The Alphabet Killer (2008)

Thriller / Drama

geregisseerd door Rob Schmidt
met Eliza Dushku, Cary Elwes en Timothy Hutton

Megan Paige is een extreem gedreven politieagente in de stad Rochester. Haar verloofde Kenneth werkt bij hetzelfde korps. De twee krijgen te maken met een gruwelijke zaak waarbij een 10-jarig meisje is verkracht en vermoord. Het blijkt om een seriemoordenaar te gaan en Megan raakt volledig geobsedeerd door de zaak. Zo erg dat ze waanbeelden krijgt, schizofreen wordt, haar relatie verbreekt en opgenomen wordt in een inrichting. Twee jaar later vindt er echter een gelijkaardige moord plaats en de inmiddels redelijk opgeknapte Megan zal een rol gaan vervullen.

avatar van Werwolf
Nadat The Wrong Turn me verbazingwekkend genoeg prima was bevallen, kijk ik nu ook uit naar deze film.

avatar van notorious_kim
ik ben benieuwd naar deze film! Eliza Dushku is een geweldige actrice.

crack1
Ziet er inderdaad goed uit !

Official sites for
The Alphabet Killer (2008)

Ik heb deze film gisteren gekeken. Ik vond het een slappe film. Best jammer , want het verhaal op zich vond ik erg goed! Al met al vind ik deze film slecht gemaakt.

Het acteerwerk is niet overtuigend, Eliza Dushku vond ik erg gemaakt spelen.

Waterkers schreef:

Het acteerwerk is niet overtuigend, Eliza Dushku vond ik erg gemaakt spelen.

maar toch een 3 huhhhhh??????

Eliza Dushku zit bij mijn nog in het hoofd als Tru Davies in Tru Calling (goede serie) en doet het hier als de schizofreene Megan Paige zeer degelijk.
De film zelf was wel te doen op het voor mijn persoonlijke slechte einde.
Er zit trouwens ook nog een topp-less scene van Eliza Dushku in en ik moet zeggen ze zien er mooi en stevig uit

avatar van wimruys
Ik had hier meer van verwacht. Op zich geen slecht verhaal, maar het kon beter uitgewerkt worden. De acteerprestaties van Eliza Dushku waren niet opperbest, soms irritant.

echt een goede thriller, veel schik momenten, mooie vrouw, ik kreeg er de rillingen van, dit is echt een aanrader als je van spanning houd

avatar van ralfsjam
The alphabet killer is in mijn ogen een zeer doorsnee thrillertje die aan alle kanten wat losjes aan elkaar hangt. een echte wie heeft het gedaan film,waar je pas op het einde te weten krijgt wie het gedaan heeft zonder daar langzaam aanwijzingen voor te krijgen. van de hak op de tak met hier en daar matig acteerwerk van alle acteurs.
zeker Eliza Dushku was tegenvallend. een beetje een B-film met aardig camerawerk op z'n tijd. ik heb hem afgekeken, maar denk dat menige tv-serie meer aangrijpend is. klein beetje jammer...
ook de poster slaat nergens op... geen blad op een dood lichaam gezien!
2.5 voor de moeite

avatar van martenaria
b-film is het zeker. een waardeloze b-film dan wel.

avatar van eppy
wat een flutfilm en wat een raar einde.
is dit nou op waarheid berust of niet, en zo ja wat beweegd iemand om een verhaal vanuit het oogpunt van een schizofreen te verfilmen die leven zowiezo in hun eigen wereld.....

avatar van movaxx
Ach ja wat moet je hier nou over zeggen.
standaard thriller waarbij ik niemand heb kunnen betrappen op goed acteerwerk.
het verhaal is redelijk maar door het slechte acteerwerk begon de film wel erg te irriteren.
Een 2,5 is wel op z’n plaats.

avatar van martenaria
dit verhaal gaat niet over een seriemoordenaar maar over een zeer jonge politieagente die half gek is maar toch gewoon de show runt. geloofwaardigheid is ver te zoeken. geen idee wat het doel is van zo'n film

avatar van lagaiske
Die Eliza Dushku zou beter geen hoofdrol meer krijgen in dergelijke Thrillers want ze acteert echt ondermaats.
Zoals velen hier al zeggen is het een flurt einde.
Zonde van mijn tijd en verspilde dvd.
Ik had hier toch wel veel meer van verwacht.

avatar van john constantine
Dit was echt niks. Reggieseur van Wrong Turn denk je aan een lekker enterainmende thriller, ik had af en toe gewoon de neiging om dat ding af te zetten. Vond hem ook best voorspelbaar, had naar het eerste half uur al in de gaten wie de moordenaar was. ook jammer. En het werd nergens spannend.

Jammer vond Dushku ook niet zo lekker meer eruit zien in deze film!

avatar van APPEL68
Verwachtte een beetje mystery met de visioenen, niet dus!
Aardig tot driekwart, en daarna begint de film echt slecht te worden, het lijkt tevens of de 'batterijen' van de hoofdrolspeelster op zijn...
Helaas, leuk concept, zeer matige uitwerking.

Ik sluit me bij deze aan bij Appel68.
Het lijkt allemaal het sfeertje te hebben van een mysterieuze thriller.
De ingredienten die ook de serie"Medium"heeft.
Maar de film laat het afweten wanneer de moordenaar wel erg voor de hand ligt en eigenlijk ook vergezocht is.
Einde is niet echt bevredigend.
Een onvoldoende gaat me net te ver daarom houd ik het een kleine

avatar van mixmaster
inderdaad niet wat je verwacht te gaan zien , deze film.

te weinig spanning en te langdradig en veel en veel te voorspelbaar.

jammer want dit waargebeurd verhaal had veel beter verdiend.

avatar van Elineloves
Ik vond deze film juist wel erg verrassend. Ik vond de spanning goed opgebouwd, en ook over de acteurs heb ik weinig te klagen. De film bleef mijn aandacht behouden. Beter dan verwacht!

avatar van glimmerman2000
Vrij behoorlijke film vind ik dit.
Het verhaal vind ik zelfs zeer sterk in deze film.
Een erg frustrerend einde, wat wel jammer is.
Michael ironside had geen grote rol, maar speelde weer erg sterk.
Een aanrader deze film!.

avatar van Miss Sway
Ook ik vond de film veel te langdradig en voorspelbaar. Eliza Dushku is een goed uitziende vrouw maar kan niet bepaald goed een personage neerzetten, acteert voor geen meter. Ik vond haar nog het beste in de serie 'Buffy the vampire slayer' en dan houd het op.
Kortom een saaie film met zeer veel ongeloofwaardigheden, zonde van mijn tijd geweest.

Goeie film.....spannend naar mijn idee, met name omdat het op waarheid berust. Ik vraag me af of de hoofdrolspeelster daadwerkelijk aan schizofrenie lijdt en/of ze niet gewoon contact heeft met de geesten van de slachtoffers, die haar uiteindelijk wel tot de juiste dader leiden. Jammer....open einde...

avatar van benan89
Ik vondt dit een goede film. Er werd heel veel spanning opgebouwd.
Soms ging het een beetje te snel....
Vind dit soort films heerlijk, tot het einde puzzelen wie het heeft gedaan en je weet dan ook weer eens wie het heeft gedaan, voor de verandering want hoeveel van dit soort films eindigen niet met een open einde....
Goed geacteerd en goede cast!

van mij 4,5*

was niet onder de indruk van deze film. Eliza Dushku acteerde nogal stroef vond ik. Zo nu en dan was het gewoon niet geloofwaardig en irriteerde het mij. Verhaal was ook niet flimwaardig. Slecht einde ook.

Ik vond de spanning behoorlijk tegenvallen. Acteerwerk kon beter maar slecht was het ook niet. Misschien had ik teveel van de moordenaar verwacht in plaats van een politieagente die zo nu en dan niet alles op een rijtje heeft.

avatar van hannes64
Viel mij zeker mee.
Dushku is en blijft een mooie vrouw, en ze acteert ook niet onaardig.
Had veel meer van Hutton verwacht......Dushku draagt de film met gemak.
2.5, voor de mooie Dushku en `t verhaal.

avatar van Toontje35
Wel ok deze film. Kon mij niet echt boeien

Ondanks dat het waar gebeurd is, zaten er toch wat vreemde dingen in

avatar van medansavamhel
Een aardige film. Erg geboeid was ik echter niet, tot nabij het einde. Het laatste kwartier vond ik wel erg interessant. Wat de film mist is een grote portie spanning. Dit had iets moois kunnen zijn in de trend van Gothika.

avatar van _Moonwalker
Vond het wel een aardig verhaal. De spanning van het werk, plus een workaholic die niet van opgeven weet. Leuk, maar houd dan de spanning er aub in. Ook leuk dat ze twee genres mixen: namelijk Horror en Thriller (kon geen drama in de film ontdekken), maar om daarbij ook een mysterie á la Agatha Christie te proberen te verwerken, dan wordt het een chaos.

Al bij al leuk om naar te kijken zonder te veel na te denken en als je verder niets te doen hebt.