ad

Geregisseerd door: David S. Goyer

Met onder meer: Justin Chatwin, Margarita Levieva en Marcia Gay Harden

Releasedatum: 27 april 2007

Over The Invisible

"Life, death and something in between."

Nick wil naar Londen gaan nadat zijn vader is overleden en zijn moeder geen gevoelens lijkt te hebben. Maar op de avond van zijn vertrek wordt hij door Annie en haar vrienden in elkaar geslagen omdat Annie denkt dat Nick haar heeft verraden aan de politie voor een diefstal die ze gepleegd heeft. Voor dood achtergelaten komt Nick in een schemerwereld terecht tussen leven en dood. Nick probeert zijn eigen leven te redden, maar er is één nadeel; niemand hem kan horen of zien en niemand weet waar zijn lichaam is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

mikey

Overdreven dramatische tienervariant op de twilight zone. Merkwaardige personages (die vervelend worstelen met zichzelf) worden niet goed afgerond tegen het einde. Tv film voor generatie IK met een typisch lelijk uiterlijk.

avatar van Seifer

Seifer

Ik was van plan om Casino te gaan, maar toen ik zag dat de film pas na 12 uur is afgelopen had ik er geen zin meer in. Kijk zo'n film liever zonder al die reclame blokken.

Maar goed, dit is een aardig filmpje al valt het einde wel een beetje tegen. Maar er zaten ook wel goede scenes in, zoals het stukje met de vogel die even terecht komt in de schemerwereld. Verder zaten er ook wat vreemde dingen tussen. Waarom voelen de duiven wel dat hij als geest aanwezig is, maar zo'n getrainde speurhond niet?

avatar van Riddierid

Riddierid

Eerst vond ik het een hele goede film tot het einde dat vond ik niet echt professioneel en gepast bij de film maar toch een 3,5 omdat het toch wel een spannende en vermakende film was

I see you

Ik vond dit een goede film. Prima uitgevoerd en fijne songs erbij. Eerst dacht ik dat het een gemiddelde highschool film zou worden, maar dat schoolaspect valt eigenlijk snel weg.

De periode dat de jongen onzichtbaar is en zijn omgeving probeert te overtuigen dat hij nog levend in een put ligt, terwijl de tijd dringt, maakt de film behoorlijk onderhoudend en spannend.

Het gaat in deze film meer in het algemeen om mensen en hun relaties, hun gedrag en de gevolgen ervan, vriendschap, verwerken van verdriet en ook over spijt, begrip, inkeer en vergeving, leven en dood.

Een mooie en ontroerende film.

Dreiecke schreef:

maakt de film behoorlijk onderhoudend en ..

Onderhoudend zou ik deze film nooit durven noemen, qua storytelling. Aan de andere kant weet ik nooit precies wat mensen bedoelen met dit woord.

Dreiecke

Dat er doorlopend iets gebeurt en dat dat boeiend blijft. Geen saaie stukken bv.

Tenminste, dat versta ik eronder

mikey

Is het niet solide: zit verhaal zit sterk en goed in elkaar? Dat je niet met vragen blijft zitten zoals: wat gebeurt er uiteindelijk met de agenten, de 2 knokploegleden, de autodief, moeder, gepeste vriend...? etc. etc. Waar heeft het gangstermeisje autorijden geleerd?

Dreiecke

Autorijden kan toch bijna iedereen van 16 in de VS?

Wat gebeurde met de anderen? Ik heb mij gefocust op de hoofdrolspeler en het meisje Annie en de relaties die zij hadden. Ik vraag mij niet bij elke film af hoe het met de bijrollen verder ging in hun leven.

Eh, misschien komt er nog een deel 2 met de rechtzaak tegen de pestende jongens en met het verhaal hoe de andere gepeste jongen precies genas en hoe het verder ging met de afrondende administratie door de agenten…

mikey

Nou ik ben geen 16 meer maar zo autorijden zal ik wel nooit kunnen, al driftend tussen de politieauto's door. En hun relaties zijn niet eens afgehandeld.. over welke relaties heb je het dan? Het is niet eens duidelijk of die monteur doodging bijvoorbeeld

Dreiecke

Ik haalde niet voor niets die qoute aan Het is hetgeen Nick tegen Annie zei aan het eind van de film. Annie kon Nick nl wel waarnemen (naast dat dieren dat konden) in haar latere toestand van ontvankelijkheid en overgave (inkeer) en er werd erg mooi omgegaan met de grens tussen leven en dood en met een ongeziene wereld en hoe werelden elkaar raken en beïnvloeden en hoe ongeziene banden kunnen bestaan.

Ik denk dat je dit dan gemist hebt of niet gevoelig voor dit soort dingen bent?

Het gaat hier o.a. over verder kijken dan het oog kan zien: the invisible - het ongeziene

Dreiecke schreef:

Ik denk dat je dit dan gemist hebt of niet gevoelig voor dit soort dingen bent?

Oh ja jij hebt een antenne voor dit soort dingen toch?

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/mysteriefilm...

Prima verhaal, vond wel spannend...

Uitstekend acteerwerk...

Perfect achtergrond muziek/geluid (Dolby Digital)...

Super HD kwaliteit...

Het is een moeite waard...

avatar van The Beast

The Beast

Een hele mooie film, heel goed geacteerd, een mooi verhaal gebaseerd op wat er tussen leven en dood is.

Goed uitgewerkt, hele apparte film.

Het enige minpunt vond ik eigenlijk dat je niet zag hoe het afliep met die vriend van Nick, en die "Vrienden" van Annie, sinds die mede verantwoordelijk waren, maar dat valt dan ook in het niets tegenover het mooie verhaal.

3.5

avatar van jerry r

jerry r

in het begint best aardig op het einde toe iets minder.

maar de muziek van marco beltrami maakt veel goed bij sommige scenes in de film.

avatar van witboek

witboek

Een goede film voor jongeren. Zelf vond ik hem wat kinderachtig.

avatar van serrotone

serrotone

Voor mij een prima film. Acteer werk was prima, beeldopnames waren sfeervol, en het concept was sterk, maar ze hadden wel wat meer effecten mogen gebruiken met de 'tussenwereld' om het net wat boeiender te maken. Ook hadden ze wat meer uit het verhaal kunnen halen. Het eind was voor mij nogal ongeloofwaardig en wat aan de rare kant. Maar verder heb ik goed genoten van deze film.

avatar van arno74

arno74

Een hele verrassende film die je vaker lichtjes op het verkeerde been zet, waardoor de film patronen doorbreekt en lekker onvoorspelbaar wordt. De film zit goed in elkaar, alleen jammer dat de schrijver van het script het einde weer moest afraffelen. Gemiste kans. De laatste 30 minuten doen de film geen goed, en dat einde... We worden doodgegooid met zoete happy endings waar het niet nodig is, deze film schreeuwt er wel om en dan doen ze het een keer niet... zucht. Dat kost punten.

Ondanks dat toch 3,5 magere sterretjes omdat het op zich wel een bijzondere film is die zeker niet verveelt, de spanning goed vast houdt, en prettig wegkijkt.

avatar van frans123

frans123

• 2042 berichten

mikey schreef:

wat een stomme vragen zeg!!!

frans123 schreef:

wat een stomme vragen zeg!!!

sorry, ben vergeten welke film dit is fransje.

Tarkus

Hoewel ik er veel meer van had verwacht is de film toch nog redelijk goed.

Het verhaal is wel prima, maar de uitwerking is wat langdradig en ook de vertolkingen hadden beter gekund.

Misschien is de originele, Zweedse film beter ?

avatar van Proeneke

Proeneke

Ik vond t een vervelende flutfilm.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matig high school teenager drama met een vrij slap verhaal en matig acteerwerk. Erg origineel is het allemaal niet, het out of body experience gedoe is al vele malen eerder gedaan en beter. Typisch een filmpje voor de zondagavond op rtl 4.

avatar van Marbles

Marbles

Niet slecht deze film en het einde vond ik juist heel goed.

Onderhond

Beetje lastig.

De film ruikt soms een beetje naar een young adult verfilming, met tieners die net iets té volwassen en zelfstandig zijn, een bovennatuurlijk element en een wat hoekige romance die nooit echt gemeend aanvoelt. Deze film heeft vooral pech dat die young adult verfilmingen meestal niet zoveel voorstellen en grossieren in meligheid, terwijl deze film wél aan de goeie kans van de balans blijft.

Blijkbaar is het een verfilming van een Scandinavische film (op zijn beurt weer een verfilming van een boek). Ben niet bekend met het dubbele bronmateriaal, dus de young adult angle zou nog steeds kunnen, maar het is duidelijk beter dan de films die het genre groot hebben gemaakt.

Het hele limbo gegeven is niet zo bijster origineel, ook eentje waar je alle kanten mee uitkan. Van comedies tot romantiek, mysterie en horror, ik heb er in elk genre wel een paar gezien denk ik. The Invisible richt zich vooral op het mystery/drama aspect, waarbij vooral de poging tot communiceren een hekel punt blijkt.

Dat dieren uiteindelijk deel van de sleutel blijken zal voor de meesten geen verrassing zijn vermoed ik, ook de afwikkeling van het verhaal is niet al te verrassend, maar wél een leuk detail vond ik de manier waarop limbo werkt in deze film. De acties die in het hoofd van de half dode wel lijken te gebeuren, maar de wereld die zich steeds reset alsof er niks gebeurd is is een fijne toevoeging en zorgt er toch zeker voor dat het eerste deel erg vlot door te komen valt.

Acteerwerk is wat beperkt, vooral de moeder (Harden) is een stevige miscast. Visueel is het solide (en net dat beetje meer soms) en qua tempo zit het ook wel goed. Afwikkeling in de tweede helft is voorspelbaar, maar het drama werkt wel en dankzij het momentum van het eerste deel wordt het nooit echt vervelend.

Geen slechte film dus, veruit het beste ook wat Goyer gemaakt heeft (al moet ik Zig Zag nog wel zien). Wie ondertussen niet allergisch geworden is aan de nasmaak van het hele young adult gebeuren heeft met deze film een redelijk mysterietje te pakken.

scorsese

Matige film over een jongen die het aan de stok krijgt met een criminele schoolgenoot. Op zich wel een aardig verhaal met een redelijk originele opzet. Echter was de film gebaat bij een betere introductie van de hoofdpersonages. En het hele tussenwereld-gebeuren voegt lange tijd eigenlijk maar weinig toe. De film ziet er verder wel goed uit.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2075 stemmen

Toch een meer dan aardige film.

En dat komt vooral door het wereldje dat voor Nick gecreeert wordt. Mensen kunnen Nick niet alleen niet zien, maar alles wat Nick uithaalt gebeurt ook niet in de levende wereld. Dit, samen met het aardig uitgewerkte drama, zorgt voor een zeer onderhoudend filmpje. Visueel had het wereldje echter nog wel wat verder aangekleed mogen worden, en het acteerwerk was ook niet altijd op niveau. 't Zijn maar kleine dingetjes, want verder valt er dus best wat te genieten.

Kleine 3*.