Nobel Son (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Randall Miller
met Alan Rickman, Mary Steenburgen en Danny DeVito

Als Eli Michaelson de Nobelprijs wint, lijkt zijn ideale leven helemaal compleet. Zijn vrouw en zoon denken daar echter anders over. Het gedrag van Eli staat ze allerminst aan en beiden ergeren zich mateloos. Als de zoon op de avond dat zijn vader de Nobelprijs ontvangt gekidnapt wordt, eisen de kidnappers twee miljoen, oftewel het geld van de Nobelprijs. Tot overmaat van ramp weigert Eli het geld te betalen en er ontstaat een crisis.

avatar van tesskuipers14
weet iemand of deze film ooit uitkomt in nederland?

Ik vroeg t me ook af, ik ben nergens een Nederlandse releasedatum tegengekomen...

avatar van riivas
Er is op gestemd... ik ben ook geïnteresseerd? Naar de legale manier wel te verstaan.

avatar van dumble
leuke film, beetje onrealistisch verhaaltje

avatar van ralfsjam
nobel son is een vermakelijke film met goede muziek. iets wat over de top, maar vermakelijk!
goede acteurs in een leuke film met een goede sfeer!
ik heb me vermaakt

3.5

valt net niet in de b-garnituur

avatar van queenie
aardige film met onverwachte wendingen. Vond het jammer dat Danny de Vito zo'n kleine rol hier in had.

avatar van hdehoon
Hele leuke film, onverwachte plotwendingen, hilarische momenten en uitstekend acteerspel. Leuke rol van Danny de Vito, formidabele rol van Rickman en sympathieke rol van Mary Steenbergen als echtgenote en Bryan Greenburg als de zoon van Nobelprijswinnaar. Echt een aanrader, vooral voor de Rickman fans. Hij is weer geweldig op dreef in deze rol.

avatar van eppy
goeie film, lekkere plotwending en als de muziek wat beter was geweest had ik 'm een vier gegeven.....
vond de muziek erg irritant

Raffael77
ASroma schreef:
valt net niet in de b-garnituur

idd.

Vond 'm niet eens zo slecht. Wellicht met een wat dikker budget had de film wat meer kracht kunnen krijgen. Verhaallijn was vrij origineel maar de ontknoping werd wat gehaast afgeraffeld. Goed acteerwerk van Rickman. Dushku overtuigt ook in haar rol als psychiatrisch gestoord typetje.

prima onderhoudende thriller (komedie ???0 waarin het verhaal meerdere kanten op gaat. degelijk acteerwerk.

avatar van yeyo
Nobel Son is het schoolvoorbeeld van een film die teveel hooi op zijn vork neemt door intelligent en speciaal te willen lijken. Het begin van de film is nochtans sterk: we worden meteen geconfronteerd met de schaamteloos pretentieuze prof Eli Michaelson, prachtig neergezet door Alan Rickman. Het lijkt op dat moment alsof we afstevenen op een aangename tragikomedie, maar niets is minder waar: nog na geen 10 minuten ontspoort de film volledig.

Vanaf dan gaat de film namelijk de Fargo-tour op, maar het gewenste effect (een komische thriller) blijft uit: de sfeer is te luchtig om spannend te zijn en de humor wil wel gevat zijn, maar is flauw en zelfs ontzettend misplaatst. Alsof dat nog niet erg genoeg is, verandert de film daarna wéér van gerne en krijgen we voor een kwartier een soort opgefokte heist film à la Ocean's Eleven voorgeschoteld. Hierna ontaardt de film in een soort dolgedraaide videoclip met een flinterdunne, absurde en ongeloofwaardige plot. Ook de personages bieden weinig soelaas: ze moeten duidelijk toffe excentriekelingen voorstellen, maar zijn, op uitzondering van Rickman's personage, allemaal zeer irritant en geforceerd. De muziek van Paul Oakenfold is eerst nog wel genietbaar, maar na anderhalf uur onderworpen te zijn aan een wijd gamma van technodeuntjes en flitsende beelden , kreeg ik een acute migraineaanval. Dat ik dit stuk rommel snel mag vergeten!

avatar van Noodless
Best aardige film met een goed eerste uur dat naar het einde toe wel heel veel plotwendingen voor de kijker presenteert. Daardoor lijkt het allemaal wat geforceerd en ongeloofwaardig. De actie wordt flitsend gebracht en Rickman zet een goede rol neer. 7/10

Het enige positieve aan deze film zijn de tietjes van Eliza Dushku . dus na 20min kan je je beter vermaken dan hier naar te blijven kijken, beter zal het niet worden. Wat een gedrocht van een film.

avatar van Decec
Zeker best aardig misdaad film...
In 't begin dacht ik saai, maar later vond ik wel spannend..
Prima! 3,5 ster...

avatar van Aapje81
Rickman zette zeker een leuke rol neer en ook tegen Dushku heb ik geen bezwaren maar verder ging deze film nergens over. Het absoluut dieptepunt was wel de verschrikkelijke muziek, belachelijke dialogen en idoot verhaal. Kort samengevat, dit was een vervelende en vermoeiende film.

Slecht

avatar van bob de niro
Pas op filmnet gezien en het viel me helemaal niet tegen!Verhaal zat goed in elkaar en Rickman speelt hier een geweldige rol!Ook
Steenburgen zet een goeie rol neer!3,5 *

avatar van Zizzo
Een Aparte film, vond dat het nooit echt spannend werd. De cast doet het leuk en de muziek/soundtrack vond ik erg goed! Verhaal is wat vreemd en onrealistisch. Overal een leuke drama/misdaad

avatar van erpunited
Leuke vermakelijke film. Leuk geacteerd. Het verhaallijn slaat nergens op. De film kijkt lekker weg en is zeker leuk om een keer te kijken

Vervelende film die op zich nog wel goed begint, maar gaandeweg steeds belachelijker wordt. Het plot is nogal onwaarschijnlijk en tegen het einde aan zijn er nogal wat twists. De vaak te nadrukkelijke aanwezige muziek is soms bijna storend. Het acteerwerk valt ook wat tegen, alleen is Alan Rickman in het begin nog wel vermakkelijk.

avatar van david bohm
Vreemde film over een megalomane Nobelprijswinnaar en zijn zoon en nog een zoon. Het is een prestatie op zich dat ik de film heb uitgekeken het verhaal zwalkt nogal en kiest nergens echt richting. Maar het kan zijn dat dit de bedoeling is geweest van de makers, soit. Acteerwerk van Mr. Rickman is goed, want ik had meteen een hekel aan hem. Verder weinig interessant.
Twee flakkerende sterretjes

avatar van Fryce
Leuke film, lekker snel, mooie soundtrack, prettige karakters.

avatar van henkula
verschillende reacties, ik vond de film goed, onderhoudend en er zat vaart in.
1 punt voor deze film is wel een beetje basisschool, alles of niks, beetje kinderachtig dus.
je vergeet dat het ook een komedie is, dat moet je niet te serieus nemen, alle karakters worden natuurlijk een beetje grotesk neergezet, anders is het niet leuk....

Fryce schreef:
Leuke film, lekker snel, mooie soundtrack, prettige karakters.

ja deze vond ik verrassend oke. lag in de vergeet bak van de videotheek en had weinig verwachtingen

avatar van Ditto
Op zich een leuke film, goed geacteerd en alles zit wel goed in elkaar enzo. Het einde vind ik wel vrij bizar. De zoon kidnapt zijn vader en ok, het is een klootzak met een verleden om niet bepaald trots op te zijn, maar om hem zo te laten zitten? Volgens mij zouden die ouders in realiteit wel scheiden, maar moeder en zoonlief zouden níet naar een exotisch (ei)land trekken en Barkley zou zijn vader na een tijd in zekere zin wel vergeven, lijkt mij. Het blijft zijn vader. Het is me ook nog niet helemaal duidelijk of Eli nu wel of niet is vreemdgegaan met de vrouw van zijn beste vriend.

Matige film.

avatar van Pixel-blue
Hilarisch film hoe slecht kan een vader zoon relatie zijn en beetje aan gedikt

avatar van JasonBourne
Leuke 'misdaad'komedie. Zeker niet zonde van je tijd om hier een avondje mee te vullen. Leuke wendingen en Alan Rickman is zoals wel vaker zeer ok!

avatar van oemoemenoe
inteligente en vooral in het 2e gedeelte spannend wordende bijna thriller.
goede story , over nagedacht.

Goede film, met een uitstekend scenario zelfs.
Je moet er goed je hoofd bijhouden, het verhaal neemt nogal wat wendingen, maar dat maakt het des te boeiender.
Goede vertolkingen van zowat de ganse cast.
Heb er 1 € voor betaald, en hij is zeker het tienvoudige waard.

avatar van jippie2010
Ik kon eli en professor snape niet uitelkaar houden...
maar lekker wegkijk fimpje die redelijk goed inelkaar zat *3.0

avatar van hdehoon
Ik heb mijn mening helemaal moeten bijstellen (omlaag) nadat ik hem nog eens zag. Eigenlijk staat de onsympathieke rol van Rickman me tegen, hoewel hij het goed speelt. Toen ik hem de eerste keer zag, vond ik de plottwists wel leuk, maar nu vind ik het een verhaal dat alle kanten op gaat en nergens echt interessant is. Flauwe humor kan de film ook niet redden. Een beetje aanstellerig allemaal. Van 4 terug naar 2 sterren.