ad
  • 8.078.487 stemmen

The Alphabet Killer (2008)

Thriller / Drama | 98 minuten

Genre: Thriller / Drama

Geregisseerd door: Rob Schmidt

Met onder meer: Eliza Dushku, Cary Elwes en Timothy Hutton

Releasedatum: 7 november 2008

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Alphabet Killer

"Based on a true story."

Megan Paige is een extreem gedreven politieagente in de stad Rochester. Haar verloofde Kenneth werkt bij hetzelfde korps. De twee krijgen te maken met een gruwelijke zaak waarbij een 10-jarig meisje is verkracht en vermoord. Het blijkt om een seriemoordenaar te gaan en Megan raakt volledig geobsedeerd door de zaak. Zo erg dat ze waanbeelden krijgt, schizofreen wordt, haar relatie verbreekt en opgenomen wordt in een inrichting. Twee jaar later vindt er echter een gelijkaardige moord plaats en de inmiddels redelijk opgeknapte Megan zal een rol gaan vervullen.

image

Kathy Walsh

Ray Gullikson

avatar van K. V.

K. V.

'k had eens zin in een thriller, dus deze maar eens geprobeerd. 'k vond het geen misse film. Geen meesterwerk, maar hij keek toch vlot weg.

De cast was niet slecht, niet waw, maar ook niet slecht.

Leuk om eens gezien te hebben, niks bijzonders, maar niet slecht.

avatar van Daan258

Daan258

Leuke thriller.

Het verhaal was niets bijzonders, maar wist mij goed weten te boeien tot het eind.

Spannend was het niet echt en het acteerwerk kon ook iets beter, maar over het algemeen een prima thriller. Ook het einde was niet verkeer.

avatar van IH88

IH88

The Alphabet Killer

Een wat teleurstellende thriller met een trage opbouw en een verhaal dat maar niet spannend wil worden. Een jacht op een seriemoordenaar moet ijzingwekkende spanning opleveren maar in deze film is dat ver te zoeken. De sfeer is op zich wel lekker naargeestig en grauw en Dushku doet het wel aardig als politieagente die jacht maakt op de seriemoordenaar.

Zelf heeft deze Megan aardig wat psychische problemen maar naar het hoe en waarom blijft het gissen. Het verhaal kabbelt rustig voort en je zit eigenlijk te wachten wanneer er wat meer vaart in het verhaal komt. De dader komt op een gegeven wel heel nadrukkelijk in beeld, want de seriemoordenaar moet natuurlijk wel iemand zijn die dicht bij de hoofdrolspeelster staat... Het einde is op zich wel leuk gevonden maar spannend? Nee, nog steeds niet.

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

Zinema schreef:

Afgehaakt na 5 minuten. Toen het eerstgevonden kinderlijkje iets te nadrukkelijk dood speelde.

Je ziet haar meerdere malen knipperen met haar wimpers en haar dichtgeknepen ogen trekken heen en weer. Onbegrijpelijk dat een regisseur zo een 'goof' mist..

Beetje jammer.

Haha ja...dat zag ik ook. Daarom vroeg ik me af of ze wel echt dood was. Daarna nog dat schik momentje