All Stars (1997)

Nederland

geregisseerd door Jean van de Velde
met Danny de Munk, Antonie Kamerling en Peter Paul Muller

Zeven vrienden verliezen zich al vijftien jaar iedere zondag op een koude grasmat in hun gemeenschappelijke liefde: voetbal. Ondanks al het plezier dat ze beleven, gaat hun leven buiten het veld een steeds belangrijkere rol spelen. De verschillen tussen de vrienden worden gaandeweg groter. In de dagen voor en tijdens hun historische 500ste wedstrijd leren de jongens elkaar de waarde van hun vriendschap en vooral zichzelf kennen.

avatar van Sjoerdow
Heb zojuist seizoen 1 besteld bij bol. Deze film is echter al een poos geleden.

Kan me wel herinneren dat de wedstrijden tegen de poldervogels altijd legendarisch waren. Zo'n greppel dwars door het veld heen....fantastisch!

avatar van IcU
IcU
Quido schreef:

Heb er zin in!

Quido schreef:

Ben zeer benieuwd!

avatar van RJS
RJS
Dat zou echt super zijn zeg!

avatar van Verhoeven
Wat Uwe Boll met Duitsland heeft, heeft Ezio Greggio met Italië en Ulli Lommel met Amerika. Maar Nederland heeft er meerdere. Namelijk Jean van de Velde, Paul Verhoeven, Johan Nijenhuis etc. Best wel triest maar tegelijkertijd wel filmmakers die nooit vervelen hoe slecht hun films ook zijn want je blijft erom lachen. Het is wel uitlachen maar het is ten minste iets.

Waar het in All Stars vooral misgaat is de diepgang die Jean van de Velde wil suggeren in dit coming-out-coming-of-age-film van een stel veertigers. De één komt uit de kast, een ander wilt met zijn moeder naar bed, weer een ander weet niet wat hij met zijn leven aan moet en er is nog eentje die niet kan opschieten met zijn vader. Oei. Oei. Oei. Wat krampachtig allemaal. Alsof je aan het kijken bent naar een extra uitgespannen aflevering van GTST.

Buiten de zogenaamde diepgang om slaagt Jean van de Velde eigenlijk op geen enkel ander gebied. Zou hij ooit gehoord hebben van de mise-en-scène? Camerawerk, montage, muziek en acteerwerk werken eerder op de lachspieren dan wat anders. Je kunt het de beste man ook niet kwalijk nemen. En dan die kleding en kapsels (Daphne Deckers). Wat een ramp.

Och ik heb me geen moment verveeld. Hier Jean twee sterren voor de moeite.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Voetbalvermaak.

Soms werkt de humor rondom dit vriendenclubje dat elkaar treft op het voetbalveld. Helaas werkt het vaak ook niet. Dat zit hem vooral in het rommelige verhaal, waarbij niet alle zijplotjes even interessant of leuk zijn. Ook de acteerpresties zijn onevenwichtig.

Met het verstand op laag en een bakje chips in de maag, valt de film makkelijk weg te happen. Echt goed wordt het helaas nergens.

Redelijk.

avatar van Paradise Boy
Gewon een leuke Nederlandse filmproduktie met een voor velen zeer herkenbaar vriendschaps/ voetbal thema

avatar van wess16
Verheug me nu al op Old Stars. Tv-serie was ook briljant, alles al tien keer gezien, maar lig elke keer weer dubbel.

avatar van Movie Jim
Ik kan gewoon geen genoeg krijgen van deze film zo geweldig net als de serie. Ik ben me nu al aan het verheugen op het vervolg van All stars Old stars. Alleen jammer dat de Brabantse Berrie gespeeld door Frank Lammers die in het 3de seizoen van All stars voorkomt. en Nemo de broer van Hero gespeeld door Cas Jansen niet meedoen. Cas Jansen was altijd voor de nep dan verslaafd aan wiet en dat zien we dan vaak terug in de serie hij is gewoon geweldig die patser. Net als Berrie een rijschoolinstructeur ook echt geweldig. Maar om nog even over de film op terug te komen ik durf geen hogere score te geven ik weet niet waarom maar zo vind ik het wel goed 3,5.

avatar van Mega-Video
Nu helaas weer mijn aandacht getrokken. Dit door het verdrietige bericht dat Antonie Kamerling is overleden. Heb deze film toen al zeer gewaardeerd door zijn herkenbaarheid m.b.t. vriendschap en de humor en tegenslagen die dit met zich meebrengt, met voetbal als bindmiddel. Ga deze film snel kopen, huren of whatever als je deze niet kent. Hij is en blijft de moeite waard, ook als je niet van voetbal houdt!

Morgen op Nederland 3 om 20.00 uur.

avatar van soom
.... Vanwege het overlijden van Antonie Kamerling.

Hij was weer op tv. Blijft sentiment, alles klopt gewoon. Vrienden voor het leven

avatar van filmliefhebber92
ik vond hem niet echt grappig. Ik heb maar een keer een lach op mijn gezicht gehad en dat was met acda en die grasmaaier. dacht dat het een komedie was, maar goed de serie was beter. Ik houd sowieso niet van nederlandstalige films.

avatar van tims
filmliefhebber92 schreef:

Gelukkig hou je wel van Winnetou ...:(

tims schreef:

Gelukkig hou je wel van Winnetou ...:(

wat heeft dat er nou mee te maken

avatar van Nicolage Rico
Was destijds (1997) mijn favoriete film. Mede door de herkenbaarheid.

Gister op het eerste half uur weer eens bekeken sinds ja-ren. Ook al staat deze film in mijn geheugen gegrifd - ik weet precies wat er gaat gebeuren bij iedere scene. Nog steeds zeer de moeite waard, het viel me zelfs reuze mee. Een aantal gedateerde grapjes, en het acteerwerk is niet altijd even goed - wmb zijn de acteerprestaties van Peter Paul Muller verreweg het best. Nog steeds erg moeten lachen, ook om de totaal verschillende types.

Nog steeds een ruime 4*, ook al is het omdat ik een zwak heb voor deze film.

Overigens ligt het niveau van de film vele malen hoger dan die van de serie (zeker de afleveringen van laatste seizoenen, die bijzonder over-the-top waren)

avatar van moviemafketel
Inderdaad heel herkenbaar. Tas inpakken en op naar de voetbalclub. Op vakantie met het team, ruzies en vooral heel veel lol. Even 90 minuten doen alsof alles ervan afhangt en dan na afloop nog 5 minuten over de wedstrijd ouwehoeren en dan bieren en een patatje speciaal naar binnen werken.

Heb gisteren een keer niet gekeken, maar al tig keer gezien. Ik vind het een hele leuke pakkende Nederlandse Film. Acteerwerk is ondergeschikt aan de de verhaallijn. veel emoties uit het echte leven komen goed naar boven. Ook wel aardige muziek.

Vind de film ook veel beter dan de serie. Er komt een vervolg Old Stars, alleen jammer dat Antonie niet meer mee kan doen. Ben wel erg benieuwd wat ze ervan gaan maken.

avatar van HarmJanStegenga
Ach man, jullie zijn zelf homo.

avatar van JohnMcLane
HarmJanStegenga schreef:
Ach man, jullie zijn zelf homo.

Vond de film nog steeds even leuk als toen. Was ook verslaafd aan de serie. Tja, snap dat de film werd uitgezonden vanwege Antonie's overlijden en hij was ook heel leuk maar Danny de Munck was voor mij de ster van zowel de serie als de film.
Daphne Deckers? Ik bleef maar naar die opengesperde ogen staren.......

Rust in vrede Antonie, jammer dat je er niet meer bent.....

avatar van Qar
Qar
Lupussy Galore schreef:
maar Danny de Munck was voor mij de ster van zowel de serie als de film.

Hij zat toch niet meer in de serie, Bram werd daar door iemand anders gespeeld.

Qar schreef:

Hij zat toch niet meer in de serie, Bram werd daar door iemand anders gespeeld.

Oh, is dat zo? Vergeten dus.....tjsa.....ik herinner me Danny omdat ik hem zo opvallend goed vond. Toevallig vertelde iemand me vandaag dat de serie in 2007 of 2008 herhaald is op tv. Dus Danny zat helemaal niet in de serie? Zal ik de film toch wel leuker hebben gevonden en heeft de Bram in de serie kennelijk geen indruk op gemaakt......kan hem niet voor de geest halen.....ouch......

puckb96
Wat erg dat Antonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegd. De film een keer op tv gezien. Top lied "toen ik je zag"

avatar van tevelenco
Deze film na lange tijd weer eens op TV gezien.
En ik vond het leuk om weer eens te zien.
Het verhaal sprak me wel aan en er zitten leuke typetjes in en veel geslaagde grappen.
Kortom ik heb me prima vermaakt.

avatar van qwertzu
Vind dit echt een hele leuke humoristische film.
Ook wel heel herkenbaar.
het plezier van de acteurs spat van het scherm, echt een goede chemie onderling.
De serie was ook super, maar de film op zich vond ik beter.
Vooral het verschil in achtergrond van de "team-genoten" en daarbij toch de onderlinge verbondenheid maakt het verhaal sterk.

avatar van filmliefhebber92
humor ik heb niet echt kunnen lachen behalve met dat zinnetje jullie zijn zelf homo's. Als je een paar voorbeelden zou willen geven dan kan ik het misschien begrijpen.

avatar van qwertzu
Nou b.v. dat Peter er nooit bij hoort omdat hij er pas later bij gekomen is
Dat Bram te horen krijgt dat hij toch wel even had kunnen doorgeven dat de wedstrijd vroeger gespeeld zou worden terwijl hij vanuit azie alles en iedereen afgebeld heeft.
Dat Willem de kinderen naar bed moet brengen en sport zit te kijken.....en dit is nog maar het 1e halfuurtje....
Hoeveel humor wil je hebben.

avatar van filmliefhebber92
nou ja jij mag daar om lachen van mij, maar mij doet het niet eens glimlachen terwijl ik anders overal mee moet lachen (tot vervelens toe van mijn omgeving) maar nogmaals als jij daar mee kunt lachen dan mag dat uiteraard.