Bean (1997)

Alternatieve titel: The Ultimate Disaster Movie

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Mel Smith
met Rowan Atkinson, Peter MacNicol en Pamela Reed

Bean werkt in een Brits museum, en zijn bazen willen hem ontslaan omdat hij telkens slaapt onder werktijd. Hij wordt echter naar Amerika gestuurd, naar een klein museum in Los Angeles om precies te zijn, waar hij de presentatie van een nieuw schilderij moet doen. Hij weet hier echter niets van af...

Nog helemaal geen reacties?!?! Vond het een erg leuke film, heb ook best wel dubbel gelegen om veel grappen, sommige waren weer wel een beetje te flauw. Over het algemeen was ie verder erg vermakelijk. 3 Sterren.

Haalt nergens het niveau van de serie, maar is toch nog best leuk.

Wat is die vent gestoord, zeg.
**1/2

Hij is prettig gestoord

avatar van Ralfke
Heel flauw, vaak niet eens komisch en stukken minder dan zijn overbekende filmpjes

FisherKing
Bean is natuurlijk altijd gestoord:
Vond hem best wel leuk: Maar de tandarts-scene in de serie is voor mij nr 1: Moet overigens volgende week naar de tandarts:
Bean heeft veel angst weggenomen

avatar van Sparkle
Op zich is het niet slecht, alleen jammer dat het bij verre van het niveau van de reeks niet haalt. Ben benieuwd naar de tekenfilmversie...

gimli f

Groot gelijk...
Dit was niet het beste van Atkinson, zeker niet!

avatar van Pkunk
Bean is leuk. Alleen niet anderhalf uur lang. Da's me gewoon iets teveel van het goeie

Laat mr. Bean in godsnaam in Engeland blijven waar hij WEL grappig is! De serie is erg leuk maar de film heeft helemaal geen verhaal! Jammer!

avatar van Banjo
ik had hem ook leuker verwacht ** 1/2

it's fantastic!!

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Hoe zwak het script ook is, hoe matig de overige personages ook zijn, hoe vervelend sommige humor ook is; echt slecht zou een film als dit eigenlijk niet kunnen worden. Je hebt immers te maken met Rowan Atkinson als Mr. Bean, die vent zou elke slechte komedie nog leuk weten te maken. Hetzelfde geldt voor Bean: The Movie, het is allemaal niet bepaald hoogstaand en zeker niet zo leuk als de geweldige serie, maar Mr. Bean himself maakt er hier en daar nog best een leuk feestje van.

2,5 sterren.

avatar van Hemdale
erg leuk!!!

BS
best leuke film met natuurlijk Bean in de grappige hoofdrol.Hij haalt weer mooie stunts uit en ik kon er best om lachen.
2,5 ster, puur amuzementswaarde,veel meer heeft de film niet te bieden

Wat kan een film lang duren zeg... 1 ster.

vdc
Nogal flauw en langdradig.
Wel erg genoten van de scene in het toilet ; had best als apart filmpje in de serie gemogen (dan had ik zoveel tijd niet hoeven te verspillen aan de film ).

Vond het wel een redlijke film. Niet voor de humor, maar gewoon als tussendoortje. Deze 'gewone' komedie zonder echte humor krijgt van mij 2.5*

avatar van sn@ke
Tja je houdt van bean of niet. Ik vond het wel een leuke film en het typetje bean werkte soms wel op mijn lachspieren. Leuk vermaak. 3*

avatar van U-96
Ik heb hem drie keer gekeken, en eigenlijk kan ik er nog steeds om lachen. Leuke humor en Atkinson is wel goed.****

De series zijn grappiger. Rowan Atkinson vind ik eigenlijk alleen echt grappig in de serie Blackadder. Waar Johnny English nog redelijk goede humor heeft, zijn bij deze film de grappen nogal afgezaagd.

het blijft een zeer vermakelijke film ( al heb ik em al 4 keer gezien ). Vooral op het einde is het lekker tenenkrommend gewoon. 3.5 sterren.

Heb hem ooit gezien in 1998 op school en vond hem maar niets, komedies zijn niet echt mijn type film en logisch beoordeel ik de film dan met 0,5 ster, ik ben alles behalve een beanfan.

Moviestar
Ik hou het wel bij af en toe een aflevering van de Tv-serie 2*, omdat ik Peter MacNicol wel een lijke bijrol vond hebben.

avatar van John Doe
gandalf schreef:

Voor mij precies de tegengestelde mening behalve m.u.v. je eerste uitspraak.

De Film moest eigenlijk ook in de U.S.A. een succes worden, vandaar zijn veel grappen geinspireerd door de serie.

Malfidus schreef:

Toevallig ik ook, soms een school in Rotterdam

In iedergeval kunnen de handvol wel grappige scenes geenszin opwegen tegen de overige hoop vol melige totale onzin. Mr. Bean is een stuk leuker in zijn series. Deze film is over het algeheel genomen een verspilling van je tijd.

avatar van 93.9
Had soms het gevoel dat ik helemaal niet naar Mr. Bean zat te kijken maar naar kompleet iemand anders.
Staat veel te ver af van het eenvoudige,maar subtiele dat in de tv-series zou goed naar voren komt.
WAAROM MOET OOK ALLES ZO NODIG DOORBREKEN IN DAT SUFFE AMERIKA??????

avatar van GFM
GFM
93.9 schreef:

WAAROM MOET OOK ALLES ZO NODIG DOORBREKEN IN DAT SUFFE AMERIKA??????

Money makes the world go round....accept it..

Deze film is gewoon een complatie van de serie, en de serie vondt ik leuker dus het is een slechte compilatie!