Mr. Bean's Holiday (2007)

Alternatieve titel: Bean 2

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland
Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Steve Bendelack
met Rowan Atkinson, Emma de Caunes en Max Baldry

Mr. Bean wint een vakantie naar Frankrijk. Hij pakt zijn koffer en camcorder en verlaat het natte, troosteloze Londen. De reis naar de Franse kust verloopt echter niet zo vlot als gewenst. Overal waar hij komt, krijgt de eeuwig stuntelende Bean te maken met ongelukjes en toevalligheden. Aan het einde van zijn tocht door het Franse platteland wacht het mondaine Cannes. Onderweg heeft Bean gezelschap opgescharreld: het zoontje van een Cannes-jurylid en een eerzuchtige actrice wijken niet van zijn zijde.

Dick2008
Dick2008 schreef:
De film begint leuk maar daarna zie je dat het moeilijk is om een film continue leuk te houden, want de grappen worden vaak enorm gerekt. Begrijpelijk anders haal je de speelduur niet. Het eigenlijke verhaal is in 10 minuten ook wel te vertellen. Vooral in het midden wordt wat mij betreft de mist in gegaan met twee heel lang durende scènes achterelkaar, met het brommertje en het huisje. Dat vind ik dan ook het minste gedeelte van de film. Zolang ze niet bedorven zijn is Mister Bean wel gek op oesters dus dat klopt niet maar het is leuk Jean Rochefort te zien. En Mister Bean in Duits uniform, haha prachtig.

Het blijft toch grotendeels een leuke film om zien. Niet alleen zitten er veel onvoorspelbare grappen in, het levert bovendien ook nog mooie plaatjes op, waardoor het ook een prima vakantiegevoel weet mee te geven. Ook hebben ze er een kundig eind aan weten te maken door het gebruik van Mister Bean's camera en met La Mer. 5.0

(Ook al weer) Minder leuk dan gedacht en ook (al weer) minder dan de eerste film. Het probleem zit hem vooral in de langdradigheid van scènes. De taalbarrière kan ook een rol spelen, hoewel Bean weinig tot niks zegt. Maar de grapjes van Mr. Bean komen er niet overal even goed uit, al zal dit aan het verhaal liggen. Bean die de hele tijd met zijn camera in de weer is, wordt op gegeven moment wel wat vervelend. Rowan Atkinson doet wel zijn best om er nog een leuke film van te maken. Hoewel de film in een hoog tempo begint wordt hij al gauw nogal traag. Het laatste gedeelte blijft leuk, met Dafoe die zichzelf heel geweldig vindt. Maar overal het algemeen zijn in deze film de tegenspelers, net als in de eerste film ook al matig. Minder gelachen dan met die andere film, maar blijft toch leuk/mooi gemaakt. 4.0

avatar van Gang_Star
Dat ik altijd vergeten ben om op deze film te stemmen verbaast me. Al met grote regelmaat gezien, en keer op keer prima mee vermaakt. Leuker nog dan Bean: The ultimate disaster movie. Het verschil zit juist in de rol die Rowan Atkinson vertolkt. Hierin komt het personage meer tot zijn recht en lijkt het dus ook op de tv-serie. Maar dan een lange aflevering. De kracht van Mr. Bean is (naar mijn mening) wanneer hij niet praat maar zijn kaken stijf op elkaar houd zoals hij dus wel in deze film doet.

Grappige film met een leuke sfeer!

avatar van hijman1946
Ik heb lang geleden toen Rowan Adkinson in nederland was een intervieuw met hem gezien op tv.
In werkelijkheid is hij een zeer serieuze acteur,die elk gebaar ,elke gezichtsuitdrukking van tevoren diep instudeerd tot in het perfecte,Topacteur voor mij.Dat hoedje wat de lucht in vloog etc hoe verzinnen ze het

Hele leuke film en zeer vermakelijk!

avatar van Vdk_Movie
Mr. Bean, altijd lol!

Heerlijke feelgood film met goede sfeer! Al meerdere keren gezien, maar blijft leuk

Tarkus schreef:
Deze film valt me echt tegen.
Het verhaal is zeer zwak, en mochten er niet enkele toch wel geslaagde grappen inzitten, die zo eigen zijn aan Mr. Bean, dan zou deze film nog lager scoren dan nu.
Ik vind ook dat Frankrijk, op een paar scènes na, slecht in beeld is gebracht.
De eerste Bean-film was stukken beter dan dit, ondanks enkele geslaagde grappen die de film in zijn geheel niet kunnen redden.

De film is me bij deze tweede kijkbeurt veel beter bevallen dan de eerste maal.
Wellicht is dat omdat ik beide films nu na elkaar heb bekeken, en deze toch even goed vind als de eerste.
Heb beide voor een habbekrats op de kop kunnen tikken trouwens en ze zijn hun geld meer dan waard.
Het typetje van Rowan Atkinson heeft na al die jaren nog niets aan aantrekkingskracht verloren en blijft leuk om naar te kijken.
Maar toch blijf ik er bij dat het personage beter toch zijn recht komt in korte sketches dan in een langspeelfilm, maar laat u dat er niet van weerhouden deze, en de eerste film, eens te bekijken.
Lachen gegarandeerd !!!

Geweldige film!

avatar van PEN15
Zeer uitzonderlijk dat ik zowaar met een hele ster ga verhogen. Gisteren op tevee en het is niet zo dat ik hem ineens een stuk beter heb gevonden, maar meer door onverwachts de slappe lach te hebben gekregen om hoe idioot en onnozel het allemaal is. Vooral dat stuk als hij een straatoptreden gaat uitvoeren. Het bellen van honderd mogelijke telefoonnummercombinaties blijft ook geestig. Bovendien vind ik het nog altijd heel knap hoe Atkinson toch die rubberen gekke bekken kan trekken zoals op het moment dat hij in zijn kraag gevat wordt door die conductrice. En als je om die reden blijft lachen dan neem ik de rest van de flauwe-flauwekul voor lief.

Het typetje Mr. Bean bestaat eigenlijk al wat langer dan ik had gedacht, zo'n drie jaar voor de legendarische sitcom. Atkinson speelde een soort stil "kind in een volwassen lichaam" tijdens de
Just For Laughs festivals in Montréal, waarbij hij bewegingen en uitdrukkingen speelde als begeleider voor een andere komiek. De welbekende naam Bean was toen nog niet bedacht, maar zijn kenmerkend gekleurde stropdas en rafelige colbert die niet bij zijn pantalon past had hij al.

avatar van Fisico
Voor mij alvast een ontgoochelende Bean-film. Het blijft steeds jammer om een succesvol (oud) concept commercieel uit te melken tot een waardeloos product. Deze film is weinig inspirerend, niet overtuigend en amper origineel. Vele grappige momenten en gedragingen van Bean kwam je al wel eens tegen in zijn sketches. Jammer dat dit telkens herkauwd moet worden.

Het uitgangspunt was nochtans veelbelovend. Mr. Bean in het buitenland! Maar daarom is de film nog niet vernieuwend. Alles blijft heel voorspelbaar en de situaties waarin Mr. verzeild raakt wekten bij mij soms irritatie en vervelend op. Misschien ben ik Mr. Bean "ontgroeid"? Kan best zijn, hoewel: als ik naar sketches op Youtube kijk, vermaak ik me nog steeds zeer goed. De film kent enkele geslaagde momenten, dat zeker, maar misschien ligt het pijnpunt aan de speelduur (van een film), in plaats van een kleine 10-30 minuten entertainment?
De film zit vol mooie Franse beelden. Als luchtige roadmovie is dit best fun. De videocamera van Mr. Bean is dan ook bijzonder leuk. Maar over het algemeen weet de film gewoon niet genoeg te boeien. Mijn kinderen zullen dit wellicht de max vinden, ik jammer genoeg (en dat meen ik) wat minder. Een Dafoe bovendien zal dit hoegenaamd niet verhelpen, integendeel zelfs.

Geen naughty Bean hier, toch ook vaak een karaktertrek van hem, niet perse jammer, eerder een vaststelling.

Duidelijk beter dan de eerste.

Atkinson ruilt het grijze, gure Amerika voor het zonnige Frankrijk, het plot wordt afgeslankt tot een serie van sketches in plaats van een overkoepelend stukje drama. Het werkt allemaal stukken beter en het zorgt ervoor dat deze comedy zowaar slaagt in z'n missie.

Bean zelf is vooral weer zichzelf, alleen dan met iets meer dialoog. Het is een typetje dat zelden grappig is op zichzelf, maar vooral teert op de situaties waarin hij verzeild geraakt (en de personages die hij daar tegenkomt. Zo'n roadtripje is dus het ideale excuus voor een nieuwe Bean film.

Verder toch ook wel een grappige rol van Dafoe. Vooral diens film op het einde was een komische voltreffer. Erg memorabel is het verder niet, in vergelijking met een Kikujiro ofzo mist het ook wel een beetje fond, maar voor een keertje is het best te genieten.

avatar van Kondoro0614
Hoewel dit misschien mijn tiende keer al weer is dat ik deze Bean film heb gezien, vind ik dat het wat achteruit is gegaan in zijn stijl. Ik was hier vroeger erg groot fan van maar vandaag de dag vind ik hem toch minder leuk.

De cast is leuk maar er valt weinig over te vertellen. Atkinson speelt zijn meest succesvolle typtje weer vol enthousiasme en voor de rest deed Emma de Caunes het ook wel leuk en zo is de cast merendeels wel ingevuld en valt er weinig meer over te vertellen.

Ook het verhaal is inhoudelijk niet zo bijzonder te noemen. Bean wint een reis naar Frankrijk (Cannes) als alles zo'n beetje fout gaat. Tijdens zijn reis leert Bean Stepan kennen die net zijn vader kwijt is op het station. Samen reizen ze naar Cannes als ze de mooie Sabine ontmoeten die de twee meeneemt naar Cannes voor een filmfestival waar o.a. Bean zijn vakantieoord heeft zitten. Eenmaal aangekomen word Stepan weer herenigd met zijn vader en is het eind goed al goed.

Natuurlijk vond ik het prachtig om te zien dat Bean zich omtovert naar een Nazi, of Duitse WOII soldaat maar daar blijft het qua hard lachen ook wel bij voor mij. Al om al, leuke feel-good film die ik tussendoor snel even gekeken heb.

avatar van Mercurio
Dit concept werkt helaas niet bij een anderhalf uur durende speelfilm.