All Stars (1997)

Nederland

geregisseerd door Jean van de Velde
met Danny de Munk, Antonie Kamerling en Peter Paul Muller

Zeven vrienden verliezen zich al vijftien jaar iedere zondag op een koude grasmat in hun gemeenschappelijke liefde: voetbal. Ondanks al het plezier dat ze beleven, gaat hun leven buiten het veld een steeds belangrijkere rol spelen. De verschillen tussen de vrienden worden gaandeweg groter. In de dagen voor en tijdens hun historische 500ste wedstrijd leren de jongens elkaar de waarde van hun vriendschap en vooral zichzelf kennen.

avatar van qwertzu
Gelukkig maar!

avatar van chiel
De scenes tussen Thomas Acda en zijn vrouw zijn ook geweldig, vind ik. En wat speelt Frits Lambrechts super in deze film.

avatar van Outblasty
Ik ben helemaal weg van de serie dus ik verwacht dat ik deze film zeker leuk ga vinden ! Binnekort maar eens kijken waar ik deze te pakken kan krijgen.

avatar van Outblasty
Beetje dramatisch allemaal, veel meer dan in de serie. Toch wel een vermakelijke film.

avatar van The One Ring
Het drama is wat simpeltjes, het ziet er uit als een tv-film, het acteerwerk van sommige acteurs is van een laag niveau (vooral Sambo is vreselijk) en het gaat over voetbal, een sport waar ik echt niets mee heb. Waarom is de film dan toch zo aanstekelijk? Waarschijnlijk omdat het toch goed het groepsgevoel weet te vangen. Het gevoel van een groep mannen die wel of geen vrienden zijn, maar in ieder geval genoeg met elkaar hebben meegemaakt. Vooral de humor tussen hen pakt goed uit, maar soms ontroerd het ook lichtjes, zelfs al is het drama vaak wat al te makkelijk. All Stars stelt over het algemeen niet echt veel voor, maar de film werkt en daarvoor krijgt hij een kleine 3,5*.

erik1677
Frits Lambrechts is inderdaad super!!

avatar van tims
F a n t a s t i s c h ! Heb er (weer) van genoten

avatar van Number23
Ik vond dit wel een leuke film. De acteurs spelen het leuk en wist ook niet dat dat liedje van wijlen Antonie Kamerling uit deze film kwam. Ben nu wel benieuwd naar het vervolg, kijken hoe iedereen ervoor staat in life.

avatar van Donkerwoud
De film wordt gedragen door de chemie tussen de mannelijke acteurs. De balans tussen leuke onschuldige humor en zwaar drama is soms een tikkeltje zoek; in dat opzicht deed de hierop volgende serie het wel een tikkeltje beter. Desalniettemin is het een film die een leuke franchise heeft gestart en ik heb hem met veel plezier herbekeken.

avatar van SaNDuTjE
Nog steeds een leuke film die dat vooral is door de klik tussen jongens. Daarnaast blijft het leuk om de vele hedendaagse BN'ers op soms amateuristische wijze kleine rolletjes te zien vervullen.
Een goed prima verhaal met een goede balans tussen humor en drama maken dit nog steeds tot een vermakelijke film. Ondanks dat het na iedere kijkbeurt wel wat minder wordt.

avatar van Camorra
Statistisch gezien is 1 op de 5 mannen homo.

All Stars.

Weer eens herkeken voordat ik de nieuwe binnenkort ga bekijken, en blijft toch een leuke nederlandse film die normaal gesproken best slecht zijn maar vond ik deze wel aardig. Zoals iemand hierboven al zij is het leuk om de bekende Nederlandse acteurs in hun jongere jaren terug te zien.
verder spreekt het verhaal van de film me wel aan met wat drama/humor erin gegoten leuk.
Ik vond de serie vroeger wel beter maar ja deze film was zeker niet slecht en toch het (her)kijken meer dan waard.

3 Sterren voor een leuke oude film.

avatar van rep_robert
Een aardige film, maar nadat je afleveringen uit de serie hebt gezien voelt de film toch ietwat teleurstellend aan. De humor is minder aanwezig en de film is af en toe wat te zwaar t.o.v. de serie. Ook is bijna 2 uur ietwat te lang voor een film in dit genre. Gelukkig zijn die lullo's van Swift boys wel echte mannen en komen de rollen niet geforceerd over, iets waar ik me in neerlands cinema wel is aan irriteer.

Erg goede film voor een Nederlands exemplaar!
Mooi verhaal en mooie personages.

avatar van Nicolage Rico
rep_robert schreef:

Vreemd. De film (deze en niet het vervolg) vind ik vele malen sterker dan de serie (hoewel het eerste seizoen nog alleraardigst was). De serie wordt op ten duur veel te plat en over the top, deze film gaat daar veel beter (subtieler) mee om. Helaas hebben ze het platte van de serie doorgevoerd naar Old Stars (n.a.v. de trailer).

Daarnaast is het fijn als een film meer verteld dan enkel komedie.

avatar van rep_robert
Hmm, ik heb 12 afleveringen in de bus gezien terug van Zagreb, dus daar beoordeel ik het op. Daar zat gewoon veel meer humor in en minder moraal. Iets wat ook niet hoeft in een serie natuurlijk.
Old Stars is ook erg plat inderdaad, maar gaat ook teveel het moralistische kantje op het laatste half uur. Misschien dat jou dat meer bevalt. Ik vond het minder dan de serie i.i.g. Ik heb niet veel met die personages, dus ik hoef al dat zoetsappige er niet zo omheen te hebben, al gaat het in deel 2 wel heel erg ver.

avatar van Nicolage Rico
Ik houd niet persé van een moralistisch kantje, maar ik houd zeker niet van al dat platte gedoe, zonder enige klasse.

All Stars (de film) presenteert zijn personages, moet meer uitleggen dan in de serie, dan is het wel fijn dat er iets is dat de personages enigszins bijzonder maakt.

Het grote verschil tussen All Stars de film en de serie + Old Stars is dat eerstgenoemde niet zwaar over the top is, zoals laatste twee genoemden - die puur op lolligheden zijn gebouwd, en daardoor herkenbaar is (zeker als voetballler/liefhebber). Voor mij ook het verschil in kwaliteit.

(verwijderd)
ja helemaal gelijk in ider geval wat je zegt over de serie. Ik heb de trailer gezien van all stars 2 maar dat belooft inderdaad niet veel goeds.
De serie in het begin was nog best goed, maar daarna kreeg het een andere schrijver volgens mij en toen ging 't mis. Acda gaat bijv. dood, en op de begrafenis interesseert niemand zich echt in z'n dood, alleen in voetbalcommentaar dat op z'n begrafenis werd gespeeld. Dat was echt volledig in misplaats, en tegenstrijdig met wat het karakter had verdiend in de serie en in de film. Kijk 's naar de mooie begrafenis van lambrecht, en het peppie en kokkie gehalte van het einde van de serie.
Deze film daarentegen mogen we potverdorie best trots op zijn. Grappig, ontroerend, origineel onderwerp (tot dan toe), en erg goed geacteerd.
Ik heb niks tegen absurde humor, sterker nog ik houd er van, maar dat was ook niet te zien in het einde van de serie. Alleen maar hele flauwe bagger. Dit is toch een pareltje, in mijn ogen.

avatar van krizziz
vermakelijke film

Ik kom niet verder dan 2,5. Ik had er meer van verwacht. Zaten verhalen in die niet liepen of niet aflopen of juist te warrig uitgewerkt is en het acteren laat (in welke nederlandse film niet) weer te wensen over. Hopelijk is het tweede deel beter. Humor was wel grappig, daarom net geen 2.

(verwijderd)
JustB schreef:

acteren is behoorlijk subjectief, maar behalve daphne deckers (die ook niet acteren moest) is 't toch allemaal hartstikke goed, frits lambrechts en zijn zoon, thomas acda en zijn vrouw, kasper van kooten, antonie als dromer, siske als geloofwaardige homo, klaas bruinsma als eikel met een klein hartje, allemaal goed of ben ik nou gek?

avatar van Elineloves
'' Dat is het enige waar ik spijt van heb in mijn leven, dat ik je geen Zero genoemd heb. ''

Vroeger, toen ik nog een jonge tiener was en ik deze film voor het eerst zag, was ik helemaal into Daniël Boissevain. Enkele jaren later, bij de herziening, vond ik Danny de Munk geweldig. En nu, als ik mag wel zeggen volwassen vrouw zijnde, valt Thomas Acda me pas op. Leuke vent. De enige die ik tijdens alle drie de keren totaal niks vond, zowel 'binnen als buiten' All Stars, is Peter Paul Muller. Vind hem een vervelende vent. Van de vrouwen had en heb ik dat met mevrouw Hoes. Oh, en mevrouw Deckers, dubbel brrrr.

Tsja, na de zoveelste keer is het toch wel minder leuk. Minder grappig, stukken saaier en gebeurde er vroeger nou ook zo weinig? Heb ik de film beter in mijn geheugen zitten dan hij is omdat ik jonger was? Vast wel. Wel heb ik, nog steeds, bewondering voor de Munk. Niet de beste acteur maar vind het toch knap dat hij zo'n rol aandurfde.

Benieuwd naar deel 2.

briljant en uniek een film die je gezien MOET hebben

avatar van hellboy.ray
is er al iets bekend of deze film ook op blu-ray gaat verschijnen?
heb die namelijk nog niet kunnen vinden.

avatar van the new guy
Afgelopen vrijdag een minimarathon gedaan, 1 en 2. In mijn herinnering was de film vooral een vergeefse poging tot Nederlands drama. Die herinnering sloeg dus nergens op. Er zitten echt sterke grappen in de film, eigenlijk is het gewoon een geslaagde komedie met hier en daar een hintje drama.

Behoorlijk leuke film die broederschap van jonge mannen, en de daarbij komende dilemma's, toont.

avatar van Spetie
Leuke film, die vooral uitblinkt in de herkenbaarheid.

Er wordt door sommigen goed geacteerd en door sommigen ook niet zo goed. De humor werkt soms wel en soms niet, hetzelfde geldt voor het drama. Toch is het allemaal erg geslaagd, omdat het allemaal zo ontzettend herkenbaar is, maar ook ontzettend realistisch. Sommige zaken lijken wat dik aangezet, maar de meeste situaties komen gewoon echt voor in een voetbalelftal. Ik heb zelf ook jaren gevoetbald, waarvan een aantal jaar bij de senioren en veel zaken waar je dan mee te maken hebt, zie je hier ook terug.

Ja All Stars werkt op de een of andere manier aanstekelijk, en weet op een bepaalde manier heel dichtbij te komen. Best goed dus. Het tweede deel heb ik nog niet gezien, maar wil ik ook zeker nog wel een keertje zien.

Na de deels mislukte versie uit 2011 de eerste uitgave uit 1997 maar weer eens van stal gehaald. Ik heb gelezen dat deze leuke, vlotte, aanstekelijke en herkenbare film over "buitenspel, diepgaan en gemiste kansen" gaat en dat vind ik wel een mooie samenvatting. Verschillende verhaallijnen worden, met een komische noot en een vleugje tragiek, in een lekker tempo verteld. En misschien wel het belangrijkste: je houdt van de personages.

avatar van mnrk
Dit blijft nog steeds een leuke film van Nederlandse bodem....

Het verhaal is natuurlijk gewoon heerlijk simpel en mede daardoor kijkt deze film gewoon lekker weg...

Ook de gehele cast is dik in orde en stralen dit ook uit, er zitten genoeg momenten die herkenbaar zijn voor iedereen...

En het blijft toch nog steeds een leuk nummertje van Hero ...

avatar van jipt
Vond het een erg leuke film over vriendschap en ouder worden, met een aantal hilarische scènes en botte uitspraken. Kent ook een zekere mate van lekker jeugdsentiment. 4*

avatar van david bohm
Best een aardige feelgood film van Nederlandse bodem. De sympathieke personages en het voor mij herkenbare voetbalgebeuren zorgen voor allerlei punten van herkenning. Ook het tijdsbeeld, eind jaren negentig wordt leuk en goed neergezet.