• 8.671.513 stemmen

Releasedatum: 10 juli 1997

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bean

"One Man. One Masterpiece. One Very Big Mistake."

Bean werkt in een Brits museum, en zijn bazen willen hem ontslaan omdat hij telkens slaapt onder werktijd. Hij wordt echter naar Amerika gestuurd, naar een klein museum in Los Angeles om precies te zijn, waar hij de presentatie van een nieuw schilderij moet doen. Hij weet hier echter niets van af...

David Langley

General Newton

Lieutenant Brutus

Detective Butler

Walter Merchandise

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

ik zag vandaag dat er een mr bean film op netflix stond.. maar ik ben halverwege in slaap gedonderd.. mr bean is engelse humor en om je rot te lachen maar nu was het veramerikaans gelijk de engelse humor om zeep geholpen.. lachen valt er nog wel om wat onhandigheidjes en wat gekke bekken.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

De tegenspelers zijn ook best aardig, ik meende dat ze lang niet zo goed waren maar bij herziening valt dat toch wel mee. Leuk om Pamela Reed in de film te zien, alleen die heeft vaak zulke kleine rolletjes, jammer. Ook nog een klein rolletje voor Burt Reynolds. De eerste helft is trouwens nog vrij leuk waarin de bekende fragmenten uit de serie toch behoorlijk goed in de film worden ingelast en later in de film ook nog wel en de film wordt passend afgesloten. Wel halen veel grapjes de vaart uit het verhaal, in hoeverre dat veel voorstelt. Het begin van de film lijkt vrij sterk op het begin van Flodder in Amerika.

Het hoogtepunt van de film is als Bean alleen met het schilderij is met alle gevolgen van dien. ik lag toch wel weer dubbel zoals iedere keer als ik de film zie en wat dat betreft is Rowan Atkinson steengoed met het uitbeelden van het typetje Mister Bean. Daarna gaat de film wel achteruit met Bean die een soort superheld en superdokter wordt, Kan wel begrijpen dat je zo'n film probeert te rekken anders haal jel de lengte niet en dan is de film nog aan de korte kant, want de aftiteling begint bij mij na ongeveer 80 minuten maar voor mij duurde hij toch iets te lang. Wel kent de film over de hele lengte zeer grappige momenten.

Dick2008 schreef:

Die twee kinderen blijven wel aardig irritant, maar hebben maar een kleine rol. De andere rollen zijn ook niet zo sterk. Het is ook meer een familiekomedie. Maar heb toch een hoop gelachen, ook al haalt het niet bij de serie. En de bekende fragmenten worden toch vrij goed gecombineerd met het eigenlijke verhaal. Het hoogtepunt blijft, als ze hem alleen laten met het schilderij, waarna het wel wat minder wordt. Ook gaan ze er te lang mee door.

Ik vermoed dat alles wat leuk is in deze film leuk blijft en wat niet leuk eveneens. Te lang en soms aan de saaie kant en laatste gedeelte is overbodig. De scènes met Bean, vooral met het schilderij blijven geweldig. De blu-ray toont als extra weggelaten scènes en die hadden ze er beter in kunnen houden zodat het laatste gedeelte (vanaf dokter) dan niet had gehoeven al klopt het verhaal dan niet meer zo goed. Maar hetzelfde euvel als de tweede film.

avatar van stratmans

stratmans

leuke film over mr Bean vermomd als kunstkenner

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Gewoon leuk. Ik vind het al heel wat als ik tegenwoordig om een komedie film meerdere keren moet schaterlachen, en dat is dus bij deze film zeker het geval geweest. Niets mis mee en dat de Amerikanen zich er in mengde vond ik zeker een toegevoegde waarde hebben. Ze maakten zichzelf toch behoorlijk belachelijk had ik de indruk.

avatar van zinedine1983

zinedine1983

Gewoon een hartikke leuke en vermakelijke film om naar te kijken!

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

inmiddels is de IMDB rating van opgelopen tot 6.5 (was aantal jaren geleden 5.6 wat ik te streng vond). Er zijn slechtere films die een hogere score krijgen. In zijn soort zeker te pruimen, vooral bij de eerste kijkbeurt. Geen film die je vaker hoeft te zien. Uiteraard draait alles om Rowan Atkinson en hoe hij dit typetje neerzet. Dat lift het naar een hoger niveau.