dat hij juist een erg frisse en jeugdige uitstraling heeft. Redelijke tot matige film trouwens

Martinator schreef:

Ik vraag me af of je de film wel gezien hebt, en anders vraag ik me af waarom je er dan naar bent gaan kijken, ik vind je commentaar niet echt objectief en niet bijdragen aan de waardering van de film , maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik geef er zelf 3,5 * voor je weet hoe het eindigt, maar de manier waarop daar naar toe gewerkt wordt is leuk en een aanrader voor liefhebbers van romantische comedy's en die van positive emoties houden een echte "FEEL GOOD"dus

Vandaag naar de bios geweest.
Zeker wel een leuke film!
Dit is nou lekker relaxen, nergens aandenken en gewoon een leuke film kijken.
De jaren 80 zijn zeker mooi weerspiegeld door de openingsscene.

ennuh... POP goes my heart!

ik ga morgen naaar deze film om 04.00 pm ik ben aan de engelse tijd gewend.
Ik hoop dat hij cool is.

Martinator
heeft hugh grant trouwens ooit al eens iets anders gespeeld dan romantische komedie??
ik las 'n interview met 'm waarin hij zij dat als ie iets anders deed dan flopte die maar heeft ie dat ooit gedaan dan??

Topfilm. Prachtige performances, heerlijk geschreven. Muziek is ook erg geloofwaardig.

avatar van soom
Martinator schreef:
Heeft hugh grant trouwens ooit al eens iets anders gespeeld dan romantische komedie??
http://www.moviemeter.nl/film/24607. Het genre van deze film is Mystery, thriller.

avatar van behangdelul
ik kom net uit de bios, overal een 3ster, maar in zijn genre een 4, dus een 3,5....zeker een aanrader en hij zal je niet tegenvallen

cornelis schreef:
heerlijk geschreven.
Wat precies? Dat volkomen inwisselbare script?

ik ga vanavodn met een stel vriendinnen naar de bios... en ben heel erg benieuwd nav jullie berichten ik laat het wel weten zodra gezien...
lekker feelgood movieen goede muziek is altijd welkom als film

avatar van Hanne
Leuke film! Ik ging vrolijk weg bij de bios, de liedje waren best mooi en de humor stond me ook wel aan. Hugh Grant leek me niet zo leuk in deze film, maar ik had het fout, hij is gewoon Hot!
3,5**

Music&Lyrics vind ik persoonlijk een goeie film, alleen het verhaal is een beetje wazig. Op gegeven moment heeft Hugh Grant dat liedje geschreven en nog zeivert de film een beetje door. Wel is ie erg grappig en voor fans van romantische comedy's is ie een echte aanrader!

Nog maal gezien samen met mijn vriendin en het is wat mij betreft toch zo'n heerlijke feelgoodfilm ik doe er een half puntje bij.

****

avatar van soom
Hugh Grant speelt de laatste jaren eigenlijk steeds leukere rollen. Vooral in de beginshots van deze film vind ik Alex erg knap ! Een hele verbetering na Two Weeks Notice, die ik eigenlijk wel een beetje flauw vond. Music and Lyrics is veel spitsvondiger, veel scherper, en daarom voor mij veel leuker. Drew is lekker op dreef, en Hugh krijgt daardoor de kans iets heel goeds te laten zien. Ik genoot van de muziek en barstte regelmatig in lachen uit. Erg fijne film.

Wat een waardeloze film. Er is totaal geen chemie tussen Drew en Hugh. En zonder er een spoiler van te maken: het enige stukje dat emoties zou moeten oproepen, wekte alleen maar irritatie. Een halve ster is eigenlijk nog een kwart ster teveel. En dan te bedenken dat Grant in zulke enorm schattige films heeft gespeeld als Four weddings and a funeral en Love actually. Dit is een absoluut dieptepunt in zijn carrière!

Ik vond dit echt een leuke film! moest echt vaak lachen en de hele film vond ik zeker boeiend

avatar van T.S.S.A.
Hugh is duidelijk op zijn weg terug, na de vreselijke film American Dream. Het is nog geen Notting Hill maar ik heb zeker dubbel gelegen en de combi Drew en Hugh gaf me zeker een warm gevoel.

Goede Rom-Kom 4*

jackowacko36 schreef:

Getuigt in ieder geval van een flinke dosis masochisme en anders van een flinke dosis ongeloofwaardigheid... in beide gevallen chapeau

Anyway, ik snap niet waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over Hugh Grant zijn eeuwige keuze voor dit soort rollen of zelfs dat het een come-back zou zijn. Hij is gewoon perfect voor dit soort rollen en volgens mij zal hij hier voorlopig nog wel even op kunnen voortborduren. Hugh Grant in zo'n rol werkt gewoon... je kunt moeilijk Schwarzenegger of Eastwood hiervoor vragen.

Film op zich is tamelijk cliché met een heerlijk begin....

** van mij

Gisteren naar de avant-première geweest in Antwerpen... Hij valt mee, als ik geen tickets had gewonnen was ik ZEKER NIET naar zo'n film geweest. Hij is redelijk melig, en soms een beetje irritant wanneer het wat langdradig wordt. Hugh&Drew spelen hun rol zeker zoals het moet, Drew is geknipt voor deze rol.

2* voor deze film.

het was een hele mooie filM.op begin komt hij traag op gang maar na een tijdje valt hij best wel mee.soms zit er wel iets komisch in maar het blijft romantisch.als drew.. deed soms wel vervelend met haar stem.
daarom een 4***