All Stars (1997)

Nederland

geregisseerd door Jean van de Velde
met Danny de Munk, Antonie Kamerling en Peter Paul Muller

Zeven vrienden verliezen zich al vijftien jaar iedere zondag op een koude grasmat in hun gemeenschappelijke liefde: voetbal. Ondanks al het plezier dat ze beleven, gaat hun leven buiten het veld een steeds belangrijkere rol spelen. De verschillen tussen de vrienden worden gaandeweg groter. In de dagen voor en tijdens hun historische 500ste wedstrijd leren de jongens elkaar de waarde van hun vriendschap en vooral zichzelf kennen.

Redelijke film, deel 2 is leuker

avatar van Sid-the-gekste
Een geweldige film van goede acteurs..
All Stars Power!!!

R.I.P Antonie Kamerling...
Een 4.0 waard !!

avatar van Robertdeniro
Leuke film, soms wat dik aangezet qua clichés, maar absoluut de moeite waard. Grappig dat hij nu al wat verouderd aanvoelt, de humor blijft herkenbaar en hedendaags.

Grappig.

Zeven vrienden (en wat er aan vast hangt) met een gemeenschappelijk hobby (waar we niets van te zien krijgen) in deze film die veel te licht uitvalt om iets echt boeiend, laat staan iets diepgaand, over deze gasten te vertellen.

deze film vind ik wel grapje
voor dit soort films 3,5 ster geven

Staat nog eigenlijk prima, vandaag de dag.

avatar van Shadowed
Mwa.

Geen a te bijzondere film van eigen bodem, en wederom opnieuw een productie uit eigen handen die me niet heeft weten te overtuigen. Ze blijven toch zowat allemaal stranden op acteerkracht, maar omdat de acteurs elkaar hier langer hebben gezien was het minder merkbaar.

Alhoewel het niet allemaal slecht geacteerd is, liggen de meeste problemen in enkele dialogen en op visuele kracht. Vooral het cameragebruik is ondermaats. Ik vond het lui en simpel in beeld gebracht allemaal, net als het verhaal zelf overigens.

Overduidelijk wel weer een beetje een serieverfilming met de nodige problemen en andere elementen die wel al duizend keer hebben gezien. Familieproblemen, liefdesproblemen en seksuele problemen. Allemaal komt het nog eens voorbij.

Qua humor is er wel iets meer te beleven, maar hilarisch werd het echt nergens. Een paar grappige zinnen, maar de puberale humor die ook vaak voorbij komt en de nodige scheldwoorden waren niet erg leuk om eerlijk te zijn.

Simpel script, matige drama en een speelduur die onnodig lang is. Dan is er qua voetbal zelf ook helemaal niks te zien. Ik heb de serie nooit gezien, dus ik weet niet of voetbal daar wel in beeld werd gebracht, maar ik wilde wel wat sport zien eigenlijk.

Pluspunten voor een vlot tempo toch wel, en het acteerwerk van Acda, Hoes en Sambo was goed. De film is geen hele lange zit, maar toch wel weer ondermaats voor een productie van eigen land. Wel heel merkbaar dat dit overigens uit Nederland komt trouwens.

avatar van rcuppen79
Gisteren de film na ruim 20 jaar weer eens herzien. Ondanks dat ik de film maar 1x gezien had, herkende ik nog opvallend veel scènes.

All Stars is een soort Nederlandse feelgoodmovie over volksport nummer 1: voetbal! Menig amateurvoetballer zal de lotgevallen van de 7 voetballers uit deze film wel herkennen. Zondags ochtend vroeg eruit om te voetballen en de helft van je team die zich voor de wedstrijd al afmeld met één of ander k#$smoesje.

Ondanks dat de film over voetbal gaat, krijgen we maar weinig voetbal te zien in de film. Regisseur Jean van der Velde concentreert zich meer op de gebeurtenissen buiten de lijnen. De personages zijn wat karikaturaal en ook het plot is vrij simpel, maar gelukkig weet de jonge cast met haar enthousiasme veel goed te maken. All Stars is gewoonweg pretentieloos vermaak. De film zou oorspronkelijk de Nederlandse inzending voor de Oscars zijn, maar werd op het laatste moment gepasseerd door de film Karakter die de Oscar uiteindelijk ook won. Een goede keuze ook, niettemin omdat All Stars waarschijnlijk geen enkele kans zou hebben gehad bij de Oscars.

Wat ikzelf wel grappig vond, is dat acteurs Frits Lambrechts en Daniël Boissevain (beiden Amsterdammer) in de film voor Feyenoord waren en Peter Paul Muller (een Rotterdammer) voor Ajax was. Dat moet toch wel een inside joke zijn geweest van regisseur Jean van der Velde.