Sorcerer (1977)

3,77

Avontuur / Thriller

geregisseerd door William Friedkin
met Roy Scheider, Bruno Cremer en Francisco Rabal

Als er een brand uitbreekt bij een ver gelegen olie boortoren, krijgen de 'outcasts' de kans om genoeg geld te verdienen, om aan hun armoedige bestaan te ontsnappen, door twee kisten instabiel dynamiet te vervoeren door kilometers jungle in oude vrachtwagens. Remake van de Franse film 'Le Salaire de la Peur' (1954).

95 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van Basto
Wat een dijk van een film! Het klink cliché, maar zo worden ze echt niet meer gemaakt. De authenticiteit druipt er vanaf. Deze mannen zijn echt maandenlang in de jungle geweest.Super spannend. De scene op de brug is er een van de beste ooit!

Dikke 5*

avatar van Darbie
Ik vind 54 minuten kijken voordat de film 'echt begint' een veel te lange (& vervelend saaie) voorzit.

En dan blijkt de rest nog goedkope rommel te zijn ook---------AFRADER-----------ZONDE VAN JE TIJD !!!!

Darbie schreef:

Wat een vreemde reactie. De helft van de films uit je top 10 kennen een langere aanlooptijd. Daarbij is de rest nagelbijtendspannend en was het een erg kostbare productie waarvan je elke dollar op het scherm terug ziet.

avatar van Basto
Gister deze op het grote scherm van Kino 1 gezien in Rotterdam. Wat een epische ervaring!

Maandag is er nog een kans.

avatar van Darbie
Basto, ga 'Le Salaire de la peur' (1953) eens kijken, dan houd je geen nagels meer over !